Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit betreffende toestel van Fred, is een toestel met alles er op en eraan, totaal niet te vergelijken met een "iets" van 200 uit Duitsland. Philips maakt nog steeds eigen toestellen, de onderkant van de modellen  is in handen van TP-vision , de bovenkant (qfusion sets is nog steeds gewoon Philips)

De "prijsafspaken"  betreft toestellen die in de periode tot 2006 zijn verkocht, Fred zijn toestel is een 2009 model .

Als ik Fred was, zou ik even contact op nemen met Philips, hij komt in aanmerking voor een coulance regeling, dit betekent (in weet koopdatum niet) dat Fred zelf maximaal een x bedrag gaat betalen, rest is voor rekening van Philips.

En ja ik ben wel goed, :mad:

Geplaatst:

Sorry,was niet negatief bedoeld,dus niet boos worden. :) ik probeer alleen maar een advies te geven.,daar ik zeeer slechte ervaringen heb met philips.

Geplaatst:

Nou gisteren wederom aan de stoei geweest met de tv.

Probleem zit definitief in het T-Con board van de firma AOU. bij ruim 90%procent van de gevallen zit er dus een ic op van het type AS15-F. Helaas heb ik het geluk dat ik bij die andere 10% hoor en dus te maken heb met een RM5101

Zometeen na werktijd ga ik een T-con board ophalen want na het verwarmen met de fohn speelt het toestel goed.

heb alleen de ferriet onstorings kern gesloopt met de schroevedraaier, dacht het eraf te halen voor iets meer ruimte voor de flatcable, maar helaas. lijm zal hierin het wonder moeten verichten om het weer een geheel te maken.

In iedergeval allen bedankt voor de reacties.

@ Percies, het board wisselen kan dus wel!!!

Grtz Freddy

Geplaatst:

Board wisselen wel werkt, je kunt alleeen niet een V9 t-con in een V2 panel plaatsen. dat is wat ik probeerde te zeggen.

Een AS15-F  zit nooit op een V2 T-con, slecht aleeen op een V9 t-con (bij dit type panel)

Geplaatst:

Vandaag T-con board opgehaald. Echter zonder het goede resulraat. Blijkt toch in het scherm te zitten. Wat dat betreft heb je dus volkomen gelijk Percies. Heb met het fohnen dus ook pca warm gestookt die op de rand van het beeldscherm zit. Wil het scherm eruithalen en kijken of ik bij de print kan en eventueel de c-tjes na solderen en meten op waarden mss dat er iets afwijkt. Anders mss ander panel proberen te vinden. Wat garantie betreft is het lastig. Had hem gekregen voor onderdelen, kan moeilijk naar rekening vragen bij mijn kennis.

Nog suggesties mss Percies?

Groetjes Fred

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ervaring is,hoe meer je aan zo'n scherm gaat doen des te slechter word het,maar..proberen kan je altijd, nee heb je en ja kun je krijgen,alhoewel, er is bij die AUO panneelen veel uitval .

Een nieuw panneel is duurder dan een  nieuw toestel,er kan waarshijnlijk alleen zo'n zelfde paneel in,met bij behorende Tcon.

Je kunt wel bij die print,maar daar voor moet je die metalen rand bijna helemaal los schroeven ,boven en zij kanten,en aan die print zitten ook weer foli cabels,die naar het scherm vast zitten..

aangepast door columbo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...