Ga naar inhoud


Satelietontvangst op LG TV


melse

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Melse, je zal wat meer gegevens moeten delen met ons.

 

Schotel, welke sat.posities, wat voor CI module, nieuw uit doos of al eens beeld gegeven etc.etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor te beginnen.....ik ben een leek.

Jaren geleden heb ik een schotel gekocht met reciever. Ik keek naar verschillende satelieten door middel van een draaibare schotel aangestuurd door een oude antennemotor.

Ik keek enkel naar TFA. Signaal op alle satelieten was uitstekend, ook nu nog.

 

Sinds enkele dagen bezit ik een nieuw TV toestel met DVB-S module van LG type 47LM860V.

 

Kabel van reciever verwijderd en aangesloten op tv.Voor de rest niets veranderd aan tv, geen module of geen of andere kaarten.

Van alles geprobeerd doch signaal bij alle satelieten blijft staan op 0%. Dus totaal geen reactie.

 

Dank

Melse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag aannemen dat je bij de LG wel de instelling dusdanig hebt aangepast dat hij weet dat er een schotel aan hangt?

En een zenderzoek loopje gedaan hebt?

De LG kan niet raden wat je wilt.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen  moet je meestal wel de bij de tv de frequenties en de FEC en de Symbol Rate  ingeven van de desbetreffende transponder die bij de desbetreffende sat waar de schotel opgericht staat ,anders zul je geen signaal krijgen,daar de kanalen lijsten meestal niet voor geprogrammeerd zijn..

Die oude antenne motor daar heb je weinig aan  daar de vert.hoek ook veranderd als je naar een andere sat positie gaat in  de Clark Belt.

Daarom hebben ze een  DISEC rotor voor uitgevonden.deze draait met de kromming van de aarde mee,en kan zo mits hij goed is afgesteld .de gehele Clark Belt <dat is dus de baan om de aarde waar de satteliten hangen op 35000 km hoogte rond de evenaar>kan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor te beginnen.....ik ben een leek.

Jaren geleden heb ik een schotel gekocht met reciever. Ik keek naar verschillende satelieten door middel van een draaibare schotel aangestuurd door een oude antennemotor.

Ik keek enkel naar TFA. Signaal op alle satelieten was uitstekend, ook nu nog.

 

Sinds enkele dagen bezit ik een nieuw TV toestel met DVB-S module van LG type 47LM860V.

 

Kabel van reciever verwijderd en aangesloten op tv.Voor de rest niets veranderd aan tv, geen module of geen of andere kaarten.

Van alles geprobeerd doch signaal bij alle satelieten blijft staan op 0%. Dus totaal geen reactie.

 

Dank

Melse

Ik ben eruit. Betrof slechte aansluiting. Alles werkt op het eerste zicht naar behoren. Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...