Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Iedereen,

Sinds een aantal dagen heb ik UPC in Oscam draaien, werkt allemaal vrij goed. Nu graag ik me af wat jullie ervaringen met UPC en Oscam zijn en of er nog bepaalde zaken zijn waar ik op moet letten om het beter te laten werken.

Op dit moment zit de kaart in een Smargo met firmware versie 1.4, Oscam Build 8519 met de volgende reader settings:

[reader]
label                         = upc
protocol                      = smartreader
device                        = Serial:Reader x
caid                          = 1801
boxkey                        = xxx
rsakey                        = xxxx
detect                        = cd
nagra_read                    = 1
mhz                           = 480
cardmhz                       = 480
ident                         = 1801:007911
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2
dropbadcws                    = 1

De ECM tijden variëren van ca. 180~220ms gemiddeld. Echter heb ik ook uitschieters naar 800ms. Dit lijkt compleet random te gebeuren. Vroeg me af of er andere leden zijn die UPC in Oscam hebben draaien en wat jullie ervaringen zijn?

Hulp nodig met Oscam? Stuur me gerust een PM!

Specs: 2x DM800se DVB-C / UPC / Ziggo

Geplaatst:

Er zijn weinig mensen die upc in oscam (of cccam) hebben. Upc kan je niet zomaar kaartje insteken, dat zal je zelf ook wel weten :P.

Waarom heb je dropbadcws aanstaan?

Eventueel kan je nog kijken of je ecm lengtes kan filteren. Kijk ook eens hoeveel foute ecms er naar je kaart gaan.

Die rare tijden zou eventueel nog kunnen komen door emm's.

Geplaatst:

Uiteraard ben ik mij daar bewust van! ;) Echter weet ik ook dat er weldegelijk mensen zijn die UPC hebben draaien. Heb op dit moment geen client welke EMM's stuurt, dus naar mijn idee kan dat de tijden niet beïnvloeden. De reden dat dropbadcws aanstaat is eigenlijk niet specifiek voor UPC, deze heb ik ook voor mijn Canal Digitaal kaart aanstaan, dacht dat het voor UPC geen kwaad kon.

Geplaatst:

Iemand met UPC die deze errors tegenkomt?

[nagra] Resync error: readtimeouts 0/0 (max/min) us, writetimeouts 0/0 (max/min) us
[nagra] T1 Resync command succesfull ifsc = 251

Ik zal op streamboard dat theparasol er mee bezig is. Iemand anders ook deze melding?

Geplaatst: (aangepast)

Zet upc kaart in sbox,in oscam gaat upc nooit 100% goed draaien, simpel omdat oscam nog niet nagra goed ondersteunt.

Ik ken iemand van dat oscam team omdat ook ik ook met oscam problemen had.

En ik zou upc in een mastera zetten er zijn kaarten genoeg die door een smargo op branden.

Vraag anders Codx even op dit board weet alles van upc af.

aangepast door kjonker1

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Uiteraard ben ik mij daar bewust van! ;) Echter weet ik ook dat er weldegelijk mensen zijn die UPC hebben draaien. Heb op dit moment geen client welke EMM's stuurt, dus naar mijn idee kan dat de tijden niet beïnvloeden. De reden dat dropbadcws aanstaat is eigenlijk niet specifiek voor UPC, deze heb ik ook voor mijn Canal Digitaal kaart aanstaan, dacht dat het voor UPC geen kwaad kon.

Ze zullen er zeker wel zijn, maar zo massaal als ziggo en cdnl zal je ze niet vinden.

Zie voorderest niks bijzonders aan je reader settings, misschien dat andere nog wat extra's hebben ingevuld. Anders zou je uitgebreid moeten loggen om te uit te kunnen vinden wat het probleem is van de uitschieters in ecm tijden.

aangepast door DoeEensGek
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! Ik ga deze versie gelijk draaien en zal mijn bevindingen hier achterlaten, alsmede op het Streamboard forum!

Zal kolder zijn maar jij bent een kenner blijkbaar maar uitervaring en testen heb ik dat wel geconcludeerd.

Ik heb zelf contact gehad met iemand van oscam team en die zei dat upc nagra nog NIET voor 100% ondersteunt wordt, of het moet in de laatste versie maar niet in eerdere versie's.

Ook de ecm tijden lopen beter en stabieler in sbox dan in oscam, alleen sbox heeft nog wel eens last van expired keys waardoor sbox uitgaat maar dat is weer op te lossen door een simpele script.

Maar goed dan is mijn mening

Geplaatst:

Ik zal toch even mijn kort door de bocht reactie moeten nunanceren:

Nagra ondersteuning zit absoluut in oscam. Dat er stabiliteits issues zijn heeft meer met de reader instellingen en of interface te maken dan met upc danwel nagra. Ik zie regelmatig claims met frequent resyncs. Vrijwel altijd op te lossen met een active usb hub en igv fritzbox wat aanpassingen in de fritz image zelf. Schijnt nogal te kunnen verschillen de implementatie van io handling per linux installatie.

Sommigen geven aan dat bepaalde (oude) distributie resyncs oplevert en na upgrade is alles stabiel en resyncs verdwenen.

Maar goed, ik roep maar wat want ik heb alleen praktijk ervaring met HD02 kaart en de CDS NL seca2 en nagra passen. En voor de rest wat logs van probleemgevallen met oscam. Maar als scam overall stabieler performed met UPC zet je dat gewoon in.

Geplaatst:

Ik zal toch even mijn kort door de bocht reactie moeten nunanceren:

Nagra ondersteuning zit absoluut in oscam. Dat er stabiliteits issues zijn heeft meer met de reader instellingen en of interface te maken dan met upc danwel nagra. Ik zie regelmatig claims met frequent resyncs. Vrijwel altijd op te lossen met een active usb hub en igv fritzbox wat aanpassingen in de fritz image zelf. Schijnt nogal te kunnen verschillen de implementatie van io handling per linux installatie.

Sommigen geven aan dat bepaalde (oude) distributie resyncs oplevert en na upgrade is alles stabiel en resyncs verdwenen.

Maar goed, ik roep maar wat want ik heb alleen praktijk ervaring met HD02 kaart en de CDS NL seca2 en nagra passen. En voor de rest wat logs van probleemgevallen met oscam. Maar als scam overall stabieler performed met UPC zet je dat gewoon in.

De HD kaart is ook geen probleem met oscam maar de upc kaart is een andere verhaal draait ook goed maar nog net niet goed genoeg .

Maar heb vertrouwen erin dat dit ook goed komt

Dat klopt maar die key is wel uit te lezen door mensen die er verstand van hebben maar daar word hier niet over gepraat hoe dat precies werkt weet ik niet ,maar het klopt dat de box en het kaartje met elkaar getrouwd zijn

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Is er iemand die me meer kan vertellen over het 016C of 016E block?

Aub PM

grt

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dit volgens jou dan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...