Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal

Ik heb sinds jaren een Wavefrontier T90 met verlengde lnbhouder die

uitstekend werkt,maar ik zie heel weinig satelliettv daar ik kabeltv

heb en er een enorm aanbod op internet is.

ik ga in mei verhuizen naar General Kantardzhievo in Bulgarije

Latitude: 43.3558°

Longitude: 27.9822°

Wat kan ik op deze plaats verwachten van satellietontvangst

heb 2 Wavefrontier T90 naar ginder verstuurd.

Voor welke satellieten Kan ik Inverto Black Ultra quad gebruiken,

deze zijn nogal breed en voor sommige satellieten niet bruikbaar

als ze te dicht op elkaar staan.

Dank U voor elke kommentaar

icy

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn voorzover ik weet voor de T90 alleen houders te koop voor 40 mm lnb's.  Als die houders helemaal tegen elkaar aan staan geschoven kan ik er satellieten met 3 graad verschil mee ontvangen. Als er een Inverto black ultra quad wordt gebruikt kan je er ter weerszijden alleen een normale lnb ( met de 4 aansluitingen achter elkaar) plaatsen.

Als er meer van die grote black ultra quad naast elkaar moeten komen dan kan dat alleen als de houders verder uit elkaar staan, waardoor de minimale satellietafstand al gauw 5 graden wordt.

aangepast door leonito
Geplaatst:

Beste icy

Elke graad azimuth op de rail bij een T90 is 22mm. De behuizing van de Inverto Black Ultra Quad is 71mm breed aan de achterzijde. Dit zou dus een minimale onderlingerlinge afstand zijn van 71mm maar omdat ze t.o.v. elkaar ook nog wat schuin staan, kun je zeker 69mm aan houden op de rail gemeten. Dit wil dus zeggen dat je twee satellieten kunt ontvangen met de Inverto Black Ultra Quad die 69 / 22 = 3,14 graden azimuth uit elkaar staan.

Ik heb voor je positie in Bulgarije een berekening gemaakt en gekozen voor de Astra 28,2 oost samen met de Eutelsat 25,5 graden oost. Die staan dus 28,2 - 25,5 = 2,7 graden arc uit elkaar. De berekening (zie bijlage) geeft aan dat die twee satellieten 3,4 graden azimuth uit elkaar staan (het verschil tussen L-1,7 en R1,7).
Je hebt minimaal 3,14 graden nodig, dus dit gaat prima.

post-60869-0-46646400-1364460089_thumb.png

post-60869-0-61591900-1364460142_thumb.jpg

Geplaatst:

Hey Sprietje

Ik ben al enkele jaren uit de satellietsfeer vanwege het grote aancod op internet

De twee  wavefrontiers zullen elkaar overlappen , hoe zou jij de 2 wafefrontiers opstellen , ik dacht hispasat

er bij te nemen, ik heb geen flauw benul wat er tegenwoordig interessant is om te ontvangen , ik zo mijn twijfels

dat TVVlaanderen  in Bulgarije te ontvangen is?

Ik heb de miniaturen gecopieerd, is er een site waar ik deze berekeningen kan terugvinden Sprietje ?

Dank bij voorbaat Sprietje.

icy

Ps De editor werkt nu feilloos, is er iets veranderd

Geplaatst:

Beste icy

Je hebt met een T90 zonder verlengde rail ongeveer 50 graden azimuth bereik, zie bijlage. Gebruik je twee T90-schotels waarvan je het bereik op elkaar aan laat sluiten, dan heb je 100 graden azimuth bereik, laten we zeggen van de Hispasat 30 graden west tot de Galaxy 26 op 50 graden oost.

De site waar je dit allemaal op kunt zoeken is “satlex calculator toroidal”.

En waarom zou jij de Astra 1 en 3 niet gewoon kunnen ontvangen in Bulgarije, zie voor de Astra 3:

http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-3B-Europe-Wide.html

en voor de Astra 1L: http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra1l.html

post-60869-0-30426900-1364474995_thumb.jpg

Geplaatst:

Hey Sprietje

Ik was vroeger een satellietfanaat, maar ben er nu uitgegroeid, ik zal terug veel moeten leren,ik dank U Sprietje  en ook alloe andere leden voor alle hulp die ik hier gekregen heb    icy                                                                                                                                            

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen