Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wat zijn nou echt de musthave plugins die je op zijn minst moet hebben om je ontvanger optimaal te benutten?

Zelf gebruik ik bijvoorbeeld:

-Open uitzending gemist, hier kan je rtl xl en uitzending gemist terug kijken

-Permanent timeshift, permanent opnemen zodat je ten aller tijden terug kan spoelen en niet eerst op pauze hoeft te drukken.

Zou leuk zijn om hier een toplijst bij te houden van plugins met naam en beschrijving.

Iemand ervaring met:

-internet webrowser

-Airplay voor iphone

-HbbTV

-xbmc

-epg

-zenderlijsten

???

Ik ben benieuwd naar jullie musthaves!

aangepast door skutter

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

Welke ontvanger dan? Maar in ieder geval de fullbackup van onze Pedro.

Wat kan je met fullbackup precies?

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

Zoals de naam al zegt. Een volledige backup maken van je op dat moment goed draaiende systeem op de hdd of op een stick.

Het geeft je de ruimte om diverse plugins uit te proberen of wat dan ook. Een mislukte upgrade komt ook nog wel eens voor. Gaat het mis?

Pak de stick en hij is weer zoals hij was.

Geplaatst:

Echte musthave plugins lijkt me wel een persoonlijke kwestie die bovendien afhankelijk is van jou gebruik.

Bovendien zijn er sowieso al plugins opgenomen in de images anders heb je immers geen alternatief image nodig

(en daar die images verschillen kun je niet stellen dat je dit of dat erbij moet laden hetgeen wellicht al in het image opgenomen is)

- must have:

de softcam

de MultiEPG

de EPGimport <> xmltv import

de Merlinmusicpplayer

daaraan heb ik principieel genoeg bovenop wat mijn image me al biedt, reeds opgenomen heeft

het is verleidelijk om veel plugins te gaan laden en testen waarmee je dus ook ongebreideld de receiver kunt overladen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Echte musthave plugins lijkt me wel een persoonlijke kwestie die bovendien afhankelijk is van jou gebruik.

Bovendien zijn er sowieso al plugins opgenomen in de images anders heb je immers geen alternatief image nodig

(en daar die images verschillen kun je niet stellen dat je dit of dat erbij moet laden hetgeen wellicht al in het image opgenomen is)

- must have:

de softcam

de MultiEPG

de Merlinmusicpplayer

daaraan heb ik principieel genoeg bovenop wat mijn image me al biedt, reeds opgenomen heeft

het is verleidelijk om veel plugins te gaan laden en testen waarmee je dus ook ongebreideld de receiver kunt overladen.

ciao

Plugins zijn zeker persoonlijk maar wel leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden.

Kan je iets meer vertellen over de functies van deze plugins?

de softcam

de MultiEPG

de Merlinmusicpplayer

Gr.

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

-zonder een softcam kun je geen smartcards in de kaartlezer gebruiken en zult een CI-module moeten toepassen die veel geld kost ( elke abonnent van CanalDIGITAAL of TVVlaanderen gebruikt een softcam op de VU+ )

-de MultiEPG plugin geeft een beter EPG overzicht van meerdere zenders tegelijkertijd (CooltvGuide is een heel fijne in die soort)

-EPGimport laadt uit het internet (by rytec) de EPG data die toto 6 dagen EPG informatie toont hetgeen inzake vooraf timer opnamen maakt heel handig is

-Merlinmusicplayer is een heel fijne muziek player voor je MP3 ~ M4a ( / itunes) via de VU+ en een surround installatie

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Wij maken hier thuis veelvuldig gebruik van de plugin Autotimer.

Maar of het dan meteen een ''must'' is weet ik niet.

Wat kan je dan met plugin autotimer?

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

• Moderator
Geplaatst:

auto timen :). Wat de autotimer doet is een lijstje met criteria  bijhouden en die matchen met je epg. Wordt een criterium gevonden in de epg, dan zorgt de autotimer plugin dat er een timer wordt gemaakt en dus een opname wordt gepland.

Je kan dus per dag een tijd vak en een zender opgeven en een naam van een programma.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...