D.Quijote Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Ik had hier al eerder over geschreven, maar dit ging over Acronis vandaar nogmaals: Toen mijn vrouw in Nederland was, heeft ze de laptop iets te vroeg uitgezet terwijl hij met een geheugendump bezig was met als gevolg: \system32\hal.dll is missing. Nu ga ik volgende week even naar Nederland toe en kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen, ik kan dit doen via een Acronis back-up maar dan moet ik ook de externe HD meenemen, die ik hier heb. Kan je b.v. in veilige modus opstarten en dan van een andere XP computer zo'n file'tje terugzetten, want dat zou het makkelijkste zijn. 2de mogelijkheid is natuurlijk via een recover CD, als me dat tenminste lukt, wel het een en ander hier over gelezen, maar schijnt ook niet altijd te gaan. Iemand nog andere oplossingen ? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Penthe Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Windows XP cd erin (met sp2 of sp3)opstarten vanaf cdkies voor een nieuwe installatiehet installatieprogramma zal nu aangeven dat er een oude versie is gevonden, kies dan R om te herstellen.Er zal nu een nieuwe installatie gedaan worden, waarbij alle data bewaard blijft. Zoiets? Wel kun je daarna waarschijnlijk weer drivers gaan updaten. Ik zelf zou de Acronis backup terug zetten,
muppet Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Je kan ook het bestand op internet opzoeken en in de desbetreffende map plaatsen. www.dll-files.com bijvoorbeeld vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
D.Quijote Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 @ Penthe; De laptop is zeker 7 jaar oud en een OEM versie, ik heb waarschijnlijk wel een recover CD, maar daar staat SP2 en 3 natuurlijk niet op. @ Muppet; Ja dat had ik ook al gelezen, maar als hij niet meer opstart hoe krijg ik dat erin. Daarom vroeg ik ook of je ook in een veilige modus kan opstarten. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Penthe Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Maar je hebt wel een Acronis backup die alles 100% oplost en je wil de externe HD niet meenemen, het is je eigen keus maar de oplossing is daar Acronis backup. Je kan die backup ook op een NTFS USB stick zetten dan kun je de externe HD thuis laten.
muppet Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Excuses overheen gelezen als je veilige modus gebruikt start hij vaak wel op dan bestandje terugplaatsen vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Ronsworld Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 En anders de HDD eruit halen en via een HDD naar USB kabeltje het bestandje terug zetten en kijken of het dan weer doet. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Penthe Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Probleem is echter wanneer je de melding krijgt hal.dll missing dit helemaal niet het geval hoeft te zijn, het heeft ook te maken met de boot.ini en andere dingen waardoor je die melding krijgt en de hal.dll gewoon nog correct op zijn plekje staat. Het vervangen van hal.dll heeft dan ook totaal geen nut. De oplossing is daar een pure backup van het systeem doormiddel van Acronis. Ik heb de Acronis backups al menigmaal terug mogen zetten, zelfs op compleet verschillende hardware en dit zonder problemen. Hij hoeft enkel maar een wat groter USB stickje aan te schaffen die later ook nog erg handig kan zijn voor veel andere dingen.
D.Quijote Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 T'is een laptop dus niet zo makkelijk allemaal. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
muppet Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Je kunt eerst ook proberen of je het bestandje kunt copieren als dat niet wil kun je altijd nog verder kijken. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
D.Quijote Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Kan je trouwens ook een willekeurige windows recovery CD gebruiken ? Ik heb er ook nog eentje van Medion, maar de laptop is een siemens fijutsi. Ik weet namelijk niet of ik eigenlijk een recovery CD heb, dat zie ik pas als ik morgen in Nederland ben. Ik heb al een Hal.dll bestandje gekopiëerd van een andere XP PC en die op een USB stick gezet. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
D.Quijote Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 Nou ben er nog niet uit, ben nu in Nederland en heb de repartie cd er in gepropt. Nadat ik repair op repair heb geklikt tik ik het volgende in: expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll maar krijg als antwoord; geweigerd of kan het bestand niet vinden of zoiets Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Penthe Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 je moet wel de d: in de juiste drive letter veranderen, dus expand "juiste drive letter voor cd-rom":\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll Dus even uitzoeken van welke letter je cd-rom opstart, is dat e: dan wordt het uiteraard expand e:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll
D.Quijote Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 Hoe kan ik zien welke letter het moet zijn ? Ik heb nu e en f geprobeerd maar krijg de boodschap: het opgegeven pad of bestand zijn is niet geldig M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
sat87 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Is je repair CD van de Fujitsu laptop? zo nee dan even het volgende checken: Zie je station C: als je harddisk? Het kan dan namelijk zijn dat je repair CD geen SATI driver voor je harddisk bevat. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen