Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een analoge ontvanger die ik gebruik op vakantie. Nu lees ik dat EEN en CANVAS vanaf 19 maart in HD worden uitgezonden. Betekent dit dat ik deze zenders niet meer zal kunnen ontvangen met mijn analoge ontvanger?

Geplaatst:

Mogen we weten hoe jij dat doet?

Wat is jouw huidige sat-ontvanger? ;)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

• Moderator
Geplaatst:

Misschien wordt er niet analoog, maar standaard definitie bedoeld op een gewone tv.

Uit de (digitale) Standaard Definitie) ontvanger komt een analoog video signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sorry, waarschijnlijk fout van mij. De  ontvanger die ik heb is een oud klein bakje en daarom dacht ik dat het zeker een analoge ontvanger was. Na het nader bekeken te hebben zie ik dat het hier gaat om een ontvanger waarop 5-Box 8080 Digital Satellite TV  vermeld staat.en nu is de vraag: zal ik na 19 maart EEN en Canvas nog kunnen ontvangen met deze ontvanger?

Geplaatst:

bij mijn weten is dit een SD ontvanger , je hebt een HD ontvanger nodig dewelke geschikt is voor tvv

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Sorry, waarschijnlijk fout van mij. De  ontvanger die ik heb is een oud klein bakje en daarom dacht ik dat het zeker een analoge ontvanger was. Na het nader bekeken te hebben zie ik dat het hier gaat om een ontvanger waarop 5-Box 8080 Digital Satellite TV  vermeld staat.en nu is de vraag: zal ik na 19 maart EEN en Canvas nog kunnen ontvangen met deze ontvanger?

Als het een S Box is dan zou het een Thomson TSH-4 zijn. Zolang een en canvas in MPEG-2 blijven uitzenden is er niks aan de hand.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Hallo Mojo,

µ

U zult wel gelijk hebben, op de afstandsbediening staat THOMSON en alhoewel Thomson niet voorkomt op de ontvanger zelf vind ik op de achterzijde een plaatje van Canal Digitaal met daarop TS4-H-SB.

Dus zou er volgens u geen enkele probleem zijn om de zenders EEN en CANVAS verder te ontvangen zelfs nadat ze overgeschakeld zijn op HD. Dank voor uw hulp!

Geplaatst: (aangepast)

Dus zou er volgens u geen enkele probleem zijn om de zenders EEN en CANVAS verder te ontvangen zelfs nadat ze overgeschakeld zijn op HD.

één en Canvas shakelen helemaal niet over naar HD, maar worden vanaf 19 maart enkel in MPEG-4 uitgezonden.

Dat staat te lezen in nieuwsrubriek van de TVV website.

Op dit moment worden beide zenders zowel in MPEG-2 en MPEG-4 uitgezonden op Astra 1L (19 oost).

Aangezien de Thomson TSH-4 receiver de MPEG-4 norm niet ondersteunt is het op 19 maart spijtig genoeg gedaan met kijken naar één en Canvas.

mvg

aangepast door masterw
Geplaatst:

Eenvoudig antwoord : Nee

Je hebt de laatste maanden toch al verschillende keren een aanbieding gekregen om over te schakelen naar een HD ontvanger ? Waarom ben je daar dan nog niet op ingegaan ?

Ik kan je aanraden om zo snel mogelijk contact op te nemen met de helpdesk van TV Vlaanderen en ze de situatie uit te leggen. Vraag ze wat ze jou kunnen aanbieden.

Vergeet niet dat je best ook een Duo LNB kan gebruiken, want er zijn zenders zoals Vitaya, Acht en enkele Vlaamse regionale zenders die je enkel kan ontvangen met een Duo LNB.

Ook in Spanje werkt de Duo LNB prima met een 60cm schotel. Niet tot helemaal in Malaga, maar tot in Benidorm is dat geen probleem.

Geplaatst:

een familielid bezorgde mij een andere ontvanger, SAB EXPLORER CISC. Kan iemand mij zeggen of deze ontvanger MPEG-4 norm ondersteunt zodat ik EEN en CANVAS verder kan ontvangen?

Om alle verdere vragen te vermijden: ik heb geen abonnement op TV Vlaanderen maar krijg tijdens de wintermaanden de smartcard in leen  van iemand die ze slechts in de zomer gebruikt  (camping) terwijl ik ze dan in de winter in Spanje kan gebuiken. Zonder abonnment kan ik geen contact nemen met TVV voor vragen.

Geplaatst:

Sorry Briek. Ik wist niet dan een en canvas overgaan op MPEG-4. De SAB zal ook niet geschikt zijn. Je zal op zoek moeten gaan naar een HD receiver.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen