Ga naar inhoud


even opnieuw nieuw hier


vincent1960

Aanbevolen berichten

Was volgens mij verkeerd begrepen.

Ik wil zeker niet illegaal gaan kijken ,maar alle mogelijkheden van de schotel gaan gebruiken.

Je hoort veel goede verhalen over de kwaliteit ed dus ben ik benieuwd.

Vaak heb je meer info nodig om tot een goede installatie tekomen en die info hoop ik hier tevinden.

 

Dus sorry moderaters als ik het idee heb gegeven dat ik illegaal bezig ben.

Verder wil ik graag weten hoe de pc hier bij betrokken kan worden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom Vincent 1960,

 

Als ik je hier, of iemand anders van dit forum, je moet inwijden in deze wereld met alles er op en er aan, dan zit ik tegen 2:45 vannacht nog te typen.

 

Ik zou zeggen, struin hier rond en ga lezen, alle info is hier wel beschikbaar in de verschillende topics.

 

Heb je na een paar dagen nog vragen, dan vragen....

 

 

Groet, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit.......

 

Ik, en anderen willen je best helpen hoor.........lees onderstaande maar eens door en probeer daar voor jezelf met behulp van dit forum de antwoorden op te krijgen........

 

- wat is budget voor een ontvanger

- wat is je budget voor een schotel +lnb's

- kant en klaar ding of Linux ontvanger

- heb je plaats voor een schotel

- hoeveel sats zou je willen ontvangen

- kun je een schotel ophangen

- heeft de schotel dan zicht op de sats

- om welke zenders zou het gaan

- gaat het om fta of ook om gecodeerde zenders (cd)

- wat zou je met je pc willen doen

 

???

 

etc etc

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

edit.......

 

Ik, en anderen willen je best helpen hoor.........lees onderstaande maar eens door en probeer daar voor jezelf met behulp van dit forum de antwoorden op te krijgen........

 

- wat is budget voor een ontvanger

- wat is je budget voor een schotel +lnb's

- kant en klaar ding of Linux ontvanger

- heb je plaats voor een schotel

- hoeveel sats zou je willen ontvangen

- kun je een schotel ophangen

- heeft de schotel dan zicht op de sats

- om welke zenders zou het gaan

- gaat het om fta of ook om gecodeerde zenders (cd)

- wat zou je met je pc willen doen

 

???

 

etc etc

Daar zal ik eerst eens mee aan de slag gaan.Vanavond geen tijd maar morgen ff flink zoeken en rekenen

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je er nog niet helemaal uit bent is best te begrijpen maar je zult toch al een aantal van de gestelde generieke vragen moeten kunnen beantwoorden of niet?

In plaats daarvan stel je eerst weer nieuwe vragen, zo schiet het niet echt op.

 

Met de meeste open Linux ontvangers en een daarbij passende Image is het meestal i.c.m. met een of meerdere passende Plug-ins goed mogelijk om de ontvanger via een daarvoor geschikte Smartfone te bedienen en daarop ook TV beelden te bekijken (streamen).

 

Op de meeste nieuwe moderne HD ontvangers loopt de beeldkwaliteit op nuances na onderling nauwelijks uiteen maar dat is voor een huis-tuin-keuken gebruiker zo goed als niet zichtbaar.

 

....en natuurlijk heb jij in dit forum al e.e.a. in de prachtige rubriek Reviews & Previews gelezen want daar zullen eveneens veel vragen worden beantwoord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik wil iig een goede schotel,zat eerst tedenken aan de technysat mutytenne omdat deze mooi compact is en op een mast geplaatst moet worden ivm de opstelhoek,verder moet er op deze mast ook een fm antenne met rotor.

Nu lees ik bij een van de advertenties van marktplaats dat de positie van de sats gaan verschuiven en je de multyantenne dan niet meer kunt gebruiken ,of het waar is of een verkoop praatje ik weet het niet.

De schotel moet ook 2 tuners kunnen voorzien van signaal daar er ook een op de slaapkamer moet komen.

Dus welke schotel kunnen jullie mij aanraden als je weet dat deze op een mast van ong 3meter komt met een fm in de top op een rotor,en kan dit wel.

In deze opstelling houd ik de kabels lekker kort en hoef ik niks onder de grond of door kruipruimtes teleggen.

 

Verder lees ik het een en ander over dreambox clones????

 

mvg

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan de sats verschuiven ? mmm dan denk ik dat de wereld toch vergaat..... Zover ik weet staan de sats in een vaste baan (clarke belt) om de aarde, en dat is maar goed ook, anders was er niemand HIER om je te beantwoorden..... (waren we allemaal continu bezig om onze schotel af te stellen om maar beeld te hebben...elke avond.....hahaha)

 

Zoals ik al eens eerder schreef/vroeg.........ga nu eerst eens na, wat je allemaal wil (kunnen) ontvangen. Schotel is niet eens zo belangrijk, met een flinke pannendeksel kun je Astra 19.2 wel ontvangen. Die schotel is maar een stuk blik.

 

Loop mijn eerdere vragen/opmerkingen eens na.......probeer ze te beantwoorden voor jezelf en kom daarna weer. (ik denk dat ik in die vragen wel de basis vragen heb gesteld...)

 

Nogmaals, we willen allemaal wel helpen.

 

Groet, Ronald

 

PS

En O ja.......begin HIER niet over clone's.......(lees de regels etc...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...