Ga naar inhoud


Welke draadloze bewakingscamera?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Gladys de meeste draadloze camera's geven hun signaal via de 2.4 gigahertz band door.Hou er dan wel rekening mee dat hier vele andere apparaten ook gebruik van maken.Bv tv's die doorgestraald worden enz.

Deze dingen zijn dus heel storings gevoelig.Beste is dan een bedrade aansluiting te menen.Dit zal je veel ergernis besparen.

Hier verderop van rijkswaterschap die gebruiken ook zo'n camera deze staat op de ophaalbrug geinstalleerd ik kan meekijken lol  :)

met zo'n videozender/ontvanger gebruiken ook 2.4 ghz 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wegens het gebruik van 2.4 ghz bij nogalwat toepassingen krijg je storing. Bekabeld is onhandig maar beter.

10 jaar ene van die duitse bouwmarkt gehad zonder infrarood. 100 gulden toen. Die deed wat jij graag wilt. En goed nachtzicht

kapotgevroren. Tot heden geen goede vervanger gevonden. een Elro geprobeerd. Is niks. Te duur merk lage kwaliteit.

Er zijn leuke IP cameras die met je mobiel kan gebruiken. Moet je wel wat IP forwarding knowhow voor je router hebben.

schijnt problematisch bij die dingen te zijn gezien reviews.

Online vanaf 35 euro excl verzend. Dezelfde liggen hier in de winkel voor 3-voudige. Het beste is een z.g. vandal proof icm digitale VCR. Toekomst gericht de investering. Wel schilderen in geschikte camoflage.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zo'n Foscam van 90 euro valt te doen. Bereid je voor op 3 uur set-up om het door te krijgen. Waar voor je geld.

Genoeg youtube instructies om je te helpen. Mailen snapshots via KPN werkt niet. Via GMail gek genoeg wel.

 

Anders dan zijn klonen wel te updaten firmware.

Getest de :  Foscam FI8910W Wifi pan/tilt camera IR-Cut [zwart]

heeft ook ethernet.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits beschut ja zijn er meerderen die hem zo inzetten. Doe je er 100 euro boven op dan kun je beter ander type in die vandal proof behuizing nemen. Test door dubbele beglazing ging goed mits IR cut off. Maar dan valt ie wel op en nodigt het uit i.p.v. afschrikken. Welk type camera dan ook is snel buiten gevecht ( spuitbus met verf....!). Voor binnen heeft de geteste foscam een bewegingsdetector en mailt en/of record tegelijk. Hij gaat echter niet als Walley de lens op de indringer richten. Moet jezelf met je mobiel doen.

 

Mits je modem met Wifi bij blijft kun je vanuit turkse badplaats kijken of alles er nog staat.

Moet het persé buiten versie zijn effe de FI8919W Wifi buiten Pan Tilt camera uitchecken.

Kans is echter dat ze met hem zelf aan de haal gaan......... Voeding laten ze gewoon achter, die zijn los verkrijgbaar.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spuitbus met verf is toch geen probleem, daar zijn trucjes voor om dat te voorkomen of in ieder geval de gevolgen te minimaliseren.

 

Maar ook voordat ze bij je camera's zijn, zijn ze al volop in beeld geweest (als je de camera's goed hebt geïnstalleerd) en is dat al vastgelegd op je harddiskrecorder.

Zo heb je en de daders in beeld en ook nog eens de bewijslast dat ze jou spullen hebben vernield.

Heb je echter zo'n IP camera waarop je zelf in moet loggen om te kijken of er problemen rond je huis zijn, dan is mijn advies ga van het geld een keer lekker uit eten, daar heb je nl. meer aan dan aan een camera welke niets vastlegt.

Denk je e.e.a via je PC te kunnen laten lopen hou er dan rekening mee dat je dan die PC 24 uur per dag aan moet laten staan en dat vaak je harddisk binnen 1 jaar naar zijn grootje is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harddisken zijn tegenwoordig sowieso gemiddeld 1x per jaar naar zijn grootje bij aktief gebruik. En dan zijn ze ze soms moeilijk verkrijgbaar.

Hiero alleen nog WD's te koop.

 

Ik had vroeger een analoge cam aan een flip VCR550. Starte op nadering het ganse zaakje. Bij elkaar dure grap en ik kon vanaf mijn eettafel elders niet rondkijken. Die PC hoeft niet aan trouwens.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een gewone Harddisk gebruikt wel ja, maar een goede DVR heeft vandaag de dag geen standaard harddisk meer, maar een speciaal geselecteerde en uit gebalanceerde harddisk.

Ik heb hier nu bijv. een realtime 16 kanaals recorder draaien. dwz. dat deze recorder per camera 25 beelden per seconde op kan nemen in D1 kwaliteit.

Bij volledig gebruik zijn dat dus 400 beelden per seconde en dus ook heel veel data per sec wat weggescheven moet worden. 

Zou je dat met een standaard harddisk doen dan is die binnen de kortste keren stuk maar de leverancier geeft met deze harddisk toch gewoon 3 jaar garantie en hun prognose is dat de harddisk bij 50% belasting (gemiddeld 8 camera's die dus 24 uur per dag continu draaien) na ongeveer 4 tot 5 jaar vervangen moet worden.

Zo'n harddisk van 1Tb is dus ook niet te koop voor rond de 100 euro maar kost heel wat meer.

Een goedkope goede DVR 4 kanaals, 320 Gb met netwerkaansluiting voor wereldwijd beelden bekijken en app voor op je telefoon samen met een goede camera die er tegen kan om buiten gemonteerd te worden is momenteel al te koop voor goed 450 euro (wel excl. BTW)

Dus denk dat dat al wel een heel stuk goedkoper is dan wat je toen voor je Flips hebt betaald.

Helaas heb ik de website nog niet voor elkaar, anders had ik je een linkje kunnen sturen zodat je zelf eens kunt kijken wat met de hedendaagse analoge camera's al mogelijk is en ik denk dat menigeen dan zijn eigen veredelde webcam snel de kliko in zal gooien.

Maar zeg er ook meteen bij dat er ook Megapixel camera's zijn die wel een veel beter beeld kunnen geven maar ja dat prijskaartje wat daar nog aanhangt :sick:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die VCR 550 deed slechts 250 DM toen bij die grootgrutter in de aanbieding, was alleen qua binnenwerk qualitatief niet de nederlandse 550 (moet ergens uit uitkomen) Binnen jaar videokop kapot. 1 dag voor verstrijken garantie. Keurig gemaakt. Daarna nog 10 jaar grijs gedraaid. Nu afgefikt, naar stort. Nu nog flip Altai kloontje van 100 eurie van zelfde adres (VCR/DCD combi) maar geen autostart, follow me etc. En veel kabaal en langzame turbo. Nog Lite-on DVD recorder hier , geen autostart :(  Op PC opnemen is geen goeie optie. Ga eens hobbien met oude camcorder aan een ultrasone naderingswitch. Niet zo moeilijk> Maak/Breek contact verhaal. Alleen die opname capaciteit is zo beperkt. En dan zijn die IP cameras beter.

Ik krijg een mailtje met vast interval na wens ingesteld met mogelijke mugshot. Om lieden te weren zijn er goedkopere oplossingen. Echter bedraad is beter dan draadloos. Draadloos blijft bron van erger. Elke draadloze deurbel, Modem buren,etcs en car alarmen gooien roet in eten. En die uitbel centrales zijn onbetrouwbaar. Zo'n foscam kun je 4 kopien laten distribueren naar verschillende ontvangers. Geluidsdetectie activeren geeft berg mails in de stad.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harddisken zijn tegenwoordig sowieso gemiddeld 1x per jaar naar zijn grootje bij aktief gebruik. En dan zijn ze ze soms moeilijk verkrijgbaar.

 

 

Wat een onzin, ik vervang de schijven in de RAID units preventief om de 5 jaar.

 

Zoalng men voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, gaat die stelling wel op ja.

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een mailtje met vast interval na wens ingesteld met mogelijke mugshot.

De hedendaagse recorders zijn standaard uitgevoerd met motion detectie, daar kun je de grid instellen (dus die bewegende boom wordt genegeerd)en de gevoeligheid.

Is er dus geen beweging dan neemt hij helemaal niet op en ziet hij wel wat dan gaat hij een paar sec terug in zijn geheugen en begint voor de beweging op te nemen + de hele beweging en stuurt je naar wens een emailje met een snapshot of stukje opgenomen beeld.

Wil je de rest bekijken dan log je in en kun je naar wens terug kijken, realtime mee kijken enz.

 

Dat opnemen kan vrijwel met elke DVR realtime(25 beelden per sec per camera) in een mindere kwaliteit (CIF) of met 6 beelden per sec in D1 kwaliteit maar met de nieuwe recorders is het vrijwel altijd realtime in D1 kwaliteit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin, ik vervang de schijven in de RAID units preventief om de 5 jaar.

 

Zoalng men voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, gaat die stelling wel op ja.

Ik zeg duidelijk erbij, het geeft hier alleen meestal green WD's. Prijsverschillen miniem. Al tijden geen Maxtor meer gezien!!

Wel nog een Seagate gehad. Snel naar de knoppen. Meestal enkelvoudig aanbod door zeer gespannen markt en omdat desktop markt minieme doorzet had. Er valt niet meer uit te geven. Kan van ver wel bestellen maar dan is tie duurder dan hele PC. Nog geen kapotte maxtor op een na gehad. Samsungs zijn ook goed. Hard to get.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel veel problemen gehad met Maxtor, maar vaak zitten de problemen alleen maar in 1 serie.

 

Ik laat ze nu uit Duitsland komen, zijn dan wel een paar tientjes duurder (verzenden is maar 9,95) maar wel 100% belastbaar en 1 x een HD onder garantie moeten vervangen is altijd al duurder dan meteen een goede er in zetten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een Ipcamera kan je mooi op de televisie bekijken via de plugin van CamosFs in Openpli. Heb er twee die ik via de AB kan oproepen.

Goede draadloze camera's van de ****i. Je moet CamoFS de URL geven waar de snapshot zit. http://IP/snapshot.cgi?user=admi&pwd=pasword

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, dit is een topic uit 2013 he!

 

Meestal heeft een reply op zulke oude topics niet zoveel toegevoegde waarde meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...