Ga naar inhoud


ET9500 + Dreamboxedit: welke folders voor bouquetten e.d.


Cobra427

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een ET9500. Dit is een prettige ontvanger. Veel beter als de Topfield die ik eerst had. Recent is Nickelodeon verplaatst. Dat vinden de kinderen heel vervelend. Nickelodeon is nu zwart en ik wil daar de juiste satteliet, frequentie e.d. achter zetten zodat we Nickelodeon weer ontvangen. Ik heb het progrmma Dreamboxedit geïnstalleerd. Ik kan verbinding maken met de ET9500. De volgende stap is om diverse folders in te voeren waar Dreamboxedit e.e.a. kan vinden. Daar loop ik vast. Kunnen jullie mij helpen met de volgende locaties/folders:

  • services and Bouquet files
  • user bouquets files
  • sattelites xml file
  • path for Picons on Dreambox
  • local path for Picons

Een instructie hoe het juiste bouquet te downloaden, te bewerken en terug te zetten met Dreamboxedit zou ook fijn zijn.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi welkom,

 

Je kan op dit forum bij topic zenderlijsten de laatste actuele lijsten gewoon ophalen.

 

Opslaan, eventueel even uitpakken in een map, Dreamboxedit starten en naar die map bestand openen. Alle zenders zullen erin staan. Daarna in DreamboxEdit naar de ontvanger zenden, ontvanger misschien ff rebooten en klaar is.......

 

S6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ronald (S6),

 

Dat is mooi dank je. Ik heb nu een HenkSat lijst oid. Iedereen thuis is daar aan gewend. Heeft de nieuwe lijst Nickelodeon goed staan? Het is mogelijk makkelijker om enkel deze zender weer goed te zetten en de rest met rust te laten..

Ik blijf zitten met de vraag wat de juiste folders zijn voor de zenderlijsten zijn (in de ontvanger) of vindt het programma zelf de juiste folder, ondanks dat daar nu iets voorgeprogrammeerd is?

Het lijkt mij handig als ik met Dreamboxedit kan gaan werken.

 

Cors

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, gewoon proberen dus.

 

Is er ook een manier om één zender anders te programmeren, dus in mijn geval de positie waar Nickelodeon staat te koppelen aan een andere satelliet/frequentie, enz.?

Dit staat niet in mijn handleiding, maar is waarschijnlijk wel mogelijk.

 

Cors

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k),

 

aan je bewoordingen merk ik dat je het niet zo geweldig vindt om deze newbe te helpen. Toch fijn dat je het doet. Ik heb de nieuwste versie van DBE geïnstalleerd. Er stond een oudere versie op.

Bij de settings heb ik een paar zaken ingevuld en daarna 2 tests gedaan. IP adres is goed en Test Username/ Pwd ging ook goed. Toch blijft het scherm leeg. Er staan geen zenders. Ik dacht dat DBE de zenders met alle info zelf zou ophalen vanuit mijn XTrent ET9500. Niet dus. Daarom vermoed ik dat de path settings niet goed staan bij de Settings. De functie "Importeer user bouquet bestanden" (bij Importeer) is lichtgrijs, dus niet mogelijk. Iets is nog fout, maar wat?

 

N.B. Bij "Bestanden / open" kan ik via "Netwerk" naar mijn ontvanger en dan naar Harddisk of Root. Daarna weet ik het niet.

 

Met mijn vraag over het aanpassen van één kanaal bedoelde ik het aanpassen direct op de ontvanger via de AB. Weet iemand hoe dat gaat?

 

Tja, vermoedelijk domme newbe vragen, maar ik moet toch ergens beginnen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newby vragen of domme vragen bestaan niet................

 

Waarom nu zo moeilijk doen....

 

1) nieuwe zender lijst downloaden, uitpakken en bewerken in DBE

2) je hebt connectie, schrijf je. Dus na bewerking alles naar de Box pompen

3) even stroom eraf, paar seconden wachten en weer opstarten

4) Klaar !! (of dat moet het klaar zijn

 

Voordeel van bovenstaande, oude zenders zijn uit je lijsten verdwenen, en nieuwen staan erin.

 

M.I. de kortste klap.

 

 

S6 (= succes......)

 

PS je doet veeeel te moeilijk met je mappen, hdd, root etc.

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

..

 

Bij de settings heb ik een paar zaken ingevuld en daarna 2 tests gedaan. IP adres is goed en Test Username/ Pwd ging ook goed. Toch blijft het scherm leeg. Er staan geen zenders. Ik dacht dat DBE de zenders met alle info zelf zou ophalen vanuit mijn XTrent ET9500. Niet dus. Daarom vermoed ik dat de path settings niet goed staan bij de Settings. De functie "Importeer user bouquet bestanden" (bij Importeer) is lichtgrijs, dus niet mogelijk. Iets is nog fout, maar wat?

..

 

Wat voor "zaken" je ingevuld hebt is mij niet helemaal duidelijk, maar als je het doet zoals hieronder in het plaatje moet het goed gaan, uiteraard moet je het IP-adres aanpassen naar jou situatie.

 

Druk op de rood omlijnde knop en alle paden staan goed!

5b1q50.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Het is gelukt om de nieuwe (Henksat) zenderlijst te downloaden en te installeren. In DBE heb ik een paar kleine aanpassingen in die lijst gemaakt en die lijst weer terug gezet. Ook dat ging goed. Het was wel prettig/nodig om eerst naar een youtube filmpje te kijken met uitleg over DreamboxEDIT. Het is frappant dat je bij de settings in de ET9500 alles heel precies moet instellen (had moeite met connectie maken met draadloos netwerk) en je vervolgens bij DBE bij bijna niets hoeft in te stellen, terwijl de naam suggereert dat het programma specifiek voor de Dreambox is geschreven. Maar ja, het werkt en daar ben ik blij mee. Het is een erg handig programma.

 

@Sjaak(k): het was niet de bedoeling om "vreemd" te reageren. Ik ben blij met alle hulp die ik krijg. Ik denk dat ik de eerste zin in je reactie "Nou vooruit dan maar" anders heb uitgelegd als jij het heb bedoeld.

 

Bedankt voor alle hulp.

 

Deze, voor mij ontdekkingstocht ben ik begonnen omdat mijn dochter niet meer kon kijken naar haar favoriete serie op Nickelodeon. Die zender schijnt te zijn verhuisd. Helaas kan ik de zender nergens vinden. Er zijn buitenlandse versies te zien, maar niet de Nederlandse. Ook in de nieuwe Henksat-lijst blijft het beeld zwart (zowel HD als SD). Ik heb veel geleerd, maar het probleem nog niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...