Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HET WERKT Super , de 22khz staat uit en op B  LNB frequenties 9,750 en 10,600

ik heb de 19,2 nog niet ingesteld maar die kwamen gisteren al binnen

ik vind overigens het zappen wel erg traag en SBS 6 die codeerd regelmatig niet

moet de ci module erin en eruit dan werkt het weer , misschien nog nieuwigheid

of het beeld net zo goed is als de Philipsontvanger ga ik nog even nader bekijken

dus wordt vervolgd.

zonder deze info van het forum is het wel een lastig iets, waar je niet zo uikomt,

iedereen bedankt tot zover voor de hulp

gr Andre

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Volgend probleem komt al snel om de hoek kijken SBS 6 Net 5 en Veronica/Disney XD enz..coderen niet of

nauwelijks alleen na het in/uit schuiven van de module dan werkt het weer.

ook komt regelmatig na het overschakelen naar een andere zender in beeld (1sec) dat de zender gecodeerd is 

zou het aan de module kunnen liggen of aan de TV of moet ik nog meer aan passen ?

Overige info : de zenders op de goede plek zetten is erg eenvoudig, het zappen gaat vrij traag tot nu toe (komt misschien door bovenstaand probleem)

wel veel info wordt er mee gegeven door de info knop ziet er verder erg goed (erg luxe) uit de menu's enz..

het beeld is met de module erg goed en mooi ook de 3D demo van de Astra is super van kwaliteit

Geplaatst: (aangepast)

Hoi Adop,

Das nou weer jammer, eerste even een waarschuwing, een ci module vind het niet echt fijn als je hem tijdens het kijken zo uit het slot haalt, er bestaat zelfs de kans dat je module hierdoor beschadigd raakt, beter niet doen dus.

Beter is dan even de kaart uit de module trekken en vervolgens deze er weer in steken.

Ik heb zelf niet de laatste versie van de mediaguard cam maar kan geen kwaad als je eens even het cam menu van je tv induikt en even de instellingen van de cam eens nader bekijkt, wellicht staat er een instelling verkeerd, kijk ook gelijk even of je de laatste versie van de software voor je tv hebt dat scheelt vaak een slok op een borrel. 

Mocht dat alle niet baten kun je ook eens bij Canal Digitaal kijken of jou tv wel compatable is met de Mediaguard module.

Ook zou je eens een Aston 1.07 module kunnen proberen deze werkt vaak beter en zeker sneller dan de Mediaguard module.

Groetjes.................

aangepast door Terradon
Geplaatst:
Dit is  een ci module probleem, het lijk er op dat jou tv niet goed met deze module om kan gaan

je zou dit kunnen verhelpen met een aston module met de nieuwste software of een 

PowerCam

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

En dadelijk mooi de ci+ module van cd las ik net ergens dat die eraan komt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

En dadelijk mooi de ci+ module van cd las ik net ergens dat die eraan komt.

Hoi,

Die we dan met zijn allen gezien de restricties moeten gaan boycotten...denk ook niet dat die er zo snel zal komen want dan zouden ze theoretisch gezien ook hun eigen boxen software matig moeten aanpakken, en mijn mening is dat gezien de shit die ze nou in de markt zetten daar hardware en software matig nog niet aan toe is.

Groetjes................

Ps Toen het HD+ pakket van de Duitsers kwam waren er al erg snel werkende emu's........   

Geplaatst:

Ja wat is dan wijsheid op dit moment de Aston,Powercam  met welke firmware moeten deze op dit moment

dan uitgerust zijn, of gewoon wachten op de CD module , en ja of dit werkt heb ook mijn bedenkingen

zoveel goede spullen brengen ze ook nu weer niet uit

degene die ik nu heb is ook van CD maar die werkt gewoon slecht in de tv na een dagje traag zappen

wie heeft er al ervaring mee want het idee met een ci module bevalt wel op zich , mits het natuurlijk

gewoon soepel werkt

gr Andre

Geplaatst:

Hoi Adop,

De Aston 1.07 werk eigenlijk al jaren perfect samen met de oranje cd kaart, zelf gebruik ik deze cam met mijn mediacenter pc en ook werkt deze goed samen met mijn Panasonic viera plasma tv met dvbs 2 tuner..

Als je gaat voor een Aston zorg dan dat deze de laaste software heeft namelijk versie 2.26.

In principe werkt de versie 2.17 goed maar wil je geen risico lopen moet er minimaal 2.23 opstaan.

Deze cam werkt zeer zeker beter en sneller dan de Mediaguard cam.

Groetjes....................

Geplaatst:

Ik ga kijken of ik er aan kan komen met deze firmware want dat lijkt me nog niet eenvoudig

het liefst 2e hands als het geheel niet werkt dan is de schade niet zo groot

bedankt voor het advies nogmaals

EN heeft vervolg indien ik er een heb

gr Andre

Geplaatst:

Hoi Adop,

In princiepe werkt Hd vanaf versie 2.18 daarna kwam 2.19, 2.23, 2.25 en de laaste versie is dus 2.26.

Als je er tweedehands eentje op de kop weet te tikken die nog een upgrade nodig heeft kan ik dat wel even voor je doen, kost je de postzegelvoor het versturen.

prijzen zie je al vanaf een euro of 20.

Groetjes..........

Geplaatst:

Oke dat is een zeer mooi aanbod nu nog een te pakken zien te krijgen , er staat er een op het forum maar ik krijg nog geen antwoordt

maar bij dit aanbod hoef ik dan niet meer te kijken wat de firmware erin zit

alvast bedankt

gr Andre

Geplaatst: (aangepast)

Aston cam is geupdate met dank aan Terradon met de nieuwste firmware 2,26 Super

ik had per ongeluk een satelliet verwijderd en kon hem niet zomaar bijvoegen ik kreeg veel zenders

behalve de nederlandse kanalen gehele tv gereset en opnieuw begonnen

wel de transponder handmatig toegevoegd en laten scannen alles weer gevonden

alle kanalen zonder problemen geen vastlopers meer geen info beeld over coderingen

het zappen gaat sneller 4-5 sec voor de HD kanalen

ik ben tot zover goed tevreden , nu nog kijken of ik ook kan opnemen

en alles op zijn plek zetten

zonder het forum en Teradon was het niet gelukt want zo eenvoudig is het niet lang leven het Forum !!!

gr Andre

aangepast door Adop

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen