studiostevus Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Hallo allemaal, Ik ben volledig nieuw in de wereld van de schotels en satellieten, en dus ook nieuw op het forum. Ik hoop dat iemand me kan helpen: Ik ben onlangs naar Azie verhuisd. Eenmaal aangekomen hebben we een schotel en ontvanger gekocht om BVN te ontvangen. Deze wordt naar verluidt hier op Thaicom 3/5 uitgezonden. Aangezien de ontvanger tweedehands is, en een beetje een prutsding is, ben ik aan het proberen de ingebouwde satelliet tuner van mijn Samsung tv te gebruiken als ontvanger. De tv is een spikspliternieuwe 46UE6800 met alle toeters en bellen (waaronder een sat tuner). De tv is in Nederland gekocht, en als ik hem probeer in te stellen kan ik allerlei settings voor Europese satellieten kiezen, of 'user sat'. Voor user sat neem ik aan dat ik zelf de instellingen kan zetten, maar daar loop ik dus vast... Als ik de transpondersettings wil instellen (BVN zit op 5150Khz) kan ik op de Samsung niet lager dan 10700kHz. Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik het wel aan de praat??? De Samsung manual geeft (natuurlijk) totaal geen uitleg over de sateliet tuner.... Alvast bedankt!!
satencom Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Hiervoor heb je een digitale satellietontvanger en een grote C-band schotelantenne met een diameter van 3,6 meter nodig ,als je die niet hebt zal het ook niet lukken denk ik De wetgeving is daar wel anders dan in nederland om zomaar zoon groteschotel te plaatsen, ik weet niet of dat zomaar kan. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
studiostevus Geplaatst: 22 maart 2013 Auteur Geplaatst: 22 maart 2013 Oh sorry ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest: Ik heb inderdaad een joekel van een schotel in de tuin staan (1.5m) ofzo, en ik heb de ontvangst van bvn al aan de praat met de stb. Ik wil alleen kijken hoe ik de tuner van mijn tv kan gebruiken ipv de stb.
columbo Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 (aangepast) Als het ontvangen signaal in de C band is zal het met in de samsung tv ingebouwde tuner niet lukken ,deze zijn enkel voor de KU band geschikt,zie DVB -S2,,of er uberhaubt tv's met een C band tuners.zijn weet ik niet, De C band word in europa weinig gebruikt,in azie maakt men er meer gebruik van. 22 maart 2013 aangepast door columbo
satencom Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Ik denk ook zo als Columbo ook al zegt ,dat de tv een brobleem heeft met C band Dan zou je het beste een ontvanger naast de tv kunnen zetten, die wel met de C band om kan gaan ,of een andere tv kan ook nog Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
gors Geplaatst: 23 maart 2013 Geplaatst: 23 maart 2013 ter info:De volledige ontvangstgegevens zijn:Satelliet: Thaicom-3Positie 78,5 graden oostTransponder: 6GFrequentie: 3640 GHzPolarisatie: HorizontaalSymbolrate: 28.066FEC: 3/4. komt van de BVN site, dus zie frequentie mvg Marc
studiostevus Geplaatst: 23 maart 2013 Auteur Geplaatst: 23 maart 2013 Dit is mijn tv.... daar staat bij tuner: DVB-T / C / S2 http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES6800SXXN-techspecs Is dat niet wat ik nodig heb dan?
Moderator ceesv Geplaatst: 23 maart 2013 Moderator Geplaatst: 23 maart 2013 De C staat voor de (digitale) Kabel aansluiting, TV ontvangst via Ziggo, UPC, Delta etc. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
studiostevus Geplaatst: 23 maart 2013 Auteur Geplaatst: 23 maart 2013 Dus..... Kan het niet? (Forgive me, ik weet er echt helemaal niks van...)
Ronsworld Geplaatst: 23 maart 2013 Geplaatst: 23 maart 2013 (aangepast) Maar er staat ook T & S2.. Is dus DVB-T en sat. Maar ben bang dat je de C band wel kan vergeten, wat doen die dingen niet. 23 maart 2013 aangepast door Ronsworld It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Oplossing hvdh Geplaatst: 23 maart 2013 Oplossing Geplaatst: 23 maart 2013 Het is wat ongemakkelijk, maar als een satelliet tuner alleen Ku-band LNB's ondersteund is C-band ook wel te ontvangen. De meeste C-band LNB's hebben een 5150 MHz L.O. Een universele LNB heeft voor Low Band een 9750 MHZ L.O. De hele C-band 3400...4200 is "gespiegeld" terug te vinden in Ku-band 11500...10700 MHz, formule: 14900 - [C MHz] = [Ku MHz] In het voorbeeld met BVN op Thaicom: 14900 - 3640 = 11260 MHz, deze frequentie ingeven op de tuner Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
studiostevus Geplaatst: 24 maart 2013 Auteur Geplaatst: 24 maart 2013 hvdh! Superbedankt, het werkt!!!
gors Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Heel knap gezien maar raar dat het werkt. Ik zou verwachten dat een Ku LNB de lage 3640 GHz zou uitfilteren. Ik heb echter in andere fora nog dergelijke zaken gezien. Werkt het met alle LNB's of alleen met oude - lees minder performante? Marc
gors Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 sorry te vlug geschreven, heeft geen KU LNB maar C veronderstel ik,
Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Heel knap gezien maar raar dat het werkt. Ik zou verwachten dat een Ku LNB de lage 3640 GHz zou uitfilteren. Ik heb echter in andere fora nog dergelijke zaken gezien. Werkt het met alle LNB's of alleen met oude - lees minder performante? Marc Het is niet raar dat het werkt maar heel gewoon. De ontvanger in de TV weet niet dat de werkelijke ontvangstfrequentie in het C-band bereik ligt. Het werkt met iedere C-band LNC. Oud of nieuw. Vroeger bij analoge C-band ontvangst zou het beeld negatief zijn geweest in verband met de spiegeling van de uitgangsfrequentie. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen