Ga naar inhoud


Swapfile aanmaken voor het opslaan van de Crossepg gegevens.


duitsland

Aanbevolen berichten

Ik lees op het Gemini forum over het installeren van een Swapfile op een usb of cf voor het plaatsen van de crossepg gegevens.

Als ik via de gemini de swap plugin download kom ik deze nergens tegen.

Ik heb op het Gemini forum probeer om via veel lezen er achter te komen hoe ik een swapfile creer op mijn usb of cf.

Helaas is mijn Duits niet sterk genoeg om te begrijpen hoe je dit aan kan maken, mijn vraag is dan ook of er hier iemand is die mij in begrijpbare taal kan uitleggen hoe ik een swapfile kan maken zodat ik de crossepg gegevens hier op kan laten installeren.

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderstaand heb ik een tijdje terug ergens vandaan gehaald,maar wet niet meer waar vandaan..

 

 

 

 

 

Open a telnet session to your dreambox, and type in the code mentioned below.


dd if=/dev/zero of=/media/cf/swapfile bs=1024 count=32768


This creates the swapfile itself. In this command, bs is the blocksize (1024 = 1Kb), and count indicates the number of blocks. 32768 x 1024 = a 32Mb

swapfile.

Instead of /media/cf/swapfile, you can also use /media/usb/swapfile or /media/hdd/swapfile.

You mark this file as a swapfile, enter the command:

mkswap /media/cf/swapfile

You only have to do this once.

You can activate the swap with the following command, without restarting your dreambox:
swapon /media/cf/swapfile



If you want your swapfile activated automatically when you power on your dreambox, do the following:

Open the file /etc/fstab with your favorite editor, and add this line:

Code:/media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor deze info Gerard ! ik ga het morgen meteen proberen.

Ik laat je even weten hoe het is gegaan.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, toch weer terug naar pli, ik wordt er gek van want ik ben ondertussen al 5x terug gegaan naar pli en dat wil ik eigelijk helemaal niet.

De beeld kwaliteit is met de 2.0 gewoon echt beter ! En de mogelijkheden groter, pli is me te standaard.

Het grootste struikelblok blijft de crossepg, constant het terug vallen naar de interne flash opslag is funest en voor mij de reden voor het terug gaan.

Jammer maar ik blijf allerlei fora,s volgen en hopen op een snelle oplossing aangezien er veeeeeel meer zijn met dit probleem.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het grootste probleem wat ik had is dat de box niet meer wilde doorstarten na het aanmaken van een swapfile op de cf.

Ik heb toen uit tijdsnood maar weer de pli geinstaleerd voordat de familie begon te klagen :)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik heb nu een cf kaart onder de pli image waar ik een swapfile op heb zitten, uiteraard moet ik eerst nog even de 2.0 image installeren maar ik vraag mijzelf af als ik deze erop heb en de plugin Crossepg heb geinstalleerd ik bij de instellingen van Crossepg de optie Swapfile ook tegenkom of dat dit op een andere manier moet worden ingesteld ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wortellica ! Alvast bedankt voor je top ondersteuning, nog een korte vraag, ik weet dat je in het blue panel bij instellingen een optie, swapfile tegen kom en dat er bij downloads een swapfile staat, geef ik daar in dat ik een swapfile wil gebruiken voor de crossepg dan ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wortellica, ik weet niet of je zelf ook werkt met een swapfile maar als ik een swapfile heb aangemaakt (cf) en via gp3 blue panel naar instellingen zie ik geen optie swapfile. Als ik deze dan vervolgens download via gp3 heb ik nog steeds niet de potie.

Ik zie wel keurig een swapfile op mijn cf als ik daar op kijk via dcc.

Enig idee ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonski, hij is idd gemount en staat als bestand systeem ext4.

Partities 1

Partitie:sdd1

Capaciteit: partitie 3.816 gb

Bestandsysteem ext.4

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps: ik zie net dat mijn usb stick ook op ext4 staat, deze gebruik ik voor de picons.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...