Ga naar inhoud


Amiko alien 8900 zenders zoeken loopt vast


7Kamp

Aanbevolen berichten

Hallo, om de een of andere reden wil mijn Alien 8900 geen zenders meer zoeken. Dat wil zeggen, hij begint wel enthousiast maar loopt altijd vast tijdens het zoekproces. Hierbij maakt het niet uit of ik op 1 satelliet of op meerdere satellieten zoek. Ik heb al verschillende versies van Spark geprobeerd terug te zetten, maar zenders zoeken werkt niet meer. Reset heeft ook niet geholpen. Nu was dit een mooie reden om hem te vervangen voor de Solo2, maar omdat ik de Alien dan op vakantie wil gebruiken is het toch wel handig als ik zenders kan zoeken. Voor erbij was het een fijn klein ontvangertje.

 

Iemand enig idee wat het kan zijn? En belangrijker: hoe ik het kan verhelpen? 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Solo2 heeft het probleem dus niet?

 

Geen specifieke zender of frequentie waarop hij vastloopt?

Was ie aangesloten op de Multytenne of op de Triax schotel?

 

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Lag aan een lnb (met ingebouwde switch, zoals jij ook gebruikt.).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, om de een of andere reden wil mijn Alien 8900 geen zenders meer zoeken. Dat wil zeggen, hij begint wel enthousiast maar loopt altijd vast tijdens het zoekproces. Hierbij maakt het niet uit of ik op 1 satelliet of op meerdere satellieten zoek. Ik heb al verschillende versies van Spark geprobeerd terug te zetten, maar zenders zoeken werkt niet meer. Reset heeft ook niet geholpen. Nu was dit een mooie reden om hem te vervangen voor de Solo2, maar omdat ik de Alien dan op vakantie wil gebruiken is het toch wel handig als ik zenders kan zoeken. Voor erbij was het een fijn klein ontvangertje.

 

Iemand enig idee wat het kan zijn? En belangrijker: hoe ik het kan verhelpen? 

Probeer ook eens een CDS-zenderlijst uit de database.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

Een Fastscan uitvoeren met de CD-HD lijst werkte altijd en werkt nog steeds prima. De 8900 heeft altijd aan dezelfde schotel/switch combi gehangen (de Triax met 4 quad LNB's) en werkte, inclusief scannen van kanalen. Ik dacht eerst dat het te maken had met de upgrade naar de laatste versie van de software (die is volgens mij niet helemaal lekker) en daarom had ik een downgrade gedaan. Nu loopt hij dus vast bij scannen van kanalen (ook als je het maar op 1 satelliet probeert) en verder is mij opgevallen dat hij redelijk slecht reageert op de afstandsbediening (traag). Misschien is hij gewoon aan het einde van zijn economische levensduur. Zo duur was hij verder niet maar het was een lekker compact ontvangertje voor erbij en om mee te nemen.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij reageert extra traag als je Hbbtv aan hebt staan.

 

Het zou me verbazen als hij nu al aan zijn eind zou zijn. Hij is amper 3 jaar op de markt.

En als de Fastscan goed functioneert en bovendien alle zenders in de lijst goed weergeeft, denk ik eerder dat er iets fout zit in de frequentielijst die hij afscant.

Als daar een of meerdere onzinfrequenties in zitten, zou die daarop best kunnen vasthaken.

 

Heb je hem al eens ge-reboot naar Enigma 2 en daarbinnen een satellietscan gedaan? Mogelijk dat die probleemloos verloopt. Zou het bewijs kunnen zijn dat er hardware-matig niets mis is. Wellicht zapt ie dan ook weer vlotter.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij reageert extra traag als je Hbbtv aan hebt staan.

 

Het zou me verbazen als hij nu al aan zijn eind zou zijn. Hij is amper 3 jaar op de markt.

En als de Fastscan goed functioneert en bovendien alle zenders in de lijst goed weergeeft, denk ik eerder dat er iets fout zit in de frequentielijst die hij afscant.

Als daar een of meerdere onzinfrequenties in zitten, zou die daarop best kunnen vasthaken.

 

Heb je hem al eens ge-reboot naar Enigma 2 en daarbinnen een satellietscan gedaan? Mogelijk dat die probleemloos verloopt. Zou het bewijs kunnen zijn dat er hardware-matig niets mis is. Wellicht zapt ie dan ook weer vlotter.

Ik heb hem ooit in het begin geprobeerd naar Enigma 2 te booten, maar dan werkt de afstandsbediening niet. Dat is een reden dat ik hem op Spark ben blijven gebruiken (dat verder trouwens prima werkt). Ik zal eens kijken als ik hem een tijdje van de stroom af laat of hij dan weer zin heeft in zijn digitale leven  :)

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ooit in het begin geprobeerd naar Enigma 2 te booten, maar dan werkt de afstandsbediening niet. Dat is een reden dat ik hem op Spark ben blijven gebruiken (dat verder trouwens prima werkt). Ik zal eens kijken als ik hem een tijdje van de stroom af laat of hij dan weer zin heeft in zijn digitale leven  :)

Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt. En ook niet dat een Amiko die amper uit de garantieperiode is, al zo brak is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...