Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Xsarius Satmeter plus en een Smart TMT 43 duo LNB, maar helaas kom ik er met de installatie niet helemaal uit.

Ik ben al een tijd bezig geweest om via de duo LNB ontvangst te krijgen op de Astra 3 (23,5 E) maar dit lukt nog niet.
Op de Astra 1(19,2 E) hou ik wel ontvangst (de schotelpositie heb ik niet veranderd, alleen de single LNB heb ik vervangen door de duo LNB). Ik heb de duo LNB met de 19,2 hals in de houder gezet en ca. 11° schuin gezet.
Ter informatie: ik heb een Philips DSR 2210 Satontvanger en een universele schotel van ca. 84 cm.
In het hoofdmenu heb ik TP zoeken gebruikt, Astra 3 (23,5 E) geselecteerd, vervolgens op OK gedrukt, de LNB afstelling wat heen en weer gedraaid maar zonder het gewenste resultaat.

Hier omtrent zou ik graag een aantal vragen willen voorleggen.
-Wat is het verschil is tussen TP zoeken en TP controle?
-Bij TP zoeken zie je 3 verschillende balken: S, Q en Ber., waar staan de letters voor ?
-Bij TP controle zie je 2 verschillende balken: S en Q met 5  posities. Waarom staan hier 5 posities?
-Wat is het verschil tussen signaalsterkte en signaalkwaliteit?
-Wat is de gemakkelijkste manier is om de schotel en LNB afstelling met de Xsarius Plus te controleren cq. uit te richten (TP zoeken of TP controle)?
-Is de Smart TMT43 duo LNB geschikt voor een universele schotel van ca. 84 cm?

Ik zou het bijzonder waarderen indien iemand mij wat verder op weg kan helpen met betrekking tot bovenstaande problemen.
Bij voorbaat heel hartelijk dank voor een reactie. :crazy: 

Geplaatst:

Heb je in de xarius al satellieten en kanalen ingesteld.Zo ja kan je met afstellen van je schotel eerst sat in drukken,De sateliet selekteren waar je de schotel op af wilt stellen.Sat in drukken en door de schotel te draaien de sat op zoeken tot je in het scherm een free to air kanaal kan selekteren.Dan fijn afstellen door op info van de xarius te drukken.Dan krijg je 2 balke signaal en qualiteit.Stel de schotel met deze balken optimaal af,waarbij qualiteit belangrijker is dan signaal,

Ber staat voor bir error rate

S  voor signal

Q voor qualiteit

Signaal sterkte geeft de veldsterkte van het sat signaal aan.

qualiteit geeft zoals de naam al aan de qualiteits sterkte door.die is bepalend voor een goede ontvangst.

De duo lnb moet het goed doen hoor in een 84 cm schotel.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen