Miauw Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 (aangepast) Namens mijn vader heb ik een vraag of het onderstaande goed of slecht is, ook i.v.m. de veranderingen die nu op de diverse satellieten plaats vinden: Megasat Campingman Portable TAS volautomatische schotelantenne voor tent caravan en camper Met de Megasat Campingman Portable hoeft u nooit meer zelf uw schotel uit te richten. Deze automatische schotelantenne zoekt de satelliet binnen 60 seconden. Wordt geleverd in een stevige kunstof behuizing. Eenvoudig te bedienen. Deze volautomaat schotel kan men ideaal gebruiken voor op de camping en is verplaatsbaar, ideaal wanneer de caravan in de buurt van een bomenrij staat en een vaste automaat niet kan werken omdat het signaal dan niet doorkomt.Het geïntegreerde automatische skew systeem maakt een nauwkeurige afstelling van de polarisatie van de LNB's mogelijk en dus de best mogelijke ontvangst op de meeste locaties in Europa. De Campingman Portable is in een stijlvol kunstof deksel goed beschermd tegen externe schade en verwering.Eigenschappen:- 2 Jaar Garantie !- Stevige behuizing.- Overal gemakkelijk te plaatsen.- Simpel in bediening.- Voor ontvangst in het grootste deel van Europa. (zie afbeelding)Deze Megasat Campingman Portable beschikt over 2 aansluitingen, waarop gelijktijdig 2 ontvangers kunnen worden aangesloten en is te combineren met elke willekeurige satellietontvanger. Bijv. een SAB, Rebox of M7 ontvanger.De volgende satellieten staan standaard voorgeprogrammeerd:- Astra1 (19,2° Oost)- Astra2 (23,5° Oost)- Astra3 (28,2° Oost)- Astra4 (4° Oost)- Hotbird (13° Oost)- Thor (0,8° West)- Hispasat (30° West)- Türksat (42° Oost)Technische specificaties: Antennatyp: Parabol antenna users: 2 LNB Typ: Universal Twin LNB Frequency band: Ku Band Frequency range: 10.7-12.75GHz Dish diameter: 38cm LNB gain: 31dBi reception power: 51dBW Polarization: V/H o. RHCP/LHCP Motor: 2-Axis DC Elevation: 0° - 90° Azimuth: 380° Tracking time: ca. 1-2min. Temperature: -25°C - 70°C Power: 12VDC@5AmpsInhoud pakket:- Megasat Campingman Portable volautomatische schotelantenne 40cm- Bedieningspaneel- 10m coaxkabel- Aansluitkabel- HandleidingAfmetingen:Breedte: 44 cmHoogte: 48 cmGewicht: 5 kgNB: In de praktijk blijkt dat de Megasat Campingman Portable gevoelig is voor spanningsfluctuaties. Dit kan voorkomen wanneer het apparaat rechtstreeks wordt aangesloten op een accu of 12 voltsaansluiting van de auto. Wij adviseren daarom de bijbehorende 220 - 12 Volt omvormer mee te bestellen. Kan iemand hier een oordeel over geven, want hij wil hem graag mee op vakantie nemen, maar niet op het dak van de caravan, wel o.a. in het buitenland. Bericht voor de moderatoren, ik heb hier geen verstand van, ik ben ter goede trouw dit bericht zonder reclame te maken te plaatsen, anders graag aanpassen, bij voorbaat dank. 13 maart 2013 aangepast door ceesv Commerciële link verwijderd. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
CDZakelijk Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Deze schotel werkt redelijk maar is te klein als je verder van huis gaat. Verder zoekt deze schotel vrij lang is zeker niet gruisloos en diefstal gevoelig. Voor het gebied Nederland, België, Duitsland werkt deze schotel naar behoren maar bij een redelijke regenbui heb je geen ontvangst. Turksat zal wel werken als je daar bent hier in Nederland kun je het vergeten. Hotbird werkt maar daar is ook alles mee gezegd. 2 gebruikers maar de 2e gebruiker moet wel op de satelliet kijken waar de 1e gebruiker naar wil kijken.
Miauw Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Geplaatst: 13 maart 2013 (aangepast) Was er al een beetje bang voor dat er toch reclame in mijn bericht mee kwam, dank aan de moderator dit aan te passen. Ik heb geen idee hoe groot dat ding is, maar het draait inprinciepe alleen om de Astra satelieten. Hij kijkt graag golf, daarvoor moet je de BBC hebben, want dat land is gek op die sport. Ik had al gelezen dat de BBC een beperkte beam heeft, dus ontvangst van BBC is al lastig. Hoewel het een leuk apparaat is die zich zelf afstelt, lijkt mij de schotel in de dikke behuizing nogal klein, een regenbui in Nederland is dan ook niet handig gezien er in het voor en naseizoen gecampeerd wordt. Mijn vader is dol entousiast, wil naar een demonstratie, maar is het dat wel waard? De schotel gaat de caravan in als deze niet gebruikt wordt, maar kan ook aan een staalkabel worden vast gemaakt, toch blijf ik het riskant vinden qua diefstal i.v.m. de prijs. Het voordeel is als hij niet op een goede plaatst staat, de schotel kan verplaatsen en niet de caravan uit hoef te komen voor een andere satelliet. Wat dat betreft is het wel een handig apparaat, want de caravan is ook voor het koudere en mogelijk wat regenachtigere seizoen gekocht. Op het dak is niet echt een optie, want hij wil niet hoger worden dan de caravan al is. Meteen maar de volgende vraag, wat zou een goede vervanger zijn als hij deze niet neemt? Vakantielanden: Nederland België Engeland Frankrijk Duitsland Spanje i.c.m. de Astra satellieten. Hij heeft nog net als ik een STB-pakket, maar kan het mogelijk aanvullen met het sportpakket van CDS, echter zit die op de Astra 3 die als ik het goed heb niet een erg groot bereik heeft, daar komt uiteraard een nieuwe smartcard en nieuwe tuner bij. Is zo'n schotel wel te vergelijken met het signaalsterkte van een 64 cm Triax die hij nu gebruikt? Geet zou niet fijn zijn als deze best dure oplossing voor niets zou zijn. 13 maart 2013 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Geplaatst: 13 maart 2013 (aangepast) Belangrijkste satellieten: Astra 1, 2 en 3. Hij is gek van golf, dus de BBC is naast het STB-pakket wel zo fijn, eventueel aangevuld door een sportzender van CDS mits daar veel golf op komt, maar liever het goedkopere en veel betere via de BBC. Landen waar de caravan soms komt: Nederland Engeland België Frankrijk Duitsland Spanje Gemak dient de mens, dus het zou wel een uitkomst zijn, want nu is het iedere keer in het voor- en naseizoen naar buiten om de Triax 64cm schotel voor een andere satelliet bij te draaien, helaas hoort regen daar soms ook bij. Als de regen te lang duurt verkassen ze al snel, dus dat kan gunstig zijn. De schotel gaat bij niet gebruik naar binnen, maar kan eventueel aan een staalkabel vastgezet worden als deze toch buiten blijft staan. De caravan staat ook niet altijd handig, dus het verplaatsen van de schotel om beeld te krijgen is dan wel zo handig. Ik vindt het een beste investereing, maar er moet wel wat uitkomen wat de bedoeling is dat er uit moet komen. Hij wil graag een demonstratie bezoeken, maar wat is wijs? Waar moet je goed op letten, want de verkoper zal zo gunstig mogelijk de boel opstellen? Is deze schotel wel vergelijkbaar met de Triax 64cm met 1 LNB die hij nu heeft? Is er mogelijk een andere oplossing i.p.v. dit systeem in een vergelijkbare prijsklasse? Er zal ook een nieuwe tuner komen i.v.m. dat steeds meer naar DVB-S2 en MPEG4 gaat, welke combinatie is dan beter? Nogmaals, het is voor mij nieuw, heb geen ervaring met dit soort systemen. Meer tips zijn erg welkom, dan weet hij waar hij op moet letten mocht hij nog steeds naar die demonstratie willen gaan. Beste moderator, ik was al een beetje bang dat ik iets verkeerd had gedaan met een link, het was snel kopiëren en plakken i.v.m. te weinig tijd hebben op dat moment. Bedankt voor het aanpassen, want reclame maken was niet de bedoeling, ik had de link over het hoofd gezien. 13 maart 2013 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
CDZakelijk Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Zover ik heb meegekregen gaat de astra 2 zijn beam wijzigen waardoor veel landen minder signaal gaan krijgen. Het te ontvangen signaal is veel kleiner dan van de Triax 64, de totale hoogte 48 cm en daar zit ook nog veel loze ruimte en de motor bij. Ook kun je de LNB niet verstellen wat in diverse landen een must is. Een goed alternatief zou de travel vision kunnen zijn.
columbo Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 (aangepast) Beste ilse,helaas ,maar aan die 38cm disch zul je weinig hebben,want bij het minste geringste wolkje zal het beeld wegvallen,daarbij komt dat die dingen vrij duur zijn. Als het dan toch persé compact moet zijn ,dan kun je beter een vlak antenne nemen zo'n 4 kantige,die hebben geen uitstekende delen en zijn diagonaal 60cm,deze worden ook vaak op campers gebruikt ,en hebben de zelfde signaal sterkte als een gewone 60cm disch.. Hij is dan wel niet automatisch,maar met een Swaiger sat finder plus er tussen heb je de gewenste sat zo gevonden,deze geeft duidelijk de satpositie aan,ook de fijn afstelling zal weinig probemen geven. Zeker met de div veranderingen zul je aan een 38cm disch weing hebben,een 60cm daartegen word in zijd europa ook snel aan de kleine kant voor Asrta3,overigens als je bij een triax de arm in klapt kun je hem ook makkelijk vervoeren in de camper. Sommige verkopers/Fabrikanten proberen je van alles wijs te maken en beloven je gouden bergen,het is dan ook geen wonder dat je vader dol entousiast is ,bespaar je de moeite voor een demonstratie ,want deze38 cm is een slechte keuze. Dus voor dat geld kun je beter een Dreambox 7020HD of zo kopen met een losse schotel dan heb je heeel veel waar voor je geld,en ,, je heb ook nog eens 2 tuners 1x DVBS-2 en 1x DVB-T deze zijn overigens uit wisselbaar. Een DM800SE werkt op 12volt en kan dus zo op de accu worden aangesloten ,mits afgezekerd. 16 maart 2013 aangepast door columbo
Miauw Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 (aangepast) Inmiddels is er contact geweest met een winkel die dit ook geen goed idee vond. Die winkel adviseert een 64cm schotel met een trippel LNB, er is daarbij rekening gehouden met de verschuivende BBC beam. Het zal niet in alle landen werken, maar blijkt de beste oplossing te zijn. Noord-Spanje is de verste plaats waar hij komt. 19 maart 2013 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
hispanofiel Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Zojuist mijn megasat tas binnengekregen. Woonplaats aan de kust bij Benidorm. Vergelijk hem nu met mijn vaste 80cm met duoblock en M07 sat801. Alle zenders zijn gescand met vaste schotel. Sat801M7 overgezet op campingman tas Signaalsterkte tas uitstekend op Astra1. Geen verschil op signaalsterktebalk, maar a.g.c. ( automatic gain control) zal daar schuld aan zijn. Ontvangst met flinke bewolking en beetje regen, nog steeds uitstekend. Geen verschil te zien met 80cm disk. Maar Astra3 kan ik niet te pakken krijgen op campingma tas. Wel perfect op 80cm disk met duoblok. Zou het kunnen zijn dat duoblok een speciale versterking heeft op Astra3 ontvangst? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?
Sprietje Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Beste hispanofielEen schotel van slechts 38cm met een versterking van slechts 31dBi is veel te weinig.Je schrijft dan wel dat je alle zenders van de Astra 1 prima ontvangt maar ik betwijfel dat.Kun je Eén, Canvas, Ketnet, Hustler en Discovery Channel ontvangen op de Astra 19,2 op 12722H? Ik denk het niet en toch zeker niet als er enige regen valt.En dat je de Astra 23,5 in Benidorm met deze kleine schotel niet kunt ontvangen was te voorspellen.
hispanofiel Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Beste spriet, Je reactie had iets gezelliger gekund hoor. Maar dat terzijde: De genoemde zenders kijk ik vrijwel nooit naar, dus toch nog maar even de campingman uit de caravan gehaald en op het balkon geplaatst en op de door je genoemde zenders vergeleken met mijn 80cm schotel. 30 km Boven Benidorm 3 km van zee vandaan.op 110m hoogte. Hieronder de resultaten. Het is grijs bewolkt, regen is voorspeld die blijft (helaas) uit. 80cm campingman signaal% kwaliteit% signaal% kwaliteit% één: 76 84 76 81 Canvas 76 84 76 81 Discov 76 84 76 81 Ketnet 76 84 76 81 Hustler zit bij mij op Astra3 en heb ik dus niet op de campingman. (is ook geen ramp) Je ziet aan de gelijkheid van de percentages dat de ACG nog steeds het signaal afzwakt. Morgen is regen voorspeld en zal ik (mits het regent) alles nog eens herhalen. Ik had al eerder de verbluffende resultaten van dit ding op de campings gezien vandaar mijn keuze. Dat ik met deze resultaten Astra3 niet kan vangen is mij nog steeds een raadsel. Ik blijf dus nog zoeken, alhoewel ik nog niet weet wat, hoe en waar.Heb ook nog en Openbox staan, daarop wil ik binnenkort eens de hotbird afstruinen. Groetjes
Sprietje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Hustler TV zit ook op de Astra 19,2 en wel op fastscanpositie 267.
hispanofiel Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ok, even getest, zelfde resultaat. Er is hier nu zoveel Saharastof in de lucht dat het angstwekken vreemd geel uit ziet. Ik weet niet wat daarvan het effekt is, maar de ontvangst , beeld, sterkte en kwaliteit veranderen er niet door.
Sprietje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ik vind het niet erg slim om zo'n kleine schotel te gebruiken, zeker als je hem nog aan moet schaffen. Als je de Astra 23,5 er in flinke delen van Spanje niet mee kunt ontvangen, kun je op dit moment al niet meer naar Veronica en RTL 8 kijken want die zitten alleen maar op de Astra 23,5. En dat is nog maar het begin van de meest populaire zenders want er zullen steeds meer SD-zenders van de Astra 19,2 verhuizen naar de Astra 23,5. Je gaat zo'n dure schotel toch niet aanschaffen als je hem volgend jaar niet meer kunt gebruiken?
hispanofiel Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Dat lijkt idd een goed argument, maar ik heb een beetje genoeg van dat gehannes met een grote (80cm) schotel, die onder Alicante ook ( door mij ) niet uit te richten viel op Astra3. Het hangt dus sterk af van wat je ermee wilt. Maar voor Astra 1 is hij perfect hoor. Ook het verhaal dat hij gevoelig zou zijn voor accuspanningsfluctuaties klopt niet. Hij werkt van 12 tot 24V en is dus intern gestabiliseerd. Hier thuis draait hij ook prima op een oude laptopvoeding van 19V 3A.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen