Ga naar inhoud


Pauli Keymap plugin installeren?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik was aan het surfen en stuit op een Pauli Keymap plugin-v0.6.12 van Dreambox, en zie dat m'n VTI versie v7.5 is???

Zijn die drivers van Dream gelijk aan de versie van VTI en uitwisselbaar, welk is aktueel de meest up to date versie?

 

Kan die Pauli vanaf een memstick geinstalleerd worden, want toen de box aan het web hing vond ik die niet???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu weet ik niet hoe de meest recente versie van Pauli op de VU+ reageert maar met de vorige versies had ik slechte ervaringen.

Regelmatig hing de ontvanger (zowel op de DUO als UNO met OpenPLi als VTi) als ik een wijziging deed aanbrengen, uiteindelijk maar besloten om niet meer te installeren.

Ik weet niet waarvoor jij Pauli precies wilt gebruiken of beter gevraagd wat wil je dan instellen?

Als het alleen om de gewijzigde functionaliteit van de Ok-toets, de pijltjes- en ChUp / ChDn toetsen gaat dan heb ik een betere oplossing namelijk een door mij d.m.v. XML Notepad aangepaste KeyMap file.

 

De originele Keymap.xml moet in /usr/share/enigma2/ vervangen worden door de gewijzigde Keymap.xml.

Na het copiëren van de gewijzigde Keymap.xml functioneert de Ok-toets voor de weergave van de zenderlijst, de pijltjes-Up en Dn één kanaal naar boven respectievelijk naar beneden en ChUp / ChDn idem.

 

Uiteraard kun je elke toetsfunctie d.m.v. de  XML Notepad aanpassen maar dan moet je jij wel eerst in de werkwijze verdiepen.

Het is maar een tip.

 

Ik wil de gewijzigde KeyMap.xml wel via mail beschikbaar stellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK ik wil een aantal toetsen veranderen van funktie, en stel vast dat eens de Pauli geinstalleerd is, het booten véééééél langer duurt...

Dat zou dus een reden zijn om die XML notepad te gebruiken.

 

Waar vind ik die notepad en hoe werkt da ding?

 

Is na editen dan gewoon een copy/paste in de Vu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de onderstaande link kun je de Notepad XML downloaden.

 

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7973

 

Ja, hoe werkt dat ding? De regels de gewijzigd moeten worden opzoeken en aanpassen maar het is wel even uitpluizen.

Hoe daarna mee omgaan had ik hierboven al beschreven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, dat gaat iets verder dan de oorspronkelijke gestelde vraag.

Niet dat ik niet bereid ben om te helpen maar een eventuele uitleg hiervan valt weer enigszins buiten deze topic.

 

Toch even in het kort.

Je moet jouw PC / Laptop met de VU verbinden en dan een FTP client zoals b.v. FileZilla opstarten.

Via deze FTP cliënt ga je naar de VU map /usr/share/enigma2/ en kopieert daar de Keymap.xml file naar de PC / Laptop.

Nadat je deze d.m.v Notepad XML naar wens hebt aangepast kopieer je de gewijzigde file via dezelfde weg weer terug.

Hierna de VU opnieuw opstarten en daarna zijn de nieuwe instellingen actief.

Ik hoor wel als het niet lukt.

 

Overigens, welke toetsen wil jij veranderen?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in eerste instantie alleen om de genoemde toetsen gaat dan wil ik de hieraan gerelateerde gewijzigde Keymap.xml naar jouw mailen.

Ik hoor wel of je interesse hebt en zie jouw e-mail adres wel via een PB tegemoet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...