dorien Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 kan er iemand mij eenvoudig stap voor stap uitleggen hoe ik mijn schotel richt zodat ik éénHD, VTM HD,vitaya.. kan ontvangen? Ik heb al uren op de laptop informatie gezocht en toch krijg ik vitaya en HD zenders niet op astra3. d andere zenders (discovery channel, nat geo, één, vier, 2be) komen er wel door bij astra3. nu heb ik nog eens geprobeerd en krijg ik geen beeld meer. Kan iemand mij helpe? Alvast bedankt !
dvbs Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Welkom Doreen; Kan je ons wat weer info geven? Welke schotel gebruik je? Wordt hij enkel voor de A3 gebruikt? Is hij groot genoeg ifv jouw woonplaats? Vrij zicht? Voor de rest kan je idd best eerst zoeken op een sterkere zender en dan verder afregelen. Dat je geen HD's ziet heeft mss meer te maken met de instellingen van jouw ontvanger. Controleer eens de modulatie en FEC van die HD-zenders. Succes Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
satencom Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Hoe groot is je schotel ,gebruik je duo-lnb of losse lnb's Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dorien Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 ik heb de schotel in een startpakket van tv-vlaanderen gekocht, ik denk dat het een Triax is..kdenk dat deze groot genoeg is omdat we er voor dien geen probllemen mee hebbe gehad. ik heb al alless geprobeerd, het kompas, mal voor duo lan goed te hangen, en had ook beeld op 155(ANIXE HD). Met de klantenservice ok al gebeld en die zeide me da ik de ontvanger een half uur uit de stopcontact moest trekke, da die zenderlijst dan automatisch opnieuw laad. Ook niks!
dvbs Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 met de ontvangers van TVV heb ik geen ervaring, maar je moet wel juist gericht staan om automatisch een nieuwe zenderlijst te ontvangen, mss toch maar even afregelen op een kanaal waarvan je weet dat je ontvagst had; en dan opnieuw de tip van TVV volgen? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dorien Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 mijn moeder(wonen in de tuinvn haar) heeft ook een schotel van tv vlaanderen, en heeft geen probleem! maar ik begrijp ook niet zo goed wat die TP frequentie wilt zegge, want ik dacht dat ik dezelfde zou ingeven, gelijk bij mijn moeder haar schotel. het normaal toch zou lukke, of is dit niet zo? en verticaal-14v of horizontaal-18v wat wilt men hier juist mee bedoelen?
dorien Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 @satencom: wat wil je juist bedoelen met losse lnb's ? ik heb deze schotel in een startpakket van tv vlaanderen gekocht een Triax. Ik heb een hd-ontvanger: M7sat801 en een duo lnb van tv-vlaanderen besteld. deze op 23.5 ipv 19.2 om astra 3 te kunnen ontvangen, hadden de gewone zender (één,vier,2be..) op astra3 wel maar geen Vitaya of geen éénHD of VTM hd.
satencom Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Hoe heb je de duo lnb op de schotel geplaatst, blader hier ook even door heen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dvbs Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 (aangepast) mijn moeder(wonen in de tuinvn haar) heeft ook een schotel van tv vlaanderen, en heeft geen probleem! maar ik begrijp ook niet zo goed wat die TP frequentie wilt zegge, want ik dacht dat ik dezelfde zou ingeven, gelijk bij mijn moeder haar schotel. het normaal toch zou lukke, of is dit niet zo? en verticaal-14v of horizontaal-18v wat wilt men hier juist mee bedoelen? Dag dorien, Lukt het al? TPfrequentie is de frequentie van jouw desbetreffende "zender" en dus niet voor alle zenders hetzelfde. (Er zitten wel meerdere zenders op één kanaal) De spanning naar de switch zou ik onveranderd laten. (het lukte al om tv te kijken, niet?) Horizontaal en verticaal slaat op de polarisatie; bekijk het als een golf die je haaks op een andere kan "gebruiken". Wat vooral belangrijk is bij een zender is de TP-frequentie; de SR (de hoeveelheid data die verwerkt wordt), de polaritatie (hor of vert) en de FEC (de correctie). -Mocht je een instelling willen opzoeken kan dat bijv op: Kingofsat of dergelijke. Maar als de ontvanger bij de kit werd geleverd hoef je je daar niets van aan te trekken. Die zal wel fastscan aan boord hebben en de TVV lijst automatisch aanmaken. Uitgaande dat de schotel nog juist staat uitgericht? -toch maar eens de tip van TVV proberen -desnoods een fabrieksreset (via menu..) 18 maart 2013 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dorien Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 een kennis van ons is langs geweest met zo'n kastje da piept en met een schermpje erop, hij heeft wel beeld en ontvangst op zijn toestelletje, maar op de tv niet, hij heeft dit al bij veel mensen geinstalleerd en heeft het nog nooit meegemaakt ! nu ging hij vd week nog eens trug komen me een ander apparaatje en hopelijk krijgt hij het zo wel in orde!
dvbs Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 ok, bedankt voor de feedback! Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen