Ga naar inhoud


Wanneer 18300MHz in gebruik?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik zie dat de 18.3GHz frekwenties voor direct to home beginnen gebruikt te worden...

Nu vraag ik me af wanneer Digianaal en hun Backstreetboys deze band zullen gaan gebruiken?

Het is toch een troep die graag z'n leden in de kosten jaagt?

Als nu SES die frekw aan een spotprijs zou aanbieden, denk ik dat we terug de klos zijn!

 

Zijn er al triple oscillator LNB's in omloop voor 9750-12750 en 18.3GHz?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door de stijgende vraag naar bandbreedte is het een kwestie van tijd dat de Ka-band meer en meer in gebruik zal komen.

En ja, als het voor een provider als o.a. Canal Digitaal goedkoper is om hier een segment te huren dan dan zullen ze dat zeker doen. 

Bedrijven als CD zullen toch echt winst moeten maken. Of je het leuk vind of niet. Zo zit een markt-ekonomie nu eenmaal in elkaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jan Ambers

 

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben voor de 18,3 GHz frequenties.

Inverto heeft al enige tijd een KA-band lnb in hun leveringsprogramma voor de Eutelsat KA-sat, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=241&cat=66

Dit is echter een lnb voor circulaire polarisatie voor de 19,7-20,2 GHz. Deze kost ongeveer €100,-.

Ongetwijfeld is Inverto op dit moment hard bezig een lnb te ontwikkelen voor liniaire polarisatie voor de 18,3 GHz frequenties.

 

Of er lnb’s komen die een triple oscillator hebben betwijfel ik ten sterkste want het zou dan een compromis moeten worden in de bouw van de lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...