Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Er zat nog een bugje in de tryout... inmiddels de nek omgedraaid en we zijn alweer bij versie 9. Hier heb ik experimenteel een speciaal irdeto filter ingezet. Voor seca en nagra draait het nu retestabiel

@Gerard: M7 is niet de boosdoender hoor, er stappen nogal wat gasten over op oscam en gebruiken ook de dvbapi. Daar zitten nogal wat problemen in met ecm afhandeling die op de cs netwerken roet in het eten gooien. Die probeer ik nu te fixen.

dvbapi_tryout9.zip

aangepast door theparasol

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Er zat nog een bugje in de tryout... inmiddels de nek omgedraaid en we zijn alweer bij versie 9. Hier heb ik experimenteel een speciaal irdeto filter ingezet. Voor seca en nagra draait het nu retestabiel

@Gerard: M7 is niet de boosdoender hoor, er stappen nogal wat gasten over op oscam en gebruiken ook de dvbapi. Daar zitten nogal wat problemen in met ecm afhandeling die op de cs netwerken roet in het eten gooien. Die probeer ik nu te fixen.

Vrees dat je toch iets te optimistisch bent. Draai al jaren zeer stabiel met CCcam, maar ineens de laatste weken last van freezes. Lees op collega fora dat dit bij velen het geval is. Oscam of CCcam maakt hierbij geen verschil. M7 is wel degelijk de boosdoener. Neemt niet weg dat ik hoop dat je een fix vindt.

Geplaatst:

Hier ook geen last draait al een hele poos op Cccam + Oscam  geen freeze of dergelijk dit werkend op een dreambox 8000 + DM800SE

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Volgens mij heeft CD gewoon de sid limit op de extra kaarten terug naar 2 gezet.

Nee hoor want ook met Sid Limit op 2 gaat het mis.

Geplaatst:

Ik heb het gelukkig nu stabiel aan het draaien.

Na mijn ervaring gaat de kaart ook in strafmodus wanneer veel ecm's wordt aangevraagd op 2/3/4 Sids.

Laatste aanpassing bij M7 beperkt de ecm op sid aanvraag op de kaart vermoed ik.

Wat te doen?

1) Plaats de kaart in de originele ontvanger/module of draai CCcam 2.3.X (met AU) zonder enige client op je Linux bak.

Zet je ontvanger op 1 zender (bijv. SBS6) en ga niet zappen

Na ongeveer 2 uur zal de lock op de kaart verdwenen zijn. (Geen freezes meer op zender)

2) Zet/Vervang in je reader config (OSCAM latest trunk version) volgende regels

ecmwhitelist            = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist      = 0100@00006A:813061006A00075C00,803061006A00075C00
ratelimitecm            = 4
ratelimitseconds        = 9
ecmunique               = 1

3) Nu moet het stabiel draaien op 4 sids.

Ecmunique optie zorgd ervoor dat je 1 unieke ecm kunt aanvragen voor een SID om de bepaalde seconden die gedefineerd staat in ratelimitseconds

Mocht je kaart toch weer in strafmodus te komen zitten, herhaal dan stap 1.

Geduld is een schone zaak.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen