Ga naar inhoud


Netwerkpad voor Vu+ Uno instellen?


Portuuno

Aanbevolen berichten

Heb de Vu+ met een kabel verbonden aan een router. Werkt perfect.

Ben al geruime tijd aan het stoeien om de Vu met de pc/laptop te benaderen. Zowel draadloos als met een kabel.

Als ik in Wi7 Netwerk selecteer, is de Uno wel zichtbaar, maar als ik er op klik krijg ik een pop up met:

" Geen toegang tot \\VUUNO (en externe harddisk). Kan het netwerkpad niet vinden. Foutcode 0x80070035 "

Soms lukt het even, maar krijg dan toch bovenstaande melding en wordt de verbinding verbroken.

Wie kan mij a.u.b. in beginnerstaal helpen om het netwerkpad in te stellen?

Voorbaat dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dus je vraag is niet beantwoord, en nu gaan we in een nieuw topic verder?

 

Vertel eerst eens wat je eigenlijk wil, en vertel dan eens hoe je configuratie er uit ziet. Je hebt dus een Uno, en daar hangt een externe schijf aan. Wat voor een software draait er op je box (vti / pli vix ), en wat heb je zoal geprobeerd om bestanden op die externe disk te benaderen vanaf je windows laptop?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je vraag is niet beantwoord, en nu gaan we in een nieuw topic verder?

 

Vertel eerst eens wat je eigenlijk wil, en vertel dan eens hoe je configuratie er uit ziet. Je hebt dus een Uno, en daar hangt een externe schijf aan. Wat voor een software draait er op je box (vti / pli vix ), en wat heb je zoal geprobeerd om bestanden op die externe disk te benaderen vanaf je windows laptop?

Dank voor de reactie. Het is/was absoluut niet de bedoeling om in een nieuw topic verder te gaan. Dacht om het probleem samen te kunnen vatten in 1 regel. Wat ik graag zou willen is, data c.q. files draadloos of met een kabel overzetten van een laptop/pc naar de hdd die gekoppeld is aan de Uno. Uno draait op de laatste versie van VTi en is met een kabel verbonden met de router. Ben er al weken mee bezig maar krijg het niet voor elkaar.

Heb Filezilla, dat wel even een verbinding tot stand brengt, maar tijdens data-overdracht wordt deze weer verbroken.

In het netwerk (Windows 7) zie ik de Uno wel staan en soms kan ik deze uitvouwen in 2 mappen: configuratie en harddisk.

Als ik nu data/files naar de hdd kopieer werkt dit wel even, maar ook dan krijg ik vermelde foutcode en stopt de verbinding. (zie s.v.p. bericht 14:38)

Dus ik denk dat het niet kunnen vinden van het netwerkpad het probleem is, maar ja, wie ben ik in deze.

Nameserver is het IP adres van de router en IP adres van de Uno heb ik vast gezet.

Sinds een uur heb ik ook de hdd in "mijn computer" als E schijf erbij kunnen zetten.

Zelfde probleem, werkt even en daarna wordt de verbinding verbroken.

Zou het wellicht aan de internetsnelheid kunnen liggen, die is hier maar 2,5 Mbit/s.

Overigens werkt dreamboxEdit wel perfect. Dat was het in het kort. Excuses voor de overlast, bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees zou ik eerst de bekabeling controleren, klinkt als een brakke kabel.

En eerst kijken of je het goed krijgt als je alleen met IP adressen werkt.

Netwerk drivers Windows 7 up-to-date?

Probeer eventueel je router tijdelijk te vervangen om dit uit te sluiten.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik mij ook bij aan.

Misschien eerst even het volgende uitvoeren.

 

De laptop / PC eerst rechtstreeks d.m.v. een nieuwe (straight) UTP netwerkkabel op de UNO aansluiten.

Wellicht hoeft deze kabel niet helemaal nieuw te zijn maar wel een waar je zeker van overtuigd bent dat die in orde is.

Hiermee sluit in elk geval problemen uit die door de router zouden kunnen worden veroorzaakt.

 

Mocht dit ook niet goed functioneren dan ligt het dus aan één van die 2 apparaten.

Wellicht kun je dan tijdelijk een andere laptop / PC proberen om uit te sluiten dat het aan de drivers / hardware van de laptop / PC ligt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees zou ik eerst de bekabeling controleren, klinkt als een brakke kabel.

En eerst kijken of je het goed krijgt als je alleen met IP adressen werkt.

Netwerk drivers Windows 7 up-to-date?

Probeer eventueel je router tijdelijk te vervangen om dit uit te sluiten.

SubSense,

Wat bedoel je met alleen met IP adressen werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik mij ook bij aan.

Misschien eerst even het volgende uitvoeren.

 

De laptop / PC eerst rechtstreeks d.m.v. een nieuwe (straight) UTP netwerkkabel op de UNO aansluiten.

Wellicht hoeft deze kabel niet helemaal nieuw te zijn maar wel een waar je zeker van overtuigd bent dat die in orde is.

Hiermee sluit in elk geval problemen uit die door de router zouden kunnen worden veroorzaakt.

 

Mocht dit ook niet goed functioneren dan ligt het dus aan één van die 2 apparaten.

Wellicht kun je dan tijdelijk een andere laptop / PC proberen om uit te sluiten dat het aan de drivers / hardware van de laptop / PC ligt.

Jürgen,

Heb onlangs alle kables vervangen door Cat. 6.

Zou toeval zijn dat zowel de laptop als de pc niet ok waren.

Zal zo drivers voor het netwerk proberen te updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

subsense is offline, maar ik neem aan dat ie via hostnames verbinden of puur ipadressen bedoelde.

gaat te ver, denk ik.

 

drivers, zal het wellicht ook niet zijn.

of de bandbreedte is per QoS ingesteld en wordt daarmee geknepen

of je firewall reageerd nog steeds belachelijk agressief

 

(lijkt weer een herhaling van je eerder berichtje dat je nog open had)

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

subsense is offline, maar ik neem aan dat ie via hostnames verbinden of puur ipadressen bedoelde.

gaat te ver, denk ik.

 

drivers, zal het wellicht ook niet zijn.

of de bandbreedte is per QoS ingesteld en wordt daarmee geknepen

of je firewall reageerd nog steeds belachelijk agressief

 

(lijkt weer een herhaling van je eerder berichtje dat je nog open had)

Tonski, zie 19/03 20:06 aub

Moderator stelt me een vraag en die heb ik beantwoord.

Vevolgens krijg ik (gelukkig) reacties hierop.

Wat is eigenlij QoS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

subsense is offline, maar ik neem aan dat ie via hostnames verbinden of puur ipadressen bedoelde.

gaat te ver, denk ik.

 

drivers, zal het wellicht ook niet zijn.

of de bandbreedte is per QoS ingesteld en wordt daarmee geknepen

of je firewall reageerd nog steeds belachelijk agressief

 

(lijkt weer een herhaling van je eerder berichtje dat je nog open had)

V.w.b. de firewall.

Als ik in het logboek kijk van de firewal, worden heel veel dezelfde zaken geblokkeerd zoals:

system

c:\windows\system32\svchost.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Uno draait op de laatste versie van VTi en is met een kabel verbonden met de router."

 

Portuno,

 

Heb jij nu ook al geprobeerd zoals voorgesteld om de UNO rechtstreeks op de laptop / PC aan te sluiten, dus niet via de router?

Zo ja, blijft de verbinding dan wel in stand?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...