Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vu ultimo met blackhole 2.0 oe image.

Als ik de flash bekijk 19% Ram 48% als ik iets opneem, dan een poosje later Ram 98%

start ik hem een dag later weer op 48% Ram niet zo erg alleen hij loopt nogal eens vast

geen crashlog heeft iemand enig idee wat eraan de hand kan zijn.

B.v.d

• Moderator
Geplaatst:

poeh... Zonder crashlog valt er weinig te vertellen over dit fenomeen. Heb je al eens een ander image geprobeerd op je Ultimo?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Normaal heb ik er PLI als image toen er niet opgelet bij toeval  blue panel van blackhole zo kwam ik er achter.

Als het zo blijft dan zet ik PLI er weer op zal die dan ook controleren of die ook vol zit.

v

• Moderator
Geplaatst:

Ik ken blackhole niet. Maar op zich is het niet zo'n ramp als je ram vol zit. Linux gebruikt al je geheugen en alles wat niet strikt nodig is zal worden aangewend als cache. Loopt het ding op willekeurige momenten vast of is er een patroon in te ontdekken?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Nee er is geen regelmaat alleen met een aantal opnames dan loopt die vast en vol.

Vast beeld geen contact meer over starten en alles draait weer.

Binnen kort ander image opzetten dan hoor je nog

Geplaatst:

Normaal heb ik er PLI als image toen er niet opgelet bij toeval  blue panel van blackhole zo kwam ik er achter.

Als het zo blijft dan zet ik PLI er weer op zal die dan ook controleren of die ook vol zit.

v

gebruik je soms meoboot of een andere multiboot?

want dan kan ik me dat enigzins voorstellen

zo niet controleer eens je standaard opname pad waar dat naar toe verwijst?

(in telnet kun je ook eens kijken wat het commando >mount< uitspuugt.)

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

gebruik je soms meoboot of een andere multiboot?

want dan kan ik me dat enigzins voorstellen

Nee ik gebruik geen multiboot o.i.d. en het standaardpad is het pad wat gewoon in de image is meegezonden .(heb ikzelf niet veranderd  en heb ook nooit geen lasten gehad hiermee bij andere images).

Firmware FTGP in de blackhole gegooid (via download blackhole)

Swapfile heeft deze machine qua geheugen toch niet nodig? Ga toch ook de PLI of de VTI maar nog eens weer proberen.

Geplaatst: (aangepast)

Het gebeurt bij het opnemen of tijdens het timeshiften.

Je moet de Swap aan zetten.

een swapfile heeft de vu ultimo helemaal niet nodig ook niet voor timeshift,ik gebruik het bijna dagelijks en hier loopt het nooit vast er is meer dan voldoende ram aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

een swapfile heeft de vu ultimo helemaal niet nodig ook niet voor timeshift,ik gebruik het bijna dagelijks en hier loopt het nooit vast er is meer dan voldoende ram

Dat dacht ik ook, maar misschien is dit een bug in het BH image.

De opname pad is: /hdd/movie/

En de timeshift is: /media/hdd/

Geplaatst:

denk ook dat het een bug is, maar bevestigingen daarover heb ik niet voor u gezocht.

daar ik weet dat als een image standaard is ingesteld zoiets niet mag gebeuren.

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

"Ik heb de vraag hierover op het BH forum geplaatst maar heb nog steeds geen antwoord gekregen"

En juist daarom heb ik VTi, ook niet 100%, maar dat is niets in het leven.

In ieder geval worden de vragen vrij snel beantwoord, je hebt de vraag nog niet verzonden en het antwoord is er al :D .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Dat is een driver probleem. Het zal bij sommige image snellen vollopen doordat ze meer functies/plugins standaard er in stoppen. Veel klagen bij VU, die moet het oplossen. Maar tot op heden doen ze er niets aan.

• Like 1

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...