Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een Zanussi WA type F1225 wil niet zwieren noch wassen? (electron progr)

Bij apart zwieren, pompt ie water af en start een aantal toeren de "ontwarring v linnen", de pomp stopt en de was/zwiermotor valt stil.(Dus motor is goed)

De motor is een seriemotor met één reeks wikkelingen, dus die motor wordt zowel voor wassen als zwieren gebruikt en electronisch geregeld v snelheid...

Als ie een tijd op zwieren staat en stilgevallen is met pompen en ontwarringscyclus, start ie opnieuw dezelfde cyclus en valt terug sitl.

Water nemen en stoppen zijn ok, deurvergrendeling werkt normaal.

Iemand die er ervaring mee heeft met dit type machines?

Ik vermoed de electronische programmeer eenheid.

Geplaatst:

Alle testen zijn met lege trommel gedaan!

Mijn redenering is, als ie de ontwarringscyclus doet door alvorens op zwieren over te schakelen, dus enkele sekonden in de één richting te draaien, dan moet de motor goed zijn...

Als ie na de ontwarringscyclus stopt, dan is de sturing van de motor die het laat afweten...

Als na het vulniveau te hebben bereikt, ie stopt met water nemen en dan zou moeten starten met wassen, en het niet doet denk ik terug aan de stuureenheid van de motor???

Aquastaat, deurvergrendeling, pomp en weerstand zijn OK

• Moderator
Geplaatst:

Soms verliezen de koolborstels bij hogere snelheid het contact met de rotor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Kennelijk komt er dus een bepaald sensor signaal niet aan, tenzij de besturingseenheid echt defect zou zijn.

Hij gaat dus herhaald in de pomp functie en stapt niet verder door in het programma.

Het zou kunnen zijn dat de machine denkt dat er nog teveel water in de trommel staat.

Aan de pressostaat zitten soms meerdere aansluitingen of niveau slangen.

Er zou er een verstopt kunnen zijn, of de pressostaat zou niet goed of vertraagd kunnen schakelen waardoor de machine na het pompen niet in de volgende stap gaat.

Nog een mogelijkheid is, dat er een centifugestop is ingeschakeld.

Bij mij zit er op de machine een extra schakelaar die centrifugeren voor delicate kleding blokkeert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ooit meegemaakt dat de afvoerpomp draaide en er geen water zichtbaar in de trommel stond en de machiene niet wilde centrifugeren .

Bleek de pompwaaier al zijn vaantjes kwijt te zijn en stond er toch nog water in de kuip net onder de trommel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik ben ervan uitgagaan dat de stuureenheid OK was, en ben dan op speurtocht gegaan...

sensordarm van pressostaat eraf, en even in beide geblazen: sensordar blies door, pressostaat klikte 2x, andere pomp aan de machine aangesloten, die pomp draait ook perfekt...

Deurvergrendeling klikt en lampje brandt.

Motor op koolborstels gechecked en OK dus blijft stuureenheid over.

Ik ga die niet uit elkaar halen.

Ik denk einde verhaal voor die machine.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...