Ga naar inhoud


VU+ Solo2 hoe in netwerk


EVdJ

Aanbevolen berichten


 

Hallo, graag wilik wat meer te weten komen over het werken met een satellietontvanger.

Ik heb net een VU+ solo2 aangeschaft en ik heb ook een Amiko Mini HD en een Amiko SHD-7900.
De VU+ Solo2 heb ik nog niet in gebruik genomen. Bij deze laatste is geen Users
Manual, enkel een “Easy Setup Guide”. De Users manual kan ik ook niet op
internet vinden.

Wat ik graag zou weten is hoe je een VU+ Solo2 via een UTP kabel aansluit op de router
en verder naar de Amiko Mini HD. De UTP kabel kan ik zelf wel klaarmaken en
aansluiten, maar wat en waar moet er met de software gedaan worden. Ik heb
totaal geen ervaring met deze materie. Ik weet bv. wel wat een IP adres is,
maar hoe de procedure verloopt weet ik niet. Deze informatie vind ik ook niet
direct op het internet en wanneer je toch iets vind, dan is het altijd maar een
stukje van het verhaal.

Wie kan (wil) mij hierover wat meer informatie geven?



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmmm, als ik jouw verhaal goed begrijp heb jij een VU+ SOLO2 gekocht waarop nog de originele fabrieks-image staat, correct?

 

Zo ja, dan zal je daarmee in 1e instantie niet veel mee kunnen beginnen.

In tegenstelling tot jouw Amiko's  doet de VU+ zo uit de box weinig, in elk geval kun je zonder een aantal handelingen te verrichten de Nederlandse gecodeerde CD kanalen niet ontvangen.

 

Je zult eerst een keuze moeten maken voor een alternatieve Image naar keuze zoals o.a. OpenPLi, VTi, BH, ed en die dan installeren.

Daarna kun je door gebruikmaking van diversen Plug-ins o.a. een Softcam zoals b.v. CCCAM toevoegen.

 

Welke alternatieve Image jij kiest is een kwestie van smaak, de een kiest hiervoor en de andere daarvoor maar ook dan heb je nog steeds geen prachtige Nederlandse handleiding ter beschikking.

 

Wel zijn er natuurlijk hierover al fora volgeschreven en op dit moment kan IK je alleen aanraden om de alternatieve image VTi te installeren en de daarvoor door mij geschreven To-Do installatie VTi te gebruiken.

Na installatie heb je in elk geval een bruikbare ontvanger en kun je dingen naar wens uitbreiden.

 

Uiteraard kun je ook een andere image installeren maar dan moet jij je wel eerst voldoende in de materie verdiepen,

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik in Tsjechië woon heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de VU+ Solo2 in België gekocht bij een verkoper die alles netjes klaargemaakt heeft zodanig dat ik de Belgische en ook de Tsjechische (voor mijn vrouw) kanalen kan ontvangen. Hij heeft ook een harde schijf geinstalleerd zodat ik ook programma's kan opnemen(de hoofdreden voor de aanschaf van een solo2). Dus daar zal het probleem niet liggen.

Graag zou ik te weten komen hoe je alles in een netwerk kan gieten zodat ik eventueel iets op een DVD kan branden en ook via de Amiko Mini HD alle programma's kan ontvangen zodat ik in mijn werkruimte ook TV en radio vanuit België kan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weten we nog steeds niet welke image geïnstalleerd is.

 

Bedoel jij met de laatste zin, ....en ook via de Amiko Mini HD alle programma's kan ontvangen.... het interne sharen van jouw Belgische CD kaart?

Zo ja, dan moet jij op de apparaten een Softcam zoals CCCAM gebruiken als die al niet is geïnstalleerd.

Ik weet echter niet of op de Amiko een softcam draait of kan draaien.

Maar ja, zoals al eerder gevraagd, zal je toch eerst iets meer moeten vertellen.

 

Het aansluiten van de apparaten in een netwerk is niet zo moeilijk, router plaatsen en alle apparaten via een UTP kabel daarop aansluiten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik te weten welke image geïnstalleerd is? Zoals reeds gezegd, ik ben een beginner en het valt niet mee om aan gestructureerde informatie te geraken. Ik zie door het bos de bomen niet!!!!

De verkoper heeft mij verzekerd dat op de Solo2 alles klaar is om in een netwerk te werken. Maar hoe kom ik te weten of de Amiko Mini HD dit kan? Er is een netwerkaansluiting voorzien dus ga ik er van uit dat er mogelijkheden zijn.

Wat de Solo 2 betreft, zal ik kontakt opnemen met de verkoper en hem vragen wat er precies geïnstalleerd is. Maar voor de Amiko ligt dat moeilijker, omdat ik deze hier (in Tsjechië) gekocht heb en de taalbarriére, zeker voor technische zaken, moeilijk ligt. De Amiko draait echter wel zonder problemen zowel met Tsjechische als met Belgische kaart. Hieronder de technische gegevens. (Indrukwekkend voor de prijs van het toestel!) Aangezien dit apparaat hier in Tsjechië verkocht word is het ook kompatibel met de Skylink kaart (welke ik gebruik), CS link, T-mobile en is voorbereid voor Irdeto(wordt gebruikt voor Skylink) ICE en cryptoworks.

  • MKV, AVI, MPEG, TS, VOB,
    MP3, JPEG
    Playback
  • Channel Recording to External Storage
    Devices
  • Full HD 1080p Output
  • YouTube Videos
  • USB WiFi Support (Ralink RT5370 chip only)
  • Two High Speed USB2.0 Slots
  • One Conax Embedded card
    reader
  • 5000 channels (TV and
    Radio) programmable
  • External IR Sensor (Included in the package)
  • Mountable on TV (Sticker included in the
    package)
  • Two High Speed USB 2.0
    Connections
  • Ethernet Connection & USB WiFi Support (Ralink RT5370
    chip only)
  • YouTube videos
  • RSS Reader & Weather Forecast
    Functions
    (Ethernet or
    WiFi connection required)
  • DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 and
    USALS Compatible
  • Full HD (1080p) Output via HDMI
  • Channel Recording to External Storage
    Devices
  • Timeshift support
  • Channel Recording & Timeshifting
    Simulteniously (optional)
  • Channel switching time less than 1 second
  • True-color, User Friendly On-Screen
    Display (OSD)
  • Full Picture In Graphic (PIG) function
  • Electronic Program Guide (EPG) for on
    screen channel information
  • Subtitle supported
  • Teletext supported by VBI insertion and
    software emulation
  • Parental lock facility by channel and
    program event
  • Program and Channel information transfer
    from receiver to receiver
  • Exciting games embedded
  • Multi-Language support
  • RTC (Real-Time-Clock)
  • Power Consumption in Stand-By: <0.5W



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat we hier in dit forum t.a.v. de Amiko iets over de functionaliteit / mogelijkheden willen / kunnen bespreken, hiervoor is een ander forum beschikbaar.

Dus nu maar wachten wat de verkoper antwoordt m.b.t. de op de SOLO2 geïnstalleerde image.

 

Ook is het mij nog volstrekt onduidelijk waarom jij zowel de SOLO2 als de Amiko's in een en hetzelfde netwerk wilt plaatsen. interne cardsharing?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik een mailtje verstuurd naar de verkoper met een vraag wat er precies op de Solo2 geprogrammeerd is.

Waarom netwerk: Om eventueel iets op een DVD te kunnen branden en ook om via de Amiko Mini HD alle programma's te kunnen ontvangen zodat ik in mijn werkruimte ook TV en radio vanuit België kan volgen.

Ik begrijp dat ik hier op het forum voor Solo2 zit, maar het is de bedoeling om de Amiko Mini HD via het netwerk te koppelen aan de Solo2 die in mijn geval de eerste viool speelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

....en ook om via de Amiko Mini HD alle programma's te kunnen ontvangen 

 

Dat had je al verteld maar mij is het volstrekt onduidelijk wat de SOLO2, al dan niet in het netwerk opgenomen, daarmee te doen heeft?

Je hebt op de Amiko toch gewoon een smartkaart in gebruik waarmee je alle programma's kunt ontvangen of bedoel je nu toch cardsharen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus de bedoeling dat de beide kaarten in de Solo2 zitten (Skylink en Belgische kaart). De Amiko zou dan het signaal via het netwerk krijgen. Waarschijnlijk zal dit dus een vorm van cardsharen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak even aan,

 

je hebt twee receivers die per netwerk kunnen communiceren voor een cardshare thuis 

 

als de beide receivers ingesteld zijn QUA IP-adress + subnetwerk + gateway + dns kunnen ze al contact opnemen indien je een softcam gebruikt

 

die softcam moet je zo configureren opdat er een client<>server verbinding mogelijk is

afhankelijk van welke softcam is dat redelijk eenvoudig dan wel iets complexer.

de CS-link kaart werk met scam 3.59 en CCCam 2.3.0

de TVVlaanderen kaart werkt met CCcam 2.2.3 en Oscam

dus gemeenschappelijk is CCcam.2.3.0 (configureren is redelijk eenvoudig dus jouw keuze)

 

als je thuis de juiste IP-adress + subnetwerk + gateway + dns per receiver hebt ingesteld

is het installeren van de softcam het volgende

en

is het configureren van die softcam (een zal server zijn <> de andere zal client zijn) de volgende stap

 

CCcam configuraties staan er massa's in dit forum voor thuis sharen

 

begint het te dagen?

 

Amiko

IP-adres = 192.168.1.24 (natuurlijk in jouw IP netwerk op een vrij en uniek adres)

subnetwerk = 255.255.255.0

gateway = 192.168.1.1 (namelijk jouw router)

dns= 192.168.1.1 (ook je router)

SOLO2

IP-adres = 192.168.1.34 (natuurlijk in jouw IP netwerk op een vrij en uniek adres)

subnetwerk = 255.255.255.0

gateway = 192.168.1.1 (namelijk jouw router)

dns= 192.168.1.1 (ook je router)

 

o ja dns noemt men ook wel nameserver

 

beiden hebben een uniek IP adres dat staat vast

er zijn ook andere netwerk-ranges mogelijk, maar dat is al vooraf bepaald door je router

kijk even daar welke voor jouw te gebruiken is...

ciao

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper heeft mij verteld dat de volgende software is geïnstalleerd op de Solo: cccam 2.30 en Vti software  zenderlijst.

Hoe kan ik te weten komen wat er op de Amiko mini HD staat en hoe kan ik daar eventueel iets bijplaatsen? (Sorry: absolute beginner!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vragen over de amiko stellen in het vu forum gaat je niet verder helpen. Ik heb even de review van Michel gelezen, het schijnt niet heel simpel te zijn met die amiko om er een softcam fatsoenlijk in aan de praat te kunnen krijgen. Ik denk dat je het beste een vraag kan stellen over hoe je een softcam aan de praat kan krijgen op je Amiko icm een interne share vanaf je solo2 in het overige merken forum.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...