Ga naar inhoud


Geen opnames via Open webif


seninha

Aanbevolen berichten

Kijken of iemand hier een idee heeft.

 

Ik heb mijn VU solo vervangen voor een VU Duo met een SATA HDD

Heb gelijk Openpli 3.0 er op gezet. Daar zit standaard Openwebif op,
welke ik vooral wil gebruiken om opnames op afstand aan te zetten.

Ik gister via EPG een opname ingesteld, en toen ik deze later wou bekijken gebeurde er niets. wacko.png
Oude opnames kon ik wel gewoon bekijken.

Nou is het wel zo dat ik de VU Duo als backend gebruik ism een HTPC waar XBMC op draait.

 

Ben er nou achter dat geplande opnames welke ik via XBMC instel wel
gewoon opgenomen worden, maar die welke ik via openwebif doe NIET?


Om te testen heb ik zojuist weer iets geplannend en wederom gebeurt er niets.

Hier zie je dat volgens openwebif de opname bezig is:

 

opnames1_zpsdba81d66.jpg

 

Maar als ik dan naar de opname locatie ga dan staat er wel info over deze opname maar GEEN DATA:

 

Opnames_zps61c25c08.jpg

 

Ik heb voor de zekerheid openpli een update gegeven maar dit lost het probleem niet op.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je per webinterface of de xmbc een opname lopende hebt, is er een tuner reeds in gebruik

indien je dan tegelijkertijd iets anders kijkt of opneemt is ook de tweede tuner in gebruik

 

indien de timer opname buiten het transponder quadrant ligt is er dus geen andere opname meer mogelijk daar alle tuners in gebruik zijn. RESULTAAT 0 kB

ciao

 

je moet weten op welke transponder je zenders liggen om slim te programmeren / timer

hadden er meerdere allemaal op eentje gelegen (zie afbeelding)

dan kun je de 2 tuners belazeren.

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij met Live-pauzering bedoeld het tijdelijk d.m.v. de pauze-knop stilzetten van het TV-beeld, ja dat gaat zolang er een opname medium zoals een interne / externe (USB)harddisk of stick is aangesloten.

Jij maakt dan gebruik van de Time-Shift.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je per webinterface of de xmbc een opname lopende hebt, is er een tuner reeds in gebruik

indien je dan tegelijkertijd iets anders kijkt of opneemt is ook de tweede tuner in gebruik

 

indien de timer opname buiten het transponder quadrant ligt is er dus geen andere opname meer mogelijk daar alle tuners in gebruik zijn. RESULTAAT 0 kB

ciao

 

je moet weten op welke transponder je zenders liggen om slim te programmeren / timer

hadden er meerdere allemaal op eentje gelegen (zie afbeelding)

dan kun je de 2 tuners belazeren.

Dat is dus niet het probleem.

Op het moment dat ik via openwebif een opname probeer te maken staat mijn HTPC uit.

 

Dus er is geen tuner bezet.

Ook heb ik geen een of ander stream lopen.

 

Vind het raar want met de solo had ik dus geen probleem met opnames programmeren vanuit webif

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je per webinterface of de xmbc een opname lopende hebt, is er een tuner reeds in gebruik

indien je dan tegelijkertijd iets anders kijkt of opneemt is ook de tweede tuner in gebruik

 

indien de timer opname buiten het transponder quadrant ligt is er dus geen andere opname meer mogelijk daar alle tuners in gebruik zijn. RESULTAAT 0 kB

ciao

 

je moet weten op welke transponder je zenders liggen om slim te programmeren / timer

hadden er meerdere allemaal op eentje gelegen (zie afbeelding)

dan kun je de 2 tuners belazeren.

Dat is dus niet het probleem.

Op het moment dat ik via openwebif een opname probeer te maken staat mijn HTPC uit.

 

Dus er is geen tuner bezet.

Ook heb ik geen een of ander stream lopen.

 

Vind het raar want met de solo had ik dus geen probleem met opnames programmeren vanuit webif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké volgende dan, die ik zelf ook eens had met timeren van een opname via het openwebinterface (die toen aangepast is) bleek dat de eerste timer zetten niet opgeslagen wordt in de receiver.

met een timer via de receiver en de afstandbediening ging het wel

test dat eens

indien ja dient Openpli het webinterface aan te passen daar dat een foutje is.

 

Een ander issue kan een corrupte EPG.dat zijn die standaard op de hdd wordt opgeslagen als de receiver uitgezet wordt per menu

die EPG.dat wissen en EPG opnieuw inlezen en een keer officieel per menu afsluiten... dan is het ook verholpen.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik het probleem kan oplossen, maar ik heb ook wel eens een enkele keer iets geks voor met het instellen van timers. Een bepaalde timer die ik had ingesteld om elke week eenzelfde programma op te nemen resulteerde steeds in zo'n 'opname' van 0 kB; ik heb toen een tweede timer ingesteld voor dezelfde zender met ongeveer dezelfde begin- en eindtijd. Resultaat voor de eerstvolgende opnames: opname originele timer was weer niks, opname tweede timer ging goed.

 

Ik heb hier ook al eens geschreven dat ik op de seconden moet letten sinds ik van VTI 2.iets naar VTI 4.2 ben overgeschakeld, waardoor ik een nieuwe OpenWebif kreeg aangesmeerd: met de eerste OpenWebif was het zo dat een opname start op het ogenblik dat je dicteert (dus als je aangeeft dat een opname moet starten om 19:30u dan start die ook om 19 uur, dertig minuten en nul seconden) maar bij die nieuwe OpenWebif speelt het ogenblik waarop je op de knop 'add timer' klikt ook een rol. Doe je dat voor dezelfde timer als hierboven als het pakweg twaalf uur, zeven minuten en veertig seconden is, dan start de opname niet om 19:30:00 maar wel om 19:30:40. Niet erg als je iets wil opnemen van een zender waarbij de aangekondigde starttijden hoogstens een vage indicatie zijn, maar knap frustrerend als je iets wil hebben van een klokvaste omroep.

 

Het mag duidelijk zijn dat ik niet zo'n grote fan ben van die vernieuwde webinterface... Als die problemen met timers die mislopen nu makkelijk uitgelokt zouden kunnen worden, dan zou iemand met meer kennis dan ik misschien wat kunnen goochelen om een recent image te combineren met een oude webinterface om te kijken of het probleem dan verholpen is...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...