Ga naar inhoud

Probleem met mpeg4 en hd kanalen bij uit standby komen

Ga naar oplossing Opgelost door Hyllit,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet niet of ik het goed ga uitleggen maar ik kan maar proberen heh.

Elke keer wanneer ik de dreambox uit standby haal om weer tv te gaan kijken krijg ik voor de eerste 10 minuten ofzo geen signaal 0.0% dus op alle mpeg4 en hd kanalen op eender welke sat ik kijk.
De gewone mpeg2 SD kanalen werken wel direkt perfect en kan ik dus onmiddelijk kijken en naartoe zappen.

Na een minuutje of 10 op een mpeg2 kanaal gezeten te hebben kan ik dan zappen naar een mpeg4 of hd kanaal en die doen het dan weer wel.

Heb al zenders opnieuw gescand , nieuwe image geflashed , schotel staat goed.
Weet echt niet waar dit aan kan liggen.

Geplaatst:

Bekabeling, diseqc-schakelaar, lnb?

Het hoeft niet meteen de Dreambox te zijn. Volgens mij moet je nu verder(op) zoeken. Wellicht buiten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het is een gemotoriseerde schotel.

Hij staat perfect afgesteld.

De lnb is ook reeds vervangen door een andere vorige week en ook daar is het probleem hetzelfde.

Nieuwe kabel getrokken gisteren en ook dat helpt niets.

Geplaatst:

Welke Dreambox heb je?

Wat voor coaxkabel gebruik je?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 4 maanden later...
  • Oplossing
Geplaatst:

Eventjes omhoog want het probleem lijkt opgelost :)

Heb vandaag de dreambox eindelijk eens opengedaan en eens gekeken wat er eventueel kon voor zorgen dat wanneer de box uit standby kwam of gewoon opstarte na afgestaan te hebben dat ik geen mpeg4 of hd kanalen kon bekijken voor tenminste 15 minuten.

Pas na 15 minuten ofzo kon het opeens wel wat zeer raar is.

Wat mij opviel eens de box open was was dat mijn tuner nogal losjes in de gleuf zat en er wat speling opzat.

Dus volgens mij was dat niet zo goed en heb ik die tuner er gewoon weer volledig ingeramd en ervoor gezorgd dat die speling die erin zat weg is.

Daarna eventjes wat stof eruitgeblazen en gekeken of er voor de rest iets niet in orde was.

Dan de box weer dichtgedaan en opgestart en BOOOOOOOOOOOM patat de hd kanalen werkten vanaf de eerste seconde :)

Dus gewoon die tuner die wat los zat met wat speling was uiteindelijk de oorzaak.

Nu kan deze box weer een paar jaar verder zolang er niets aankomt hehe.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...