Ga naar inhoud


Hoeveel beton moet er aan een mast


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 masten waar ik veilig in wil klimmen.

 

Een van 18 meter hoog de onderkant is 50 cm breed 3 hoekig en deze loopt recht naar boven dus bovenin is deze ook 50 cm breed.

De 2e mast is 19 meter onderaan 135 cm breed en loopt taps naar boven.

 

Hoeveel beton moet er aan zo`n mast komen.

De een zegt een stelton plaat is voldoende de ander beweert 3 kub beton en weer een ander beweerd 5 kub.

 

Wie plaatst er masten en weet hoe het zit of heeft iemand al eens een klim mast geplaatst die nog nooit is omgevallen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoeveel het wel is weet ik niet, maar als je hem op een stelcon plaat gaat knopen ben ik blij dat ik niet je buurman ben.. :grin:

Belletje naar een mastenboer misschien??

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je  bent het belangrijkste vergeten te vermelden , wat is de te verwachten windvang , hiervoor dient de opbouw van de mast gekend zijn + alles wat er wordt aan gemonteerd , ook je regio is van belang ( windstreken verschillen dikwijls ) , dan pas zal er hier (hopelijk) door iemand een goed antwoord kunnen gegeven worden , ook kan het zijn naargelang de streek dat er geheid moet worden ( palen in de grond ) want in sommige streken zweeft de bovenste grondlaag een beetje , dus een geo onderzoekje in de omgeving is zeker geen luxe , 

aangepast door katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je  bent het belangrijkste vergeten te vermelden , wat is de te verwachten windvang , hiervoor dient de opbouw van de mast gekend zijn + alles wat er wordt aan gemonteerd , ook je regio is van belang ( windstreken verschillen dikwijls ) , dan pas zal er hier (hopelijk) door iemand een goed antwoord kunnen gegeven worden , ook kan het zijn naargelang de streek dat er geheid moet worden ( palen in de grond ) want in sommige streken zweeft de bovenste grondlaag een beetje , dus een geo onderzoekje in de omgeving is zeker geen luxe , 

Als het een aardbeving gebied is komt er nog meer bij kijken.

 

Heb je een vergunning van de gemeente voor die masten ? indien ja moet

de mast goed zijn de gemeente controleerd de wind lasten enz.

 

indien nee hmmmmm

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tipje van de sluier opgelicht....

 

http://www.kathrein.de/de/sat/tinfos/download/ta-60.pdf

Geeft al iets weer van de windlast op een constructie.

Googel anders eens op  berechnung mast fundament

 

Er is op dit forum in ieder geval een bouwkundige actief, misschien voelt hij zich geroepen iets van zijn kennis te delen.

 

Ik zelf heb vandaag te horen gekregen dat ik voor een nieuw project een fundament van 240 m3 beton nodig heb, maar die mast is iets groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb vandaag te horen gekregen dat ik voor een nieuw project een fundament van 240 m3 beton nodig heb, maar die mast is iets groter.

 

Reuzerad ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bouwkundige kan ik je melden dat je voor zo'n constructie een constructiebureau in de hand moet nemen.

Er zal aan gerekend moeten worden.

Van belang zijn:

- ondergrond, gesteldheid bodem, waar zit de vaste grond; hiervoor zullen ook sonderingen nodig zijn;

- hoogte en omvang i.v.m.wind.

Los hiervan zul je (als "ver ver weg" in Nederland zou zijn) een omgevingsvergunning aan moeten vragen bij de gemeente. En bij zo'n erorme hoogte kan ik mij zelfs voorstellen dat je in de knoop komt met een bestemmingsplan.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard mag je vragen wat ik met 2 masten moet doen.

Deze wil ik gebruiken voor een wifi signaal te transporteren naar het buiten gebied.

De hoogte hebben we nodig voor de kromming van de aardbol en om over de bomen heen te kijken.

 

Ik heb een bekende mastbouwer in Brielen gevraagd en hij vertelde dat in mijn omgeving gewapend beton moest worden gestort van 1.80 bij 1.80 en 1 meter diep.

Als ik het dus 2.00 bij 2.00 1.20 diep maak zit ik altijd goed.,

Ik hou wel van om alles net iets steviger te maken.

 

Vergunningen  :confused:   kennen wij hier niet en daar doen wij hier op het platte land niet aan. :whistle:

Onze gemeente is nog niet zo moeilijk voor een huis of garage moet je een vergunning hebben maar er is niemand die zich aan de maten houd of er gelijk een stuk bij zet.

Als ze hier gaan controleren is het halve dorp weg. :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet bang maken, maar weet je zeker dat er b.v. daar nooit een sloot heeft gezeten? Zonder gedegen grondonderzoek zou ik zo'n mast nooit durven neerzetten!

Staan er gebouwen in de buurt van de masten waar ze op kunnen vallen? Hoe denk je dat een verzekering reageert als het fout gaat?

En dat alleen om een paar honderd Euro uit te sparen op een grondonderzoek! Op de totale kosten van de masten met apparatuur is het peanuts.

En als het grondonderzoek een andere voordeligere fundering voorschrijft kan het zelfs niets kosten onder de streep.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wil toch alleen een wifi kastje op hoogte zetten dat weegt toch bijna niets.

Je zou zelfs met een pijp en tuidraad kunnen werken.

 

Echte zicht verbinding is voor wifi (2ghz) niet nodig 

 

De grootste signaal versterking wordt gehaald door de richt antennes

 

stijger pijp is goed vindbaar en stevig  :D

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...