Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou dan elk station afgaan door commando "C:" dan "dir" om te kijken wat er op staat. en dan verder met "D:" enz..enz.. tot dat je hem ziet.

Zie je niets dan denk ik dat er geen driver voor je usb is, zou dan een andere usb stick proberen

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Volgens mij kun je zoiets enkel doen als je ook de mogelijkheid hebt om USB op te starten met de laptop, dit kun je dan aangeven in de BIOS. 

Ik heb met mijn dagelijkse dingen nog vaak oudere PCs onder ogen die wel een toetsenbord en muis als USB aangesloten hebben maar pas werken als windows voledig gestart is, met deze opstelling kun je dan ook werkelijk niets met USB of de BIOS of veiligemodus.

Andere tip is, die hal.dll op een cd-rw zetten en dan weer proberen, die cd-rw zou ten alle tijden gezien moeten worden op een laptop.

Geplaatst:

@ Penthe,, na het opstarten met de repair CD  is de usb die ik wel eens gebruik wel zichtbaar.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Om het een en ander te repareren lukt niet. Maar ik had toch nog mijn exterene HD meegenomen, en ben nu aan het proberen de complete acronis back-up van juli terug te zetten, een paar dingen waren me niet duidelijk, dus ik hoop dat ik alles goed heb aangeklikt. Hij is nu bezig en over 3 uur weten we meer.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

@ Penthe,, na het opstarten met de repair CD  is de usb die ik wel eens gebruik wel zichtbaar.

Het probleem is enkel dat elk type laptop alles weer anders doet, ik heb hier 2 laptops die een USB stick wel zien als ik zou booten met een Windows repair, maar heb ook nog een andere laptop en desktop die beiden geen USB stick zien als je daar een Windows repair opstart

Om het een en ander te repareren lukt niet. Maar ik had toch nog mijn exterene HD meegenomen, en ben nu aan het proberen de complete acronis back-up van juli terug te zetten, een paar dingen waren me niet duidelijk, dus ik hoop dat ik alles goed heb aangeklikt. Hij is nu bezig en over 3 uur weten we meer.

Salu2, D.Quijote

3 uur is wel erg lang hoor, bij mij gaan die images van 14GB in 10 minuten terug, dan zou er 1 van 20GB bijv. in 15 minuten terug moeten staan.

Maar als je iets verkeerds hebt gedaan gewoon weer opnieuw die image terug zetten(en gewoon blijven doen tot je het wel goed hebt), Acronis starten disc restore kiezen dus geen file restore, image selecteren en dan daarna zeggen waar het naartoe moet mocht dit nodig zijn. Meer hoef je niet te doen tenzij je de backup naar een andere computer wilt zetten met andere hardware dan moet je wel iets extras aanvinken.

Geplaatst:

Hij heeft er toch ruim 3 uur over gedaan, en startte goed op maar, daarna kreeg ik 41 updates van windows binnen. Alles loopt nu weer maar laptop is wel traag maar dat was hij daarvoor ook al.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen