Ga naar inhoud


Zouden we hier hetzelfde kunnen krijgen als in cypres


1pm

Aanbevolen berichten

Dat begin ik me langzamerhand weleens af te vragen eerst beginnen ze vangen bij de oudtjes en zijn wij de volgende die aan de beurt zijn .

eigen geld in de regering steken moeten gaan bah man wat een landen allemaal ..

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet het denk ik wat genuanceerder bekijken.

 

De rente op Cyprus lag tot voor kort tussen de 5 en 7% dus ruim boven de 4% die de regering hier zegt dat je moet kunnen halen maar wat geen enkel bank nog geeft. Wil je hier boven de 4% uitkomen dan moet je dus gewoon risico lopen en niet klagen dat het fout gaat.

Gevolg veel mensen, ook uit Nederland en andere landen, hebben hun spaargeld daar ondergebracht om hun geld niet alleen maar minder waard zien te worden en in de veronderstelling dat het daar veilig was.

 

Die mensen hebben dus nogal wat voordeel gehad van de nogal hoge rente die daar werd gegeven en waarvan het een schemergebied was waar men het geld vandaan haalde om deze rente te kunnen geven. Want waarschijnlijk kon die ook alleen maar gegeven worden doordat er steeds weer nieuwe rekeningen geopend werden en het geld zo binnen bleef stromen.

Een ieder die een beetje icesave heeft gevolgd kon/kan op zijn klompen aanvoelen dat zo'n piramide constructie op een gegeven moment fout moest gaan.

Als er dan 68 miljard daar op de banken staat waarvan zo'n slordige 38 miljard afkomstig is uit het buitenland terwijl het bruto nationaal product van Cyprus maar rond de 20 miljard ligt dan ben je volgens mij toch wel aardig slecht geinformeerd als je het advies hebt gekregen om daar je geld onder te brengen of gewoon dom geweest om zonder informatie in te winnen daar je geld onder te brengen.

Stel je dan dat de bankgarantie tot 100.00 euro toch zo moeten gelden dan moet je je ook realiseren dat er nog geen miljoen inwoners op Cyprus zijn, moeten die samen de huidige steun van 10 miljard ophoesten dan zal dat zo'n 10.000 euro per persoon zijn om tijdelijk(zonder aanpassing zal dit volgend jaar, of al eerder, weer nodig zijn) de problemen op te lossen van meer dan 50% aan buitenlandse spaarders.

 

Zou er iemand zijn die dat ziet gebeuren?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zelfde verhaal als toen met ijsland met dat verschil dat

cyprus een EU land onder de eurpeese bank valt.

 

Ja de bevolking moeten de gaten vullen lukt het niet met

bezuinigen dan maar met de bank tegoeden

 

Als iemand rood staat moet die dan minder terug betalen ? Nee

ze willen alles

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Gerrit aangeeft, als je onrealistische rente percentages krijgt neem je ook grotere risicos. Denk DNB bijvoorbeeld.

 

Hier in Turkije heb ik boven de 20% gezeten en ik weet dat een paar jaar voordat ik hier kwam de rente boven de 60% lag en 20 jaar geleden zelfs op 100%. Dit krijg je alleen op de Turkse Lira (Euro geven ze +/- 4%) en de staatsgarantie is slechts 50.000 euro.

 

De rente ligt nu tussen de 8 a 9% voor de TL, maar feit blijft dat de munt veel onstabieler is dan b.v. de Euro of Noorse kroner. Dat is het risico wat ik neem.

 

De banken boden dit aan omdat ze geld nodig hadden, en dus is het automatisch een riskante inverstering. Getuige wel de devaluatie in 1980~85 van de Turkse munt (toen werd 1 TL ineens 1.000.000 TL en kon je er net een broodje van kopen). Het gaat nu beter, dus wordt het realistischer.

 

Maar elke idioot weet dat dit soort percentages met een risico komen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begin ik me langzamerhand weleens af te vragen eerst beginnen ze vangen bij de oudtjes en zijn wij de volgende die aan de beurt zijn .

eigen geld in de regering steken moeten gaan bah man wat een landen allemaal ..

 

1pm

 

1pm de oudjes beginnen al terug te slaan hoor.Die halen al massaal hun spaargeld  van de bank,sinds de awbz is veranderd.De oude sok begint bij deze generatie toch weer aan populairiteit  te winnen.

Met de huidige rentestand ga je al snel meer belasting betalen over je opgebouwde vermogen dus daarvoor hoef je het ook niet op de bank te laten staan.

Onze volks vertegenwoordigers bereiken weer het tegendeel van wat ze in hun hoofd hebben.Op deze manier krijgen de banken weer minder geld in kas.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon diefstal wat daar gebeurt. waar is het garantiestelsel voor je spaargeld gebleven? heel die EU bendoe moet achter de tralies voor roofmoord... maar dat is slechts mijn bescheiden mening hoor...

Gisteren het laatste van mijn spaargeld in Zweden gestald... die doen gelukkig niet mee aan de eurogekte, en geven niet zomaar miljarden weg aan vreemden terwijl ze zelf hun burgers uitknijpen.

Voor mij was dat de druppel...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden we hier etzelfde kunnen krijgen als in cypres

Ja en nog veel erger.

Alle leningen aan landen onder de knoflookgrens moeten op een dag minimaal voor 40% worden afgeschreven.

Dat zelfde geldt voor al het leegstaande onroerend goed in Nederland.

En weet je welk geld daar in zit? Geld van banken en pensioenfondsen.

1. De banken worden altijd gered met belastinggeld. Dus van jou en mij.

2. De lopende en toekomstige pensioenen zijn de klos.

Mijn moeder zei altijd dubbel genaaid houdt beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon diefstal wat daar gebeurt. waar is het garantiestelsel voor je spaargeld gebleven?

 

Niet helemaal met je eens.

Er wordt nu 1 jaar rente gevraagd van de spaarders die jaren lang een (te) hoge rente hebben genoten.

Dus alleen de mensen die er geld hebben staan worden op deze manier geraakt.

Stel dat ze dat niet doen dan zal de banken sector daar om gaan vallen en wie mag het dan betalen?

Wij met z'n allen dus ook jij die er zelfs geen rooie cent aan uitgeleend heeft.

 

Dus dat ze nu een offer van de spaarder zelf vragen lijkt mij een veel beter plan dan de problemen door mensen te laten betalen die er geheel niets mee te maken hebben en er ook geen voordeel van hebben gehad.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1pm de oudjes beginnen al terug te slaan hoor.Die halen al massaal hun spaargeld  van de bank,sinds de awbz is veranderd.De oude sok begint bij deze generatie toch weer aan populairiteit  te winnen.

 

en wie is de lachende derde???

 

Ik keek tenminste net naar het nieuws en zag dat het aantal inbraken weer met 3% was gestegen

Dan betaal ik altijd nog liever wat belasting dan dat mijn verzekeringspremie flink omhoog gaat omdat ik meer contant geld in huis heb.

Want wat veel vergeten is dat contant geld maar tot een bepaald bedrag verzekerd is en daar boven is het gewoon pech en eigen risico.

 

Dus als je liever wilt dat een crimineel of drugsgebruiker mooi weer gaat spelen met je geld dan kun je het natuurlijk altijd van de bank halen en in een oude sok bewaren.

Zo niet, laat ik nu in de beveiliging werken, :grin:

Voor de bouwvak wordt het al aardig druk, maar na de bouwvak kan ik nog wel wat projecten gebruiken om een prachtig beveiligingssysteem aan te gaan leggen ;)  

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Gerrit het is gewoon treurig dat het vertrouwen in de politiek en de banken zo ver is gedaald dat de oudjes tot deze stap over gaan.Een oudere die alles over de balk heeft gegooid krijgt bij opvang in een zorginstelling alles vergoed.Een oudere die zuinig heeft geleefd kan wel voor zichzelf gaan zorgen.

Je geeft je geld wat je zelf op een eerlijke manier hebt verdient toch liever aan je kinderen dan aan de bodemloze put die Nederland heet en een verlengstuk is van die andere put Europa?En praat nu niet over solidariteit want dat woord en die daad zijn al jaren geleden begraven.Het is nu ike ike ike en de rest kan stikke en zo denken die oudjes er ook over en in mijn ogen terecht.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enorm probleem voor het vertrouwen is de corrupte salaris-, afscheidspremie- en bonus-cultuur van van de vaak waardeloze directies, volledig gesteund door de regering. En de gigantische bank-paleizen die overal uit de grond rijzen terwijl het "lagere" personeel eruit geknikkerd wordt en de service afneemt omdat er tekorten zijn. En een eerdere regering die al miljarden uit de verzamelde pensioengelden van de ouderen gegraaid heeft en nooit terug betaald. En een vroegere vakbondsleider die regeringsleider werd en even onbetrouwbaar en een graaier bleek.

En nu dus plannen om een deel van het spaargeld in te pikken.

Dat geeft mij weinig vertrouwen ook al heb ik geen spaargeld.

Maar ik ga m'n lopende rekening wel deze week overzetten naar de bank die het minst of mogelijk zelfs totaal niet rotzooit en waarvan de directeur verreweg het laagste salaris heeft (naar mijn zin nog teveel) en geen bonussen krijgt, oftewel de Triodos.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Gerrit het is gewoon treurig dat het vertrouwen in de politiek en de banken zo ver is gedaald dat de oudjes tot deze stap over gaan.Een oudere die alles over de balk heeft gegooid krijgt bij opvang in een zorginstelling alles vergoed.Een oudere die zuinig heeft geleefd kan wel voor zichzelf gaan zorgen.

 

Wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk hoor, maar het is kiezen tussen 2 kwaden.

Laat ik mijn zuurverdiende geld stukje voor beetje afpakken of wil ik het risico lopen dat ik alles in 1 keer kwijt ben?

 

Ook voor de rest ben ik het met je eens, als jij je pensioen bij elkaar hebt verdient dan moet daar niet aan gemorreld worden en ik wil wat dat betreft zelfs nog veel verder gaan nl. heb je 40 of 45 jaar 40 uur per week gewerkt dan heb je het recht om met pensioen te gaan ook al ben je dan nog maar 55 of 60.

Een ieder die zijn hele leven de kantjes er vanaf heeft gelopen met slechts 24 uur per week of 12 ambachten 13 ongelukken en 10 jaar in de bijstand die heeft gewoon pech gehad en mag door blijven werken tot hij/zij ook zijn 8000 dagen werk van 8 uur per dag heeft bereikt. Dat noem ik nl. pas solidariteit.

Dat is ook de reden waarom ik op een gegeven moment voor mezelf ben begonnen, ik werk er zelf voor en regel het wel voor mezelf. (en met de 52% belasting ook veel veel anderen)

In dit Cyprus geval zou hetzelfde moeten gelden nl. de gebruiker betaald en niet iemand die er totaal niets mee te maken heeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solidariteit betekent dat eenieder zich de schompes moet werken om de perverse salarissen van hun baas te betalen of de bank die hun geld leent? Waar denk je dat het geld vandaan komt wat de bank je leent? Denk je dat het in een kluis ligt  en op je rekening gestort wordt? Nee... het geld bestaat niet eens voor de bank. Vanuit niets maken zij iets en wat denk je dat er gebeurd als jij dat niets niet meer kan betalen, dan pakken ze iets namelijk je huis. Gratis en voor niets.

 

Slavernij was afgeschaft, maar helaas... we zitten nog steeds in de ketenen. Hypotheek, huur, belasting... de helft van het jaar werk je voor de overheid. De andere helft voor jezelf. Zelfs als zelfstandig ondernemer... belachelijk. BTW... 21% en waarom? Wat doet de overheid dan? Welke waarde voegen ze toe? Het wordt tijd dat iedereen zijn geld gaat terugeisen en kapt met sloven voor de happy few.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oudere die alles over de balk heeft gegooid krijgt bij opvang in een zorginstelling alles vergoed.Een oudere die zuinig heeft geleefd kan wel voor zichzelf gaan zorgen.

Even vertalen;

Een oudere die alles over de balk heeft gegooid= Iemand die niet genoeg verdiend heeft om een huis te kunnen kopen en heeft moeten huren.

Een oudere die zuinig heeft geleefd= Iemand die zijn halve leven hypotheekrente heeft afgetrokken en waarbij het vermogen vaak gewoon is komen aanwaaien omdat de huizen prijzen gigantisch werden opgedreven door diezelfde hypotheekrenteaftrek.

 

De echte " zuinige" oudjes konden zelfs hypotheekrente aftrekken voor tweede huizen en extra hypotheek krijgen voor complete inboedels, boten en auto's waarvan de rente ook gewoon afgetrokken werd.

En die "alles over de balk gooiende" ouderen maar belasting betalen.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even vertalen;

Een oudere die alles over de balk heeft gegooid= Iemand die niet genoeg verdiend heeft om een huis te kunnen kopen en heeft moeten huren.

 

Dit is een aanname.

 

Wanneer je rond kijkt weet je ook dat er genoeg gezinnen zijn die in hun goedkope huurwoning blijven zitten, en het geld uitgeven aan consumptie.

De huisbezitter stopt zijn geld in bezit, maar heeft daardoor minder besteedbaar inkomen.

 

 

Dit zijn overigens situaties uit het verleden, als starter een huis kopen en van de bank een hypotheek krijgen is een stuk moeilijker, zoniet onmogelijk geworden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...