Ga naar inhoud


Receiver werkt niet meer, afstandsbediening is omgeruild...


Pat
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een paar weken geleden reageerde de net nieuwe M7 stb van canaal digitaal niet meer op de afstandsbediening. Alleen channel up/down met de knopjes op de receiver zelf deden het nog.

 

Afstand gereset volgens cd website, nieuwe batterijen het hielp allemaal niet. Servicelijn gebeld: meneer we sturen U een nieuwe afstandsbediening op. Krijg je een witte ipv een zwarte met een volledig andere layout? Maar goed de receiver luistert wel naar deze afstandsbediening MAAR hij is teruggegaan naar het 1e x installatiemenu. En daar kan hij nu geen astra1 en 2 meer detecteren. In het sub menu geeft de signaalsterkte balk wel groen en uitslag, maar in het menu daarboven dooet hij een satelliet detectie en die zegt dat er geen satellieten zijn. En dus kun je geen zenders installeren of kijken aangezien dit het 1x aan menu is.

 

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen? Canaal digitaal zegt stuur de receuver maar op ter controle maar ja daar verwacht ik eigenlijk allen maar een lange wachttijd van en ben bang dat het hte probleem niet oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraag aan CD of je de receiver niet bij een plaatselijke canal digitaal dealer om kunt ruilen.Dan heb je meteen weer beeld.

Maar het is Canal Digitaal he?Dus ik weet niet of het zo soepeltjes zal verlopen als ik schrijf.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
De ontvanger even van de stroom halen ,als dat niet helpt ,de ontvanger

terug zetten naar de fabrieksinstellingen

.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag aan CD of je de receiver niet bij een plaatselijke canal digitaal dealer om kunt ruilen.Dan heb je meteen weer beeld.

Maar het is Canal Digitaal he?Dus ik weet niet of het zo soepeltjes zal verlopen als ik schrijf.

 

 

Nou dat hebben ze bij CD nog altijd niet geregeld met de dealers. Een dealer zou dus een ontvanger die hij niet geleverd heeft, moeten nakijken en eventueel omruilen met een goed apparaat uit zijn eigen voorraad, zonder dat hij daar enige vorm van vergoeding voor ontvangt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke alles werkt weer.

 

Waarschijnlijk is de stap terug naar fabrieksinstellingen de juiste geweest. Ik had vanalles geprobeerd, inclusief de kop een beetje draaien aangezien ik een gegevenmoment alleen de duitse fta zender had, zoek freq. anders ingesteld, fast/slow scan etc.

 

Uiteindelijk dus de fabrieksinstellingen terug gezet en toen deed de sat detectie het wel voor zowel astra op 19 en 23 graden. ( en niet alleen in het submenutje). Daarna werden de zenders rap ingeladen.

 

Maar goed ik vind het vreemd vinden, ander type remote, fabrieksinstellingen. Een configuratie management probleem in mijn ogen. En dan koop je dus net een goedgekeurde door Canaal Digitaal geleverde ontvanger en dan heb je dus allerlei problemen waarmee je niet bij de lokale sat dealer kunt binnenlopen want je hebt je set gekocht via Canaal Digitaal direct.

 

Gelukkig hadden mijn ouders de receiver nog niet teruggestuurd - het formulier lag ingevuld klaar - de oplossing van de servicelijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat hij weer werkt, je moet niet raar op zien dat het weer gebeurt ,deze ontvangers 

zitten vol verrassingen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...