Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een Solo2.

Nu ben ik wat dingetjes aan het uitproberen, maar het wil maar niet lukken om astra 3 te ontvangen.

Ik heb misschien wel een rare opstelling, maar op mijn Arion AF-9300 werkt die prima,

ook een SAB ontvangertje gaf geen probleem.

Ik heb een visiosat bisat hangen, met twee twin LNBs voor Astra 1 en 2.

Omdat CD een tijdje terug zenders begon te verhuizen, heb ik een tweedehands schotel

met een CD duoLNB(quad)  gekocht van "een tevreden CD klant", en opgehangen.

Met die duoLNB ontvang ik alleen Astra 3. Ik heb twee 4/1 switches met op poort 1 Astra 1,

op poort 2 Astra 3, en op poort 3 astra 2.

Als ik zenders ga zoeken met mijn Solo2 op Astra 3, krijg ik (enkele) zenders van Astra 1.

Dus de duoLNB schakelt niet naar de Astra 3, terwijl de Arion dit wel doet. (Ik heb de duoLNB

expres op poort 2 van de switches gehangen zodat het diseqc signaal ook de duoLNB naar

poort 2 schakelt)

Ik wil dit graag softwarematig in de Solo2 oplossen, omdat ik de Arion voorlopig nog dagelijks gebruik

voor kijken en opnemen, totdat ik de Solo2 helemaal naar mijn zin heb.

Ik begrijp ook dat het opgelost is met het vervangen van de duoLNB, en waarschijnlijk krijg ik het ook

wel aan de praat als ik de duoLNB ondersteboven hang, maar ik wil de schotelconfiguratie intact laten zolang ik de Arion nog dagelijks gebruik.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Geplaatst: (aangepast)

misschien eens proberen de solo2 op zń kop zetten :P

als ik je vraag en de info lees word ik leesblind.

kun je a.u.b. samenvatten

schotel

satposities per LNB

we spreken overigens het liefst over 13 Oost 19,2 Oost 23,5 Oost 28,2 Oost  etc etc (zie de clarck-belt bv bij kingofsat.net)

nu aangesloten op de volgende diseqc switches

per switch 1 / 2 en de poorten waaraan de LNBś hangen

switch1

>poort a = 13 (of niets)

>poort a = 19,2 (of niets)

>poort a = 23,5 (of niets)

>poort a = 28,2 (of niets)

switch2

>poort a = 13 (of niets)

>poort a = 19,2 (of niets)

>poort a = 23,5 (of niets)

>poort a = 28,2 (of niets)

nog makkelijker is een klein schemaatje tekenen en hier als bijlage plaatsen

een duo LNB kan enkel aan een UNCOMMITTED diseqc switch gebruikt worden.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:
Hoe heb je het lnb menu ingevuld, stel hem in op eenvoudig  ABCD

wel aan sluiten op deze manier foto 1 of foto 2  dat is de beste manier

post-40340-0-81489300-1364151632_thumb.jpg

post-40340-0-99908100-1364151682_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

ik zal morgen wel even een foto maken van de situatie met een schemaatje erbij.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Geplaatst:

Je stelling is hier duidelijk, waarom gemakkelijk als moeilijk ook gaat.
Je hebt een degelijke schotel hangen “de visiosat bisat” met 2 twin lnb’s (2 out)
Nu wil je in die bestaande installatie een duo lnb (quad) gaan integreren.
Dat is om problemen vragen, zet daar toch gewoon een derde twin lnb bij.
Om die duo lnb werkend te krijgen moet er op zowel lijn 1 als lijn 2 een  uncommitted switch tussen.
Dat gaat je meer kosten dan een twin lnb’tje.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Je stelling is hier duidelijk, waarom gemakkelijk als moeilijk ook gaat.

Je hebt een degelijke schotel hangen “de visiosat bisat” met 2 twin lnb’s (2 out)

Nu wil je in die bestaande installatie een duo lnb (quad) gaan integreren.

Dat is om problemen vragen, zet daar toch gewoon een derde twin lnb bij.

Om die duo lnb werkend te krijgen moet er op zowel lijn 1 als lijn 2 een  uncommitted switch tussen.

Dat gaat je meer kosten dan een twin lnb’tje.

Nee, mijn stelling is: waarom duur doen, als het ook goedkoop kan.

Ik heb die duo lnb in gebruik als twin, om alleen 23,5 oost te kunnen ontvangen, en dat werkt gewoon. (Ook zonder uncommitted switch)

Alleen de Solo2 kan hier niet mee overweg.

Moeilijk doen is een derde lnb op een visiosat bisat zetten, daarvoor heb ik drie nieuwe lnb's nodig, plus een nieuwe houder.

Geplaatst: (aangepast)

Bijgevoegd foto met schema.

Zoals gezegd: ik ben aan het testen met de Solo2 (die zit doorgelust), en gebruik de Arion voorlopig nog voor kijken en opnemen. Daarom wil ik eigenlijk niks aan de schotelopstelling veranderen.

Die duo zit dus op poort 2 van de switch en schakelt zelf ook naar poort 2 voor 23.5 oost. (astra 3)

Als de Solo2 aanstaat schakelt die dus niet, en ontvangt dan dus 19.2 oost. (astra 1)

De config van de Solo2 staat nu op eenvoudig en ABCD.

post-66399-0-97170600-1364221764_thumb.jpg

aangepast door satlutser

Geplaatst:

Goede middag

Mijn ervaring met gebruik van duoLNB's icm 1/4 diseqc switches is dat het niet ideaal is maar SOMS wel loopt zolang je uitgang A op de duoLNB verbindt met uitgang A van de 4/1 switch en wanneer je uitgang B nodig hebt van de duoLNB die LNB best verbindt met uitgang B van de disqc.

Heb je het zo gedaan met de duoLNB?

Zo ja, heb je de mogelijkheid om het diseqc commando te herhalen?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Ja precies, zo zit het nu.

Volgens mij kan ik het diseqc commando wel herhalen, als ik de config op geavanceerd zet.

Maar de vele opties bij een geavanceerde config gaan me een beetje boven de pet.

Geplaatst:

Aangezien Poort 1 van de duo lnb diseqc altijd open staat zonder diseqc sturing (=19.2 lnb).

Lijkt het dan niet logischer om die 19.2 lnb [van de duo lnb] te gaan gebruiken voor de astra 23.5.

De 19.2 zit al in de houder enkel de schotel nog wat bij regelen.

The key to happiness. Stay away from idiots

• Moderator
Geplaatst:

Bijgevoegd foto met schema.

Zoals gezegd: ik ben aan het testen met de Solo2 (die zit doorgelust), en gebruik de Arion voorlopig nog voor kijken en opnemen. Daarom wil ik eigenlijk niks aan de schotelopstelling veranderen.

Die duo zit dus op poort 2 van de switch en schakelt zelf ook naar poort 2 voor 23.5 oost. (astra 3)

Als de Solo2 aanstaat schakelt die dus niet, en ontvangt dan dus 19.2 oost. (astra 1)

De config van de Solo2 staat nu op eenvoudig en ABCD.

Komt dat niet omdat die solo aan de lnb out van je arion hangt?

wat gebeurt er als je die arion er tussenuit haalt, schakelt je solo2 dan wel?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Aangezien Poort 1 van de duo lnb diseqc altijd open staat zonder diseqc sturing (=19.2 lnb).

Lijkt het dan niet logischer om die 19.2 lnb [van de duo lnb] te gaan gebruiken voor de astra 23.5.

De 19.2 zit al in de houder enkel de schotel nog wat bij regelen.

Dit heb ik inmiddels gedaan. Ik had het liever softwarematig in de Solo2 opgelost, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Dus de duo lnb aan poort 1 gehangen en de schotel opnieuw uitgericht. 

Ik was bang dat ik de zenders op de Arion opnieuw zou moeten inlezen, maar dat hoefde niet.

Ik heb nu ook iets meer signaal op 23.5, en het afstellen van de schotel ging goed met de signaalmeter in de Vu+ app.

Iedereen bedankt!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...