Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

misschien een vreemd probleem maar het gebeurd echt, al snap ik even niet waarom.

Ik heb een Ziggo kaartje in mijn ontvanger DM800c en dat werkt eigenlijk prima, nu heb ik boven ook een DM800c

en heb ik OScam in de ontvanger beneden draaien, met een share naar boven alleen nu krijg ik iets vreemds.

Kijk ik hou wel van wat voetbal dus heb ik Ere en sport maar ja mijn vrouw die naja je kent ze  :grin: .

dus kijk ik ook wel eens boven.

maar het vreemde ik heb boven alle zenders die ik beneden ook heb.

maar zap ik op ere heb ik beeld, zap ik over naar sport ja hoor werkt ook, maar als ik wat heen en weer zap vallen de ERE en Sport zenders weg.

en ook alleen die zenders ?, ik snap daar even niets van dan moet ik beneden oscam herstarten en walla boven werkt het weer.

maar zap ik de zenders een paar keer heen en weer blijft mijn beeld zwart .

ik snap er echt helemaal niets van wat dit is. kent iemand dit probleem en weet hij of zij hoe ik dit kan oplossen ?

ik heb al diverse OScam versies geprobeerd (en CCcam op de ontvanger) noem het maar op maar niets lijkt te werken.

misschien dat iemand een tip heeft wat ik kan doen om dit op te lossen ?

Bedankt alvast van mij en (vooral) mijn vrouw  ;)

C.

Geplaatst:

Hoi,

misschien een vreemd probleem maar het gebeurd echt, al snap ik even niet waarom.

Ik heb een Ziggo kaartje in mijn ontvanger DM800c en dat werkt eigenlijk prima, nu heb ik boven ook een DM800c

en heb ik OScam in de ontvanger beneden draaien, met een share naar boven alleen nu krijg ik iets vreemds.

Kijk ik hou wel van wat voetbal dus heb ik Ere en sport maar ja mijn vrouw die naja je kent ze  :grin: .

dus kijk ik ook wel eens boven.

maar het vreemde ik heb boven alle zenders die ik beneden ook heb.

maar zap ik op ere heb ik beeld, zap ik over naar sport ja hoor werkt ook, maar als ik wat heen en weer zap vallen de ERE en Sport zenders weg.

en ook alleen die zenders ?, ik snap daar even niets van dan moet ik beneden oscam herstarten en walla boven werkt het weer.

maar zap ik de zenders een paar keer heen en weer blijft mijn beeld zwart .

ik snap er echt helemaal niets van wat dit is. kent iemand dit probleem en weet hij of zij hoe ik dit kan oplossen ?

ik heb al diverse OScam versies geprobeerd (en CCcam op de ontvanger) noem het maar op maar niets lijkt te werken.

misschien dat iemand een tip heeft wat ik kan doen om dit op te lossen ?

Bedankt alvast van mij en (vooral) mijn vrouw  ;)

C.

Bij mij was de oplossing CHID toevoegen aan account werkt 100% hier :-)

bareus

Geplaatst:

Bij mij was de oplossing CHID toevoegen aan account werkt 100% hier :-)

bareus

Bareus,

Leek vraag ik ben echt een leek in dit soort dingen, maar heb je voorbeeld wat ik er in moet zetten ?.

als niet via forum mag, mag je het ook via PM  sturen natuurlijk ?

C

Geplaatst:

misschien dat hier een antwoord is te vinden?

ik zie 2 paginas vol met reacties maar ik kom hier niet uit, want daar tussen staan ook volgens mij 3 van "zo moet je het doen" ?

wat ik begrijp moet je chids toevoegen ik de oscam.server ? ik heb nu:

[reader]
label                         = ziggo-
description                   = Ziggo
protocol                      = smartreader
device                        = 003:003
caid                          = 0604
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey                        = 1122334455667788
ecmwhitelist                  = 0604:44,3C
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
ident                         = 0604:000000
chid                          = <<<<  HIER ? >>>>
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2
lb_weight                     = 300
auprovid                      = 123456

ik heb bijvoorbeeld CHIDS:

Chid EFFF
Chid 270F 
Chid 000B 
Chid 0027 
Chid FFE0 
Chid 0384

moet ik dan bij CHIDS =  dit vermelden en klaar ?, ik hoor het graag of dat iemand een "werkend" voorbeeld heeft graag

C.

Geplaatst:

Juist die chid van je kaart toevoegen bij client dus bv. 000B,0027 etc....... En evt ook in je oscam.dvbapi file toevoegen versnelt zappe. Werkt als een trein...

Geplaatst:

Juist die chid van je kaart toevoegen bij client dus bv. 000B,0027 etc....... En evt ook in je oscam.dvbapi file toevoegen versnelt zappe. Werkt als een trein...

bij de client ? je bedoeld user.oscam ?.

ik heb:

user                          = LOGIN
pwd                           = PASWOORD
au                            = ziggo
group                       = 1
cccreshare               = 1
cccignorereshare     = 0

Bedoel je in de user.oscam ?,  of begrijp ik je verkeerd , en de oscam.dvbapi is dat een "standaard" file met alle chids ?

of moet je die inrichten voor mijn kaart...   excuses voor de vragen maar ja leek he  :confused: 

C.

Geplaatst:

Leek of niet, wiki van oscam beschrijft toch echt alles voor ziggo kijkers.

Diverse topics hier ook al.

Zelfs in dit topic staat een link al geplaatst met je antwoord.

http://www.sat4all.com/forums/topic/331775-oscam-en-ziggo/?p=2146764

@DoeEEnsGEk,

klopt die link staat veel maar ook 5 meningen hoe het moet werken, maar niet 1 voorbeeld dat zegt zo is het goed.

En Wiki van OScam die gericht is op Ziggo ?,  die is nieuw voor me als je daar een link voor hebt ben ik daar erg benieuwd naar

C.

Geplaatst:

De oscam is gewoon gericht op iedere gebruiker en kaart...

Iedereen heeft zijn eigen instellingen en situatie, in het topic wordt beschreven hoe je dit moet oplossen, oscam is geen 1click en gaan... Je moet er wat voor lezen en zelf doen om het werkend te krijgen. 5 meningen in dat topic? :confused::mellow:

Geplaatst:

klopt helemaal en ik heb het werkend (door veel lezen en zoeken), alleen een vreemd iets, wat blijkbaar CHIDS issue is.

En nu vraag ik een voorbeeld van iemand ? en moet je dit in de OSCAM.SERVER of in OSCAM.USER bijzetten.

Volgens mij is dat niet zń vreemde vraag, gewoon een voorbeeldje van "goh jo zo doe je dat" dat is alles.

Lijkt mij geen vreemde vraag. :(

C.

Geplaatst:

Post de logregels van OScam voor de verzoeken die niet werken en post welke chids je op je kaart hebt. De CHIDS kun je zien als je de entitlements van je reader bekijkt. Het is de kolom ID en dan de laatste 6 cijfers.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...