Ga naar inhoud


Welke draadloze bewakingscamera?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Ik zoek een draadloze camera die de voordeur in de gaten houdt.

Die moet op de 4 tv's in huis te zien zijn, b.v. op kanaal 0.

Dus draadloos en net als met mijn satellietontvanger het centraal antenne systeem er in

en er dan als extra kanaal uit.

Eventueel met een T-stuk als er geen UHF modulater in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat klinkt als een hopeloos verouderde analoge camera. Ik denk dat je moet kijken naar beveiligingssets met bijvoorbeeld 4 camera's op een DVR die via je router de beelden op je netwerk beschikbaar kan stellen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen netwerk en ik wil 1 camera die draadloos een beeld op tv geeft (dus niet op mijn pc) als ik de bel hoor en de tv op een bepaald kanaal zet.

aangepast door gladys
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hieruit dat je TV ook geen netwerk heeft. Tja, ik weet niet of dat nog bestaat.

 

Er bestaan wel deur camera's die het beeld via 2.4 Ghz verzenden naar een klein TFT schermpje. Heb een setje met 3 schermpjes gezien voor 236 euries.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helemaal draadloos zal niet gaan, zo'n camera verbruikt stroom en ik denk niet dat je elke dag de ladder op wilt om batterijen te vervangen.

Dus als er toch al een kabel gelegd moet worden lijkt mij dat je dan ook een signaal kabel kunt trekken.

 

Als het al draadloos analoog zou gaan, kan de hele buurt afstemmen op je camera en meekijken. Of je dat wilt?

 

Analoog is ondertussen echt verleden tijd, en zijn ondertussen vervangen door draadloze IP camera's.

 

Ik denk dat je voor zo'n camera moet kiezen, en bij elke TV een soort ip ontvanger box/media player moet zetten om dat beeld weer te geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

Nee dat is niet wat ik bedoel. De camera is de deurbel. Zie plaatje.

 

 

post-31223-0-27070800-1363954706_thumb.jpg

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had je aanvulling in je posting niet gezien.

 

Wanneer TS wil afzien van de wens het beeld op bestaande TV's zichtbaar te maken is dit inderdaad een goede oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gladys de meeste draadloze camera's geven hun signaal via de 2.4 gigahertz band door.Hou er dan wel rekening mee dat hier vele andere apparaten ook gebruik van maken.Bv tv's die doorgestraald worden enz.

Deze dingen zijn dus heel storings gevoelig.Beste is dan een bedrade aansluiting te menen.Dit zal je veel ergernis besparen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een UPC kabelaansluiting  met alleen analoog tv. Nog meer digitale shit kanalen, internet tv, HD en 3D hoef ik niet. De kabel is via een Hirschmann versterker en -verdeler naar 4 maal Koka799 met zelfde einddozen naar 4 tv's. Slechts 1 satellietkanaal wordt in de meterkast als extra kanaal erop gezet. Verouderd of bestaat dat nog, dit is wat ik heb en wens te houden.

 

Ik zag een Elro C902 maar weet niet of die een RF in/uit heeft. Bij een bedraad type moet er weer een losse UHF modulator komen.

In dat geval kan de camera in een vrij grote buitenlamp die ik heb en waarvan de bovenkap zwart is. Kijkgaatje erin. Voeding kan vanuit de lamp 230/12V. De signaalkabel door de 230 leiding naar de meterkast. Maar dat mag niet. Ik ben er nog niet uit. Zoek nog even de gegevens van de C902

Link naar reactie
Delen op andere sites

Analoog is ondertussen echt verleden tijd, en zijn ondertussen vervangen door draadloze IP camera's.

 

Nou??? dat valt nog wel mee hoor.

Uiteraard geven megapixel camera's vaak een heel goed beeld, maar er kleven ook wel de nodige bezwaren aan.

Zo is de keuze in lichtgevoelige camera's best gering, de keuze met een aardig zoombereik beperkt enz. en de prijs vaak beduidend hoger (als je kwaliteit wilt)

Het grootste probleem waar ze echter tegen aan hikken is hoe neem je die grotere kwaliteit ook met hoge kwaliteit op?

Want een 1 Megapixel camera geeft dan wel zo ongeveer een 3 keer zo veel beter beeld maar ook met elk plaatje (zonder compressie) wordt er ook zo'n 1,5 Mb geproduceerd. Wil je dan realtime op gaan nemen met 25 beelden per sec  dan is er elke sec een slordige 37,5 Mb nodig een systeem met 8 camera's produceerd dan 300Mb per sec en ja dat moet ook verwerkt worden en opgeslagen. Met een 1 Tb harddisk kun je dan ongecomprimeerd ongeveer 1 uur opnemen.

Met de nodige compressie wordt dat al wel een heel stuk meer en gaat de te verwerken datastroom naar beneden maar je verliest dan ook de nodige beeldkwaliteit en dan wordt je kwaliteit bij de camera bij de recorder weer te niet gedaan.

 

Door deze enorme hoeveelheid data die verwerkt moet worden zijn er dus snelle processors nodig en grote snelle harddisk's

en tja dat kost een paar cent.

Wil je bijv. een 8 kanaals recorder dan gaan de prijzen al richting de 10.000 euro en met een 16 kanaals richting de 20.000 euro (en daar komen de harddisk's dan nog bij die door het hoge gebruik ook nog eens vrij regelmatig vervangen moeten worden)

 

Dus zolang de kosten voor 1 Gig lokale opslagcapaciteit nog rond de 14 cent liggen zullen analoge camera's waarschijnlijk nog steeds een aardig positie in de markt behouden.

 

Verder klopt het verhaal van de draadloze camera, immers die heeft spanning nodig en dat moet toch meestal via een adaptor in de 230V en die moet dan maar net in de buurt zitten.

Het aansluiten op je TV is geen probleem immers de ontvanger die er bij hoort heeft meestal een video out uitgang en die is op je TV aan te sluiten alleen als je het op meerdere TV wilt krijgen dan wordt het weer moeilijk.

Het is dan vaak goedkoper en veel beter om gewoon een bekabelde camera te nemen want die heeft ook gewoon een video uitgang welke je simpel op je scart of gele video in van je TV aan kunt sluiten maar heeft wel het nadeel dat je een kabel moet leggen.

Alternatief is een Wifi camera welke je gewoon op je drl. thuisnetwerk aansluit. Heb je dan ook een TV met ingebouwde Wifi dan kun je op zo'n manier draadloos de beelden bekijken. (niet altijd want soms moet je software installeren en dat lukt vaak niet op je TV)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een andere plek voor de camera gevonden. De alarmlamp en -sirene zit in een kastje hoger en meer opzij van de deurlamp. Inmiddels overwoekerd door groen. Daarkomt hij onder te hangen. Ik heb daar stroom en een meter lager een leiding direct naar de meterkast. Draadloos als noodzaak vervalt nu. Wat gezien van Sony voor onder de 70 euro. Een UHF modulator is wel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel wat en wanneer je iets wilt kunnen zien en of je camera die je op het oog hebt daar wel geschikt voor is.

Een camera met een licht gevoeligheid van 0,1 lux is dus vrijwel waardeloos als je daarmee rond deze tijd met een lantarenpaal op 10m afstand nog iets wilt kunnen zien.

 

Die deurlamp kan ook roet in het eten gooien, immers een camera zal zich in gaan stellen om het meest verlichte punt in zijn beeld.

is dat een lamp die vlak bij zit dan wordt de lamp als witte vlek weergegeven en de omgeving zal vrijwel zwart zijn. 

Is het echt donker bij je deur dan kan een camera met ingebouwd infrarood een oplossing zijn maar veel beter is een camera welke veel lichtgevoeliger is bijv. 0,0001 lux en bij die hoeveelheid licht nog een redelijk beeld kan geven (een camera met infrarood is vrijwel zeker goedkoper maar gladde oppervlakken als kale hoofden, brillen ed. zullen als witte vlekken worden weergegeven)

 

Een camera hoog gemonteerd kan wel een leuk overzichtsplaatje geven maar herkenning zal niet mogelijk zijn omdat je personen van bovenaf bekijkt of je moet ze kunnen herkennen aan de kale plek op het achterhoofd.

Montage verder weg en op een hoogte van maximaal 3m en dan inzoomen kan dan vaak een veel betere oplossing zijn. (bedenk wel dat hoe meer je inzoomt hoe lichtgevoeliger je camera moet zijn)

 

Heb je een coaxnetwerk in huis en wil je op elke TV het beeld kunnen ontvangen dan is inderdaad een modulator noodzakelijk.

Die zijn er vanaf zo'n 25 euro en de wat betere zitten tussen de 50 en 60 euro.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera komt op 3 meter van de deur en 3 meter hoog. Ik heb ze gezien met verschillende brandpuntsafstand. Wat is op deze afstand het beste voor een beeld van 2 meter hoog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3m hoog en 3m afstand betekend een kijkhoek naar de vloer van 45 graden, wij proberen deze hoek altijd kleiner dan 30 graden te krijgen (gemeten vanaf het punt dat de camera recht voor zich uit kijkt)

 

Maar normaal heb je dan een 6mm lens nodig, neem je een 4mm lens dan zal het gebied wat in beeld gebracht wordt groter worden, ga je hoger dus bijv. 8mm dan zal er meer ingezoomd worden.

Maar als je even gaat zoeken op "lenscalculator" dan kom je diverse calculators tegen waar je zelf je gegevens in kunt voeren en kunt spelen met afstanden hoogtes ed. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...