Ga naar inhoud


LNB dopjes


Snoopy

Aanbevolen berichten


Beste Snoopy

 

Ik hoop niet dat je die dopjes gaat gebruiken om te voorkomen dat er tegenwater in de ongebruikte aansluitingen komt.

Bij ongebruikte aansluitingen aan de onderzijde, kan er regenwater tussen het dopje en de schroefdraad terecht komen waardoor uiteindelijk die dopjes vol water komen te staan. Als je die dopjes aan de bovenzijde gebruikt, werkt het wel prima.


Als de diseqc-switch in een spatwaterdichte behuizing zit, kun je die dopjes natuurlijk wel gebruiken.

De diseqc-switch die jij laat zien is erg onhandig voor buitenmontage omdat er ook aan de bovenzijde aansluitingen zitten. Die is eigenlijk alleen maar geschikt voor binnenmontage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Axing SPU 81-00 met behuizing eromheen. Is het een idee de ongebruikte

aansluitingen te voorzien van een afsluitweerstand ?? Of anders het middenste

pinnetje uit zo'n weerstand weg te knippen ??

 

Andere oplossing lijkt me standaard LNB connectors te nemen met een klein stukje

kabel erin en dit aan de onderzijde afkitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plakt de uiteinden af met sellotape, en dan doe je er siliconenkit over heen

wel aan de rand toe af kitten anders is hij niet water dicht ,op deze manier

kun je er zo weer af halen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je ze afsluiten tegen vocht, of tegen vuil en kleine insectjes?

 

Voor het laatste heb ik bij mijn ongebruikte aansluitingen gewoon een F-stekker genomen, met een propje plastic (van een boterhamzakje) erin in plaats van een kabel.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een afsluitweerstand plaatsen op de ongebruikte ingang van een schakelaar geeft het risico dat je er vroeg of laat 18 volt op zet.

Even snel gerekend dien je dan een weerstand met 4 Watt disipatie te gebruiken, en dat zijn de reguliere afsluit weerstanden niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een tijdje geleden hetzelfde probleem.

Heel lang gezocht op internet maar niks gevonden hiervoor.

 

Ik heb dan maar een F-connector gebruikt.  De rubberen ring binnenin heb ik vervangen door een silicone ronde.  Dat ronde siliconen oppervlak kun je makkelijk snijden uit zo'n siliconen mat waaruit bv. de hoes van een Wii-afstandsbedieninghoes is gemaakt.

(of je voorziet je F-connector van een laagje silicone, dat kan ook)

Het uiteinde van de F-connector plak ik nog af met tape ook.

 

En dat werkt heel goed!

 

Edit: Oja, en boven de F-connector komt zo'n rubberen bescherming.

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat me net te bedenken dat ik ook een F connector even binnenin kan afkitten met

blanke siliconenkit.

 

Sorry, heb wat verkeerd gedaan. Ik wilde mijn antwoord wissen dat gaat niet.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...