Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de loadbalancer op mode 10 staan (Log statistics only), zodat ik o.a. kan zien of het decoderen van kanalen op mijn kaarten goed gaat. Anders zie ik hier wel 'not found' of eventueel een 'time-out'.

Nou houdt OSCam bij hoe vaak een bepaald kanaal wordt aangevraagd in de kolom Count, maar ik snap niet wat ervoor zorgt dat dit getal regelmatig wordt gereset. Logischer wijs zou de volgende instelling dit beinvloeden:

lb_max_ecmcount - Maximum ECM count before resetting loadbalancing values (staat standaard op 500, ook zo bij mij)

Maar de getallen bij Count lopen meestal tot duidelijk hoger op dan dit getal (vaak tot ergens in de paar duizend), dus deze instelling is het blijkbaar toch niet. Maar wat/welke dan wel? Ik heb van lb_max_ecmcount ook weleens 50000 gemaakt, maar ECM teller loopt echt niet hoger dan.

Graag zou ik willen kunnen zien welke kanalen nu het meeste worden bekeken, maar doordat de ECM tellers blijkbaar steeds weer worden gereset, is dit praktisch onmogelijk.

Wie weet hoe dit zit? Ik zou de ECM tellers willen kunnen laten doorlopen tot een instelbare hoogte.

Geplaatst:

Is dat niet bij Configuration/loadbalancer de optie '''Hours to cleanup older than:''? deze staat bij mij op 48 uur, ik weet niet wat hij bij jou staat?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst: (aangepast)

Zou ook zeker een oorzaak kunnen zijn, echter deze staat bij mij op de standaard 336 uur, oftewel 14 dagen.

Maar de tellers worden veel eerder dan om de 14 dagen gereset... is het dus ook niet!

aangepast door DBdrug
Geplaatst:

Nope, die parameter staat  op de standaard 900 (sec.), oftewel 15 min. Maar zo snel worden de tellers nou ook niet gereset.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...