icy Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Dag allemaal Ik heb sinds jaren een Wavefrontier T90 met verlengde lnbhouder die uitstekend werkt,maar ik zie heel weinig satelliettv daar ik kabeltv heb en er een enorm aanbod op internet is. ik ga in mei verhuizen naar General Kantardzhievo in Bulgarije Latitude: 43.3558° Longitude: 27.9822° Wat kan ik op deze plaats verwachten van satellietontvangst heb 2 Wavefrontier T90 naar ginder verstuurd. Voor welke satellieten Kan ik Inverto Black Ultra quad gebruiken, deze zijn nogal breed en voor sommige satellieten niet bruikbaar als ze te dicht op elkaar staan. Dank U voor elke kommentaar icy
leonito Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 (aangepast) Er zijn voorzover ik weet voor de T90 alleen houders te koop voor 40 mm lnb's. Als die houders helemaal tegen elkaar aan staan geschoven kan ik er satellieten met 3 graad verschil mee ontvangen. Als er een Inverto black ultra quad wordt gebruikt kan je er ter weerszijden alleen een normale lnb ( met de 4 aansluitingen achter elkaar) plaatsen. Als er meer van die grote black ultra quad naast elkaar moeten komen dan kan dat alleen als de houders verder uit elkaar staan, waardoor de minimale satellietafstand al gauw 5 graden wordt. 26 maart 2013 aangepast door leonito
Sprietje Geplaatst: 28 maart 2013 Geplaatst: 28 maart 2013 Beste icy Elke graad azimuth op de rail bij een T90 is 22mm. De behuizing van de Inverto Black Ultra Quad is 71mm breed aan de achterzijde. Dit zou dus een minimale onderlingerlinge afstand zijn van 71mm maar omdat ze t.o.v. elkaar ook nog wat schuin staan, kun je zeker 69mm aan houden op de rail gemeten. Dit wil dus zeggen dat je twee satellieten kunt ontvangen met de Inverto Black Ultra Quad die 69 / 22 = 3,14 graden azimuth uit elkaar staan. Ik heb voor je positie in Bulgarije een berekening gemaakt en gekozen voor de Astra 28,2 oost samen met de Eutelsat 25,5 graden oost. Die staan dus 28,2 - 25,5 = 2,7 graden arc uit elkaar. De berekening (zie bijlage) geeft aan dat die twee satellieten 3,4 graden azimuth uit elkaar staan (het verschil tussen L-1,7 en R1,7).Je hebt minimaal 3,14 graden nodig, dus dit gaat prima.
icy Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Geplaatst: 28 maart 2013 Dank U Sprietje, dit is heel heel vriendelijk van U, Ik was erover aan het tobben icy
icy Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Geplaatst: 28 maart 2013 Hey Sprietje Ik ben al enkele jaren uit de satellietsfeer vanwege het grote aancod op internet De twee wavefrontiers zullen elkaar overlappen , hoe zou jij de 2 wafefrontiers opstellen , ik dacht hispasat er bij te nemen, ik heb geen flauw benul wat er tegenwoordig interessant is om te ontvangen , ik zo mijn twijfels dat TVVlaanderen in Bulgarije te ontvangen is? Ik heb de miniaturen gecopieerd, is er een site waar ik deze berekeningen kan terugvinden Sprietje ? Dank bij voorbaat Sprietje. icy Ps De editor werkt nu feilloos, is er iets veranderd
Sprietje Geplaatst: 28 maart 2013 Geplaatst: 28 maart 2013 Beste icy Je hebt met een T90 zonder verlengde rail ongeveer 50 graden azimuth bereik, zie bijlage. Gebruik je twee T90-schotels waarvan je het bereik op elkaar aan laat sluiten, dan heb je 100 graden azimuth bereik, laten we zeggen van de Hispasat 30 graden west tot de Galaxy 26 op 50 graden oost. De site waar je dit allemaal op kunt zoeken is “satlex calculator toroidal”. En waarom zou jij de Astra 1 en 3 niet gewoon kunnen ontvangen in Bulgarije, zie voor de Astra 3: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-3B-Europe-Wide.html en voor de Astra 1L: http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra1l.html
icy Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Geplaatst: 28 maart 2013 Hey Sprietje Ik was vroeger een satellietfanaat, maar ben er nu uitgegroeid, ik zal terug veel moeten leren,ik dank U Sprietje en ook alloe andere leden voor alle hulp die ik hier gekregen heb icy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen