Ga naar inhoud


Draadloze bestandsoverdracht Pc-Uno werkt niet goed.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Draadloze bestandsoverdracht van pc naar Uno stopt er vaak mee.

Zowel met Filezilla als gewoon via het netwerk. Het gaat een hele tijd goed en na een procent of 70 > nada.

Waar zou dit aan kunnen liggen. Heeft het misschien met rechten te maken?

Kan ik beter een ander programma gebruiken om data te versturen, maar welk.....?

Zie bepaalde codes onder ""rechten"" staan zoals: drwx------  of drwxr--xr-x.

Wie kan me uitleggen wat deze betekenen?

Voorbaat dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Draadloos = een WIFI / WLAN usb Stick aan de VU+ gekoppelt volgens instellingen en WLAN wizard met de juiste verbinding en snelheid.

1

neem eens een 0,5 meter usb verlengkabel , test nog eens

2

vertel ons ook eens wat de snelheid qua data transport is volgens de aanduiding op je router?

 

3

kopieren naar de uno per pC moet niet persee, je kunt ook de VU+ aankoppelen op pC

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadloos = een WIFI / WLAN usb Stick aan de VU+ gekoppelt volgens instellingen en WLAN wizard met de juiste verbinding en snelheid.

1

neem eens een 0,5 meter usb verlengkabel , test nog eens

2

vertel ons ook eens wat de snelheid qua data transport is volgens de aanduiding op je router?

 

3

kopieren naar de uno per pC moet niet persee, je kunt ook de VU+ aankoppelen op pC

ciao

Ola,

 

De Uno is met een kabel vast verbonden met de router.

Als ik de verbindingstest doe op de Uno, geeft deze:

 

LAN adapter: ok

Lokaal netwerk: verbonden

DHCP: gedeactiveerd

IP adres: bevestigd

Nameserver: onbevestigd

 

Automatisch IP adres verkrijgen heb ik op "nee" gezet.

Heb ik gedaan omdat iedere keer het IP adres verandert en Filezilla de box niet meer herkend.

Overigens is het probleem via mijn laptop en op de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja waarom schrijf je dan draadloze?

 

de nameserver is het IP van je router

dan

herstarten

en netwerk VU+ checken

 

Als de dhcp range op router (instelbaar) niet klopt inzake scheiding fixe adressen en dhcp adressen (dus een overlap) kan het zijn dat je apparaat telkens een nieuw ip-adress ontvangt (dat willen we niet)

 

- a dhcp range op router instellen voor apparaten die ook echt dhcp ip-adressen moeten krijgen 20 tot en met 60

- b fix / vaste ip adressen ingesteld op apparaten die dus een vast nummer hebben buiten die 20/60 dhcp range

 

herstarten ten alle tijden, officieel = shutdown + heropstarten

dat voor elkaar, blijft de filezilla verbinding op dat vaste adres altijd dezelfde.

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja waarom schrijf je dan draadloze?

 

de nameserver is het IP van je router

dan

herstarten

en netwerk VU+ checken

 

Als de dhcp range op router (instelbaar) niet klopt inzake scheiding fixe adressen en dhcp adressen (dus een overlap) kan het zijn dat je apparaat telkens een nieuw ip-adress ontvangt (dat willen we niet)

 

- a dhcp range op router instellen voor apparaten die ook echt dhcp ip-adressen moeten krijgen 20 tot en met 60

- b fix / vaste ip adressen ingesteld op apparaten die dus een vast nummer hebben buiten die 20/60 dhcp range

 

herstarten ten alle tijden, officieel = shutdown + heropstarten

dat voor elkaar, blijft de filezilla verbinding op dat vaste adres altijd dezelfde.

 

ciao

Hi,

Met draadloos bedoel ik de verbinding pc/laptop met de Uno.

Bij nameserver staat nu inderdaad het IP adres van het routertje.

Excuses, weet niet hetgeen onder -a en -b staat uit te voeren. Ben al uren bezig, maar het lukt me niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké welke router heb je staan?

misschien kunnen we jou er makkelijk doorheen praten

 

maar

lukt -a en/of -b niet?

of

lukt het verbinden met laptop niet?

lukt een bepaalde bestandgrootte overzenden niet < dat kan aanduiding zijn voor te weinig schijfgeheugen op je laptop...

ciao

 

in verband met de netwerksnelheid van WLAN, hang je laptop eens met een kabeltje aan de router :cool:

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké welke router heb je staan?

misschien kunnen we jou er makkelijk doorheen praten

 

maar

lukt -a en/of -b niet?

of

lukt het verbinden met laptop niet?

lukt een bepaalde bestandgrootte overzenden niet < dat kan aanduiding zijn voor te weinig schijfgeheugen op je laptop...

ciao

 

in verband met de netwerksnelheid van WLAN, hang je laptop eens met een kabeltje aan de router :cool:

Sorry voor het late antwoord, maar moest gisteren plotseling ergens naar toe.

-a en -b krijg ik niet voor elkaar.

Soms krijg ik wel verbinding met de laptop en heb dan de Uno in beeld met Filezilla of via het netwerk.

Druk ik dan op bijv. hdd dan wordt de verbinding verbroken.

Het IP adres van de Uno veranderd soms ook, terwijl ik het toch heb gefixeerd (denk ik toch)

Heb nog 60 GB vrij in de laptop.

De router:

ADB    ABE 98 B4   P.DG  A1000G  A-000-8AY

Zal zo de laptop eens met de kabel verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord, maar moest gisteren plotseling ergens naar toe.

-a en -b krijg ik niet voor elkaar.

Soms krijg ik wel verbinding met de laptop en heb dan de Uno in beeld met Filezilla of via het netwerk.

Druk ik dan op bijv. hdd dan wordt de verbinding verbroken.

Het IP adres van de Uno veranderd soms ook, terwijl ik het toch heb gefixeerd (denk ik toch)

Heb nog 60 GB vrij in de laptop.

De router:

ADB    ABE 98 B4   P.DG  A1000G  A-000-8AY

Zal zo de laptop eens met de kabel verbinden.

Laptop aan router verbonden met kabel: ja, dan werkt het uitstekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite zal het dan ook draadloos moeten werken maar als je de keuze hebt dan functioneert het via een vaste verbinding altijd stukken beter.

Zelf denk ik dat het met de IP adressen te maken heeft. Weet echter niet hoe deze in te stellen. Zie eerdere berichten aan/van Tonskidutch.

1x is het gelukt 7.7 Gb draadloos over te brengen. Dat ging toch behoorlijk snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch kan ik er niets aan veranderen op afstand

hier werkt dat gewoon, is je hdd ook aangekoppelt onder /media/hdd per device manager

ciao

Begrijp er ook niets meer van. Heb de hdd gekoppeld met de device manager in vtI.

De laptop met een kabel op de router gekoppeld. Werkt wel even, maar wordt dan weer ontkoppeld.

Dacht de hdd (ect.3) even aan de laptop te hangen. Deze wordt nu niet meer herkend.

Heb Linux reader al geprobeerd, maar daar kun je niet mee deleten etc. (volgens mij...)

Misschien weet jij een programma hiervoor. Bedankt alvast.

Zit nu toch wel echt te klooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...