Ga naar inhoud


Zouden we hier hetzelfde kunnen krijgen als in cypres


1pm

Aanbevolen berichten

Nee, ik kan gewoon niet tegen de warmte... ;)

 

 

Om weer even terug te komen naar Cyprus...  Wat ik begrepen heb, zijn de bank problemen gekomen doordat die banken verplicht waren een schuldsanering door te voeren van griekse schulden, op bevel van de EU... Omdat er veel banken in Griekenland aktief zijn, zijn er dus ook bij de cypriotische banken problemen ontstaan omdat ze gedwongen schulden moesten afschrijven... en ja, als je dat moet doen, heb je ontzettende verliezen, die je niet altijd meer goed kan maken. En diezelfde EU snijdt nu weer een keer de keel door van diezelfde mensen.

Ik denk dat ze het beste de euro kunnen verlaten, en met de Russen in zee gaan. Waarschijnlijk een betrouwbaardere partner dan de eu, die alleen maar waanideeen nastreeft. Op die manier zijn ze er in een paar jaar weer helemaal bovenop, en kunnen ze eindelijk hun middenvinger richting EU opsteken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vermoeden dat het de EU te doen is om de spaarcenten en eigendom van de gewone mens af te pakken, wordt elke dag wat meer bevestigd.

 

Banken hebben jarenlang geld uitgegeven dat ze nooit hadden, gokten er maar op los met onze spaar en pensioen centen.

De aandelen en spaar/pensioen centen zijn nu verdampt.

De burger die hier niks mee te maken heeft mag wel zwaar inleveren om het verkwiste geld terug te brengen naar (dezelfde) banken.

Ondertussen staat het hele sociale stelsel op springen, de economie krijgt klappen als nooit te voor.

Bedrijven worden kapot gepest door allerlei EU regels en milieu normen, gaan dicht of verhuizen.

Er is veel werkloosheid, daarbovenop plots een toestroom van honderdduizenden asiel zoekers die kost wat kost moeten opgevangen worden.

Beperkingen opleggen wil men niet, in plaats bij te sturen maakt men het nog erger, de EU breid in sneltempo uit met Oostbloklanden, uiteraard door ons gefinancierd.

Fabrieken gaan hier dicht om ze daar weer te openen met EU subsidie.

Oostblokkers komen met duizenden naar hier, om ons werk af te pakken tegen een loon dat 3 maal lager ligt dan het onze, en dat allemaal officieel.
 

De EU leiders zagen dat het goed was en openden nog een fles wijn, ondertussen bespreken ze bij een etentje om de minimumlonen overal af te schaffen, zoals in Duitsland.

Hoe lang nog voor we onszelf moeten gaan prostitueren voor hetzelfde hongerloon?

Ondertussen krijgen we voor het minste een boete, betalen we ons blauw aan belastingen en taksen.

 

Het gaat hier voor geen meter vooruit, het wordt alsmaar erger.

Veel mensen moeten hun eigendom al gaan verkopen omdat ze niet meer rond komen.

Elke dag gaat onze koopkracht er op achteruit, rechten waar we vroeger aanspraak op konden maken worden stelselmatig afgebouwd.

 

Met Europa en zeker sinds de invoering van de Euro zitten we als ratten in de val, er is geen ontkomen aan.

De EU leiders hebben een ander Europa voor ogen hebben dan wij.



 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leid weer tot de discussie euro ja/nee

 

de euro heeft er niets mee te maken dat is gewoon een reken eenheid om onderling

af te rekenen schulden in euro/gulden/Dmark/peseta/dragmen/........

 

Wij lenen de banken op cypres 10 miljard GULDEN en de bank gaat failliet zijn

we die GULDENS kwijt ,nu hebben we ze EURO's gegeven dus zijn we de euro's kwijt.

 

Probleem zijn de lage loon landen of dat nu polen india of china  (hier maakt de valuta

ook weer niets uit) .

Van die landen hebben wij concurrentie en kunnen niet tegen hun prijs verkopen.

 

Hoe kan nederland/europa/USA/australie zich hier tegen verzetten ? gewoon de

productie kosten verlagen door minder loon/minder belastingen(sociale zekerheid) enz.

 

En in dat proces zitten wij (de westerse wereld) de grootmachen china/indonesie/india bepalen

onze levens standaard.

 

Eigenlijk zouden we geen iphone moeten kopen omdat ie uit china komt maar wordt die

in een westers land geproduceerd wordt die 3 keer zo duur en dan kopen wij niet.

 

Maar waarvan kopen wij dan ? het geld moet binnen komen maar in de westerse wereld komt

tewijnig binnen.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat heeft dit allemaal met de vraag  van de topic starter te maken of hier hetzelfde kan gebeuren als op cyprus?

Je geeft het zelf al aan pukje dat we met dit topic weer naar de euro ja nee toe gaan.

En ja natuurlijk kan ditzelfde ook gebeuren hier in nederland.Als er een stel Euro parlementariers op dit briljante idee komen kunnen de nederlanders  ook niet meer bij onze spaarcenten. Maar zowel  Nederland als Europa  waken er wel voor dit toe te geven.Als die ergens een hekel aan hebben is het onrust.Dit moet natuurlijk wel als een verrassing komen.

Ben blij dat ik geen spaargeld heb dan hoef ik me daar niet druk om te maken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord van topic starter is al lang gegeven

 

JA kan hier ook gebeuren als de staat geld nodig heeft en kan het

niet via bezuinigen/belasting/socialezekerheid binnen krijgen wordt

het gewoon van de burger afgenomen.

 

Vroeger deed men dat via devaluatie (geld minder waard maken) die

optie is door de euro weg genomen nu moeten ze het echt wegnemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van de euro is dat het verschil tussen de lidstaten genivelleerd wordt.

Vroeger had ieder land zijn eigen tempo van economische ontwikkeling of het gebrek daaraan.

Dat vertaalde zich in de waarde van de nationale munt en daarmee telkens veranderende wisselkoersen.

Nu betalen de sterken voor de zwakken. Dat is het manco van de euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om weer even terug te komen naar Cyprus...  Wat ik begrepen heb, zijn de bank problemen gekomen doordat die banken verplicht waren een schuldsanering door te voeren van griekse schulden, op bevel van de EU... Omdat er veel banken in Griekenland aktief zijn, zijn er dus ook bij de cypriotische banken problemen ontstaan omdat ze gedwongen schulden moesten afschrijven... en ja, als je dat moet doen, heb je ontzettende verliezen, die je niet altijd meer goed kan maken.

 

De economie van Cyprus is sterk verweven met die van Griekenland en de banken in Cyprus hadden een slordige 22 miljard uitgeleend in het risicovolle Griekenland.

Toen Griekenland op het randje van bankroet stond is met private partijen besproken dat een deel van de schulden zou worden kwijtgescholden en dat heeft Cyprus diep geraakt omdat die een jaar ervoor ook al flink heeft moeten lenen om de problemen met de ontstane energievoorziening op te lossen en met een begrotingstekort van ruim 7% is in 2012 al bij het europese noodfonds om hulp gevraagd.

Als de banken op cyprus dan zo'n 8 keer meer hebben uitgeleend (in ook nog eens risicovolle leningen) dan wat het land zelf beschikbaar heeft dan is het logisch dat die hun eigen banken niet meer kunnen redden als dat geld niet terug komt. 

Dat de gebruiker daar dan aan mee mag gaan betalen omdat ze al die jaren van de voordelen geprofiteerd hebben vind ik zo gek nog niet. Dat de kleine particuliere spaarder daardoor getroffen wordt is natuurlijk niet leuk, mede als je weet dat er bijv. al 15 miljard aan Russisch geld staat en waar wij als EU dan een voorziening voor mogen treffen om dat veilig te stellen.

 

Als je het geheel van een afstandje bekijkt dan is er eigenlijk nog niet zoveel verandert tov. de middeleeuwen.

Toen werd er ook geld uitgeleend aan buurlanden ed. en kregen we ons geld niet terug dan gingen een stel mannen met paarden en zwaarden dat geld wel even weer ophalen. Ze plunderden alle dorpen, belegerden wat kastelen en namen alles mee om "de lening"  te vereffenen terwijl de "belangrijke mensen" buiten het slagveld werden gehouden.

Nu doen we eigenlijk hetzelfde alleen slaan we niet de buren de kop in maar plunderen ze ook "de burger" om aan geld te komen.

 

Maar wat ik niet snap is het volgende:

Met Rusland wordt onderhandelt over een lening van 5,6 Miljard met als onderpand toegang tot de gasvelden en havens bij/op Cyprus. 

Met de EU wordt onderhandelt over steun van 10 miljard maar ik hoor nergens iets over toegang tot gasvelden oid. waar dit uiteindelijk mee goed gemaakt kan worden. 

Maar waarom horen wij dan niets over wat er tegenover de steun van de EU staat?

 

Als jij en ik iets willen lenen dan moet daar iets tegen overstaan (meestal ons huis) kunnen we niet aan onze verplichtingen voldoen dan ben je gewoon je huis kwijt en wil je meer lenen dan je huis waard is dan gaat de geldkraan dicht.

Als men weer terug zou gaan naar het systeem van jij leent iets en als ik het niet terug krijg dan staat dat er tegenover dan wordt het een stuk moeilijker om meer te lenen dan je bezit. Dit zal dan de groei mogelijkheden wel belemmeren maar voorkom je volgens mij ook veel van dit soort niet te overziene problemen waarbij gewerkt wordt met geld wat alleen maar op papier bestaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld als zodanig bestaat niet. Het is alleen maar een vordering op iemand anders. De enigen die geld kunnen "produceren" zijn de centrale banken. Verder is het één groot pyramidespel.  Terug naar de goudstandaard!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja nog een dag dan weten we of cyprus erbij blijft of niet maar als ts mjin mening is dat gaat hierook nog gebeuren let maar op en inderdaad ik woon hier in het zuiden , als ik dat zie nederlanders worden massaal onslagen en via goedkope uitzend bureau's worden polen tjechen enz dan aangenomen.

En dit allemaal legaal !!!! 

Het is zelfs zo hier zijn verschillende shoarma tenten daar stikt het van de illegalen die werken in de keuken dan slapen boven op duistere kamers , die mensen kunnen zelfs geen nederlands praten na 2 maanden vertrekken ze weer naar andere gebieden en zo gaat dat maar door .

WE leven in ned daar kan alles en als het rutten dadelijk te heet wordt onder de voeten vertrekt ie met een nabetaling van 5 jaar zoals die anderen ook doen (lees hebben gedaan).wordt een of andere commissaris van een rijke instelling en je hoort niks meer van ze .

 

we zullen zien hoe en wat

 

ts

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon handel op hoog nivo

 

als eu cyprus laat vallen gaat cyprus failliet (dit failliet kan je niet vergelijken met

een failliet van een bedrijf omdat er geen curator/bewindvoerder komt)

 

Er veranderd dus niet veel alleen dat cyprus niet kan betalen maar blijft toch

eigenaar van het land.

 

Cyprus kan dan zonder rekening te houden met de schuldeisers handel drijven

met andere landen zoals rusland.

 

Mijn voorspelling ook al doet syprus niets kan de eu cyprus niet

laten vallen omdat anders de russen invloed krijgen in het middenlandse

zee gebied en midden oosten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja nog een dag dan weten we of cyprus erbij blijft of niet maar als ts mjin mening is dat gaat hierook nog gebeuren let maar op en inderdaad ik woon hier in het zuiden , als ik dat zie nederlanders worden massaal onslagen en via goedkope uitzend bureau's worden polen tjechen enz dan aangenomen.

En dit allemaal legaal !!!! 

Het is zelfs zo hier zijn verschillende shoarma tenten daar stikt het van de illegalen die werken in de keuken dan slapen boven op duistere kamers , die mensen kunnen zelfs geen nederlands praten na 2 maanden vertrekken ze weer naar andere gebieden en zo gaat dat maar door .

WE leven in ned daar kan alles en als het rutten dadelijk te heet wordt onder de voeten vertrekt ie met een nabetaling van 5 jaar zoals die anderen ook doen (lees hebben gedaan).wordt een of andere commissaris van een rijke instelling en je hoort niks meer van ze .

 

we zullen zien hoe en wat

 

ts

 

Ach, hier in de Emiraten werken Indiers, Pakistanies, Fillipinos, Bangladeshers en ga zo maar door voor AED 700-1200 (150-200 €uro) per maand. 12 uur per dag, 6 dagen per week. Bij 45°C. Hun paspoort is afgepakt en ze slapen in werkkampen met 8 personen of meer op een kamer. En dat is legaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is altijd makkelijk om naar landen te kijken waar het nog beroerder is.Overal en dat geld dus ook voor de emiraten zijn er bevolkings groepen waar het goed mee gaat,en overal zijn er groepen die het met minder moeten doen.

Nederland heeft over het algemeen lange tijd welvaart gekend en dan is het heel pijnlijk om te zien hoe snel we nu af glijden door het 1 europa idee van paar idealisten uit het prille verleden.Die hebben allen al lang heel mooie andere baantjes gekregen.De huidige generatie politici moeten het doen met deze ervenis en kunnen niet meer terug en kunnen alleen maar roepen dat het na 2014 beter zal gaan :D :D En dit om de onderdanen rustig te houden want je kan altijd weer zeggen in 2014 dat het door onvoorziene omstandigheden wat later is geworden.Ja er is gerust licht aan het eind van de tunnel maar de tunnel is wel vreselijk lang hoor.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een wespen nest.

 

De meeste te goeden daar van meer dan 100.000,- zijn van russen en die

slikken het niet.

 

Vergelijk het maar met hoe vaak de EU ministers toen naar ijsland gegaan zijn voor

de bank te goeden van buitenlanders ,rusland zal nu het zelfde doen. 

 

Ben benieuwd  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...