Ga naar inhoud


Solo2 als vervanger voor Arion af-9300pvr


satlutser

Aanbevolen berichten

Na veel hier op het forum te hebben rondgekeken, heb ik besloten om een Solo2 te kopen als vervanger voor mijn Arion af-9300pvr.

Ik ben al veel wijzer geworden, maar ik heb nog een paar vraagjes:

 

1. Ik heb mijn tweede TV op de slaapkamer aangesloten via de RF-modulator en een coaxkabel.

    Ik stuur het IR-signaal van de afstandsbediening retour over die zelfde coax met een Marmitek

    Control3. Aangezien de Solo2 geen RF-modulator heeft moet ik dus iets anders verzinnen.

 

    Misschien een lange HDMI kabel met een splitter? Of een externe RF modulator? Ik zag dat er ook

    setjes bestaan om HDMI om te zetten naar 2x UTP met een IR retourfunctie Hoe doen jullie dit?

    (Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo'n liefhebber ben van draadloze oplossingen

    zoals videozender systemen).

 

2. Ik gebruik vaak de TV/STB knop op mijn afstandsbediening om snel te kunnen schakelen tussen

    de Arion en een beveiligingscamera die ik heb aangesloten op een scart ingang van mijn TV.

    Zit zo'n knopje ook op de AB van de Solo2? 

 

3. Ik heb nogal wat films op de HD van de Arion staan. Dit schijnen mpeg2ts bestanden te zijn.

    Zijn die af te spelen (evt. na een conversie) op de Solo2?

 

4. Ik luister vaak naar de Sat radio en kan dan via PIP (of in dit geval PIR) een tv zender zien.

    Kan dat ook bij de Solo2?

 

Zoals je ziet, nogal wat vragen. Misschien kan iemand me hiermee helpen.

 

 

Groetjes,

 

Ernst

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1.

RF modulatoren worden niet meer aangeboden op HD receivers omdat daarmee enkel cvbs / fbas video gekeken kan worden

RF modulatoren zijn bij oude tv's misschien leuk maar een vette plasma of led wil toch liever een HDMI vebinding

als de afstand niet te lang is kun je een HDMi kabel van RU-connect nemen, maar hoe zou je dan willen zappen daar de receiver immers in de woonkamer staat

> dat brengt ons op zappen per android smartphone OF een laptop

-> laptop kan meestal wel HD weergeven via een stream > het openwebinterface van de reiceiver gebruiken en kijken naar live streams van de SOLO2 (dan is die oude tv overbodig en een ethernetkabeltje of goede wifi verbinding is snel geregeld)

 

2. webcamera kun je via Camofs ook direkt aan de SOLO2 koppelen

 

3. mpegts speelt prima op de SOLO2 af

 

4. in radio modus kun je weliswaar PIP voor TV oproepen, maar hoe ben ik vergeten > betekend zelf even zoeken inzake de menu bediening

 

denk dat je dus enkel bij 1. even moet nadenken, zelf heb ik een bed in mijn slaapkamer en verder niets :D

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

 

over punt 1:

 Ik heb op mijn slaapkamer niet alleen een bed, maar ook een 32" flatscreen. :grin: De beeldkwaliteit is daarop redelijk,

ik ben namelijk SD gewend met mijn Arion.

Het zappen is geen probleem, dat kan ik blijven doen via de bestaande coaxkabel.

Dan probeer ik eerst eens een lange HDMI kabel. Mocht dat niet lukken, kan ik nog altijd twee netwerkkabels

naar boven trekken. Er zijn ook HDMI-2xUTP-HDMI verlengingssetjes met een IR retour voor de zapper.

 

over punt 2:

Ik gebruik geen webcam, maar een camera met een scartaansluiting, die aangesloten zit op mijn TV in de woonkamer.

Het knopje wat ik bedoel schakelt het stuursignaal over de scart van de Arion naar de TV, zodat die overschakelt

naar de andere scart (camera). op het knopje staat STB/TV, maar soms ook wel TV/AV.

 

groetjes,

 

Ernst

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

 

over punt 1:

 Ik heb op mijn slaapkamer niet alleen een bed, maar ook een 32" flatscreen. :grin: De beeldkwaliteit is daarop redelijk,

ik ben namelijk SD gewend met mijn Arion.

Het zappen is geen probleem, dat kan ik blijven doen via de bestaande coaxkabel.

Dan probeer ik eerst eens een lange HDMI kabel. Mocht dat niet lukken, kan ik nog altijd twee netwerkkabels

naar boven trekken. Er zijn ook HDMI-2xUTP-HDMI verlengingssetjes met een IR retour voor de zapper.

 

over punt 2:

Ik gebruik geen webcam, maar een camera met een scartaansluiting, die aangesloten zit op mijn TV in de woonkamer.

Het knopje wat ik bedoel schakelt het stuursignaal over de scart van de Arion naar de TV, zodat die overschakelt

naar de andere scart (camera). op het knopje staat STB/TV, maar soms ook wel TV/AV.

 

groetjes,

 

Ernst

1.

let wel HDMI kabels met grote lengte en de juiste kwaliteit zijn DUUR (te duur wat mij betreft)

2.

euro-av scart op een camera?

zal wel een oudje zijn, maar de SOLO2 bewerkt zelf niets via scart en geeft enkel Beeld door of zijn eigen Beelddata door naar de tv.

misschien kan dat toch maar dat durf ik niet met zekerheid te schrijven.

indien die optie er wel zou zijn is middels MQB (multi quick button plugin) elke knop van je afstandbediening aanpasbaar.

 

in ieder geval zul je een en ander kunnen oplossen en ook nadere gegevens over vinden

(kan niets bijdragen over zo'n camera)

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt.

 

 

Ik ga een solo2 bestellen, lijkt me toch de beste optie.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net een plaatje van een solo2. Daar zag ik dat er een knopje AV op zit. Schakelt die tussen SAT en TV?

Zo ja, dan is dat wat ik bedoel, dat kan ik gebruiken voor mijn camera.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, er zit een knop op de AB die zou tussen de TV en de SAT kunnen schakelen mits de juiste codes bekend zijn.

 

Hoe bedoel je dat? Moet daar nog iets aan aangepast worden voordat het werkt?

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satlutser

afhankelijk van het merk TV kun je in de VU+ afstandbediening een afstandbedieningcode programmeren (staat in de manual die je nu al kunt downloaden)

om ook met diezelfde afstandbediening de tv te kunnen bedienen

idem (zij het beperkt) aan de all in one afstandbedieningen.

 

teven is er tegenwoordig het HDMI-CEC protocol dat eenmaal softwarematig ingeschakeld ook enkele functie van TV en zelf AV_surround receiver kan over nemen op een en dezelfde afstandbediening.

 

bovendien kun je nog speciale funkties onder knoppen (naar keuze) vastleggen asl je Multiquickbutton plugin instaleert

 

dus veel mogelijkheden en daarom ook altijd veel vragen hoe wat waar, of commentaren met strekking: het lukt me niet.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht wel even af tot ik de receiver binnen heb, misschien wijst het zich vanzelf.

 

Tonskidutch en Jurgen, bedankt voor de info.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...