pukje Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Zijn hier zendamateurs aanwezig die met de stand van zaken op vandaag op de hoogte zijn. !0 jaar geleden ben ik gestopt en ook de telecom niet meer betaald kan ik nog mijn oude pa0 (a licencie) terug krijgen zonder examen ? evt probleempje ik woon niet meer in PA maar ON En hoe staat het met de techniek bestaat nog packet radio appr enz enz en wat is de stand van zaken
Moderator ceesv Geplaatst: 24 maart 2013 Moderator Geplaatst: 24 maart 2013 Ik meen, dat de machtiging tegenwoordig gratis is. Ik betaal al jaren niet meer, maar wanneer ik in het register kijk staat mijn call nog steeds geregistreerd. Het register: http://appl.agentschaptelecom.nl/callbook/cgi-bin/callboek.cgi?taal=nl Algemene informatie: http://appl.agentschaptelecom.nl/callbook/cgi-bin/callboek.cgi?taal=nl Roepletter uitgifte beleid: http://pub.agrarix.net/HAM/AT-Publicaties/931.pdf Anders even Groningen bellen.(agentschap Telecom) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 24 maart 2013 Auteur Geplaatst: 24 maart 2013 bedankt mijn call staat inderdaad nog in het register zal morgen groningen bellen
Dolf Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 (aangepast) Ik heb me 23 jaar geleden uitgeschreven, mijn pe1... Call is niet uitgegeven. 24 maart 2013 aangepast door Dolf VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
hvdh Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Ondanks misschien wel 20 jaar niet meer actief zendamateur, altijd braaf betaald... denkend dat anders de call verloren gaat. Ben ook wel benieuwd of het nu inderdaad gratis is. De laatste papieren factuur die ik kan vinden gaat over 2011. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Kowalski Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 (aangepast) Er hoeft inderdaad niet meer betaald te worden (ik meen me te herinneren jaren geleden eens een brief hierover gehad te hebben) en de call blijft bestaan mits je geregistreerd bent. Hier staat een en ander: http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radiozendamateurs Wilt u gebruik maken van frequentiebanden die bestemd zijn voorradiozendamateurs? Dan heeft u hiervoor geen vergunning nodig. Wel moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze zijn beschreven in de'gebruikersbepalingen amateur frequentiegebruik'. Ook moet u beschikken over devereiste technische kennis. Agentschap Telecom laat deze kennis toetsen doormiddel van een amateurexamen. Legt u dit met succes af, dan hoeft u zich alleennog maar aan te melden bij Agentschap Telecom. Verder ben ik ook niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, want ik ben ook al lang niet meer actief. 25 maart 2013 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
uniden Geplaatst: 29 maart 2013 Geplaatst: 29 maart 2013 wel leuk om dit topic tegen te komen,ben zelf momenteel druk aan de leer voor de N en daarna de CW en dan de F dit doe ik allemaal via de DLZA dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
theparasol Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 Ik neem aan dat je geen nieuwe vergunning krijgt vergelijkbaar met die je had door die sloop en je dan moet conformeren aan de nieuwe regels van 10m en 4W? Welke omgeving zoek je iets, wellicht dat iemand die hier leest wat voor je kan betekenen.
pukje Geplaatst: 31 maart 2013 Auteur Geplaatst: 31 maart 2013 Mag ik uit de antwoorden concluderen dat ik bij de telecom een bewijs kan vragen dat ik zendamateur ben met de call pa0??? en dan met dat bewijs in ON een gast licencie krijgen (heb wel geen adres meer in pa0 evt wel een correspondentie adres)
Moderator ceesv Geplaatst: 1 april 2013 Moderator Geplaatst: 1 april 2013 Als je nog steeds geregistreed bent bij het Agentschap Telecom kan je denk ik gewoon op basis van die gegevens kijken of je in België een ON machtiging kan krijgen. Je kan ook je PA call met toevoeging gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 wel leuk om dit topic tegen te komen,ben zelf momenteel druk aan de leer voor de N en daarna de CW en dan de F dit doe ik allemaal via de DLZA Voor CW hoef je niet meer te leren, alleen door het doen van een techniek examen kan je al op HF. Ik heb een C-vergunning en die werd automatisch omgezet naar een F vergunning. Overigens ben ik ook niet meer aktief, maar wellicht komt dat wel weer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen