Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag m'n Solo2 ontvangen. Het is mijn eerste linux ontvanger en na een dag klooien en uitzoeken ben er nu al helemaal wild van. Super kast. Maar even twee vragen waar ik niet echt aan uit kwam.

-Kan je op de Solo2 een draadloos toetsenbord en muis aansluiten? Zo ja op welke manier.

-En om een of andere reden kan ik een aantal buitenlandse zenders niet in HD ontvangen zoals Sport Eins HD, BBC HD en ITV HD. Deze kon ik met mijn HD5000C wel ontvangen. De tuner geeft, als ik op deze zenders klik, een popup dat de configuratie niet goed is.

Mss de softcam?

Specs;

VTI v.5.1.0 met de laatste update van 16-02

CCCam 2.3

Zenderlijst: Henksat enigma 2

Alle CD HD kanalen geven wel beeld.

Al vast mijn dank!

Geplaatst: (aangepast)

Morgen,

je eerste vraag is redelijk eenvoudig te beantwoorden, de draadloze muis en toetsen bord koppelen gaat als volgt:

-je zet de receiver uit per menu

-je steekt de USB dongle van het muis-toetsenbord setje aan de USB poort van de SOLO2 (eventueel met een 0,5 m verlengkabeltje)

-je start de SOLO2 weer op

tijdens het booten / opstarten ziet de SOLO2 de USB dongle en deze wordt als systeem geïmplementeerd

(dat kun je tevens controleren via de telnet commando dmesg uitvoer )

-->je dient dan als je de webbrowser oproept dan wel nog via de help-toets op de afstandbediening even de muis en het toetsenbord te kiezen.

je tweede vraag heeft wellicht iets met de settingslijst te maken die verouderd is en verkeerde transponder en service gegevens heeft.

Daarvoor stuur je der ofwel een nieuwere settingslijst naar toe via pC met dreamboxedit 5.2.0.0 ofwel je download een lijstje uit de feed, waarvan je weet dat die actueel is.

Dan herlaadt de receiver de settings / zenderlijst en heb je beeld.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Hartelijk dank Tonskidutch voor je snelle antwoord!

Het zullen inderdaad verouderde transponder gegevens zijn in de file. Daar had ik nog niet aangedacht.

Ik was al aan de slag met de dreamboxedit en dat gaat goed.

Goed zo eerst maar even shoppen voor een dongel muis en toetsenbord.

C-Ya!

Geplaatst:

Ik raad wel een klein stukje usb verleng kabel aan.

Ik heb een toetsenbord geprobeerd, maar door de metalen kast tussen de dongle en het toetsenbord, was de ontvangst slecht. USB aan de voorkant gaf geen problemen.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Geplaatst:

Bedankt voor de tip over de verlengde USB kabel. Maar echt snel is het opera browsertje niet. De muis hapert nog veel bij het laden van de pagina's.

Probleem met de zenders is ook opgelost. Bij een reboot of firmware upgrade was lnb C uit de configuratie verwijdert.

En dat is bij mij de 28 dus vandaar geen BBC HD en dergelijke.

Goed en we klussen weer verder :-)

C-Ya

Geplaatst:

Mmmm zo natuurlijk is dat niet gezien de processor snelheid en geheugen wat de solo2 aan boord heeft.

Plus Linux heeft maar heel weinig nodig om snel en goed te kunnen functioneren.

Dus volgens mij valt er nog wel wat te halen uit de browser.

Leuk project voor de komende tijd. :-)

Geplaatst:

Het is zeker leuk om een en ander te testen en werkende te krijgen.

al ware het maar om tijdens de reclame door een website op te roepen. :D

maar het opera webbrowsertje in de VU+ image opgenomen en ook in andere linux receivers ingebowud kan enkele belangrijke formaten zoals adobe flash etc niet weergeven.

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Okee eindelijk een toetsenbord gehaald (logitech k400)

Mijn tuner gebruikt de laatste VTI.

Dongel in de usb voor gedaan tuner aan gezet en niks geks te zien.

Maar totenbord doet niets.

Via de web browser geprobeerd het totsebord werkend te krijgen maar dit lukt ook niet. 

Swithch over to keyboard/mouse mode dan krijg ik weer een voorbeeld van mijn afstandsbediening.

Ik weet niet wat ik weer verkeerd doe.

Groeten Remo

Geplaatst:

Voor de zekerheid het toetsenbord aangesloten op de laptop.

En hier doet hij het wel.

Maar ik krijg hem niet werkend op de Vu solo2.

Wij wouden het toetsen bord hoofdzakelijk gebruiken voor Youtube op de tv.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groeten Remo

Geplaatst:

Voor youtube TV heb je het toetsenbord niet nodig; via share en de laptop is zoeken heel wat handiger

Om je toetsenbord te kunnen gebruiken moet je wel 2 applicaties uit de feed halen

(VTI-VTIpanel-kernel en dan scrollen naar logitec)

dan even herstarten met de usb dongel in de VU+ en dan zou het moeten werken

Geplaatst:

Is je tv een smart tv?

Indien ja, hang dan je toetsenbord aan de tv.

Nee ik heb geen smart tv.

Ik heb alleen een beeldscherm :grin:

De Vu met alles doen.

Groeten Remo

Geplaatst:

Voor youtube TV heb je het toetsenbord niet nodig; via share en de laptop is zoeken heel wat handiger

Om je toetsenbord te kunnen gebruiken moet je wel 2 applicaties uit de feed halen

(VTI-VTIpanel-kernel en dan scrollen naar logitec)

dan even herstarten met de usb dongel in de VU+ en dan zou het moeten werken

Dat ga ik morgen even proberen.

Ik heb de nooit de plugin geinstaleerd.  

Dus ik denk dat dit inderdaad het probleem is.

Laat het nog weten of het is gelukt.

Groeten Remo

Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen,

Kan iemand  mij vertellen hoe ik  de Opera browser  kan starten ???

Ik krijg namelijk alleen maar File Tools en  help te zien in beeld maar welke van deze gekleurde toetsen in ook  indruk er start geen internet pagina.

Ook ik heb een trust toetsenbord aan de solo 2 gehangen en het toetsenbord werkt wel met youtube tv maar kon niet de help functie gebruiken wat Tonski vertelde want toen kreeg ik dat handje in beeld (niet mogelijk)

iemand een idee hoe nu verder ???

Inmiddels werkend met de opera browser zowel toetsenbord als muis maar tergens langzame pijl

Iemand een idee hoe ik de muis ook te zien krijg bij youtube  ik heb gekozen voor de switch to keyboard en mouse mode

aangepast door Vriendje Stokvis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...