Ga naar inhoud


EPG problemen te verwachten na zomertijd omstelling


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

dank je voor de melding alfred,

hier ook geen probleem gehad

(afgezien van de tijdelijke onbereikbaarheid van de rytec server)

 

het Bericht was profylactisch bedoeld en lijkt overal goed te hebben gewerkt, in tegenselling tot voorgaande wisselingen van zomertijd<>wintertijd.

ciao ;)

aangepast door Tonskidutch

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"EPGrefresh leest de EPG data uit de satellite signalen, door enkele minuten per zender of bouqet op die zender te zappen

de import haalt de EPG data uit het internet...".

 

Dat weet ik Tonski, maar bij mij gaat EPG import altijd fout.

Na iedere flash probeer ik het weer, maar het wil niet goed lukken.

En hoe ik dat doe?,

 

Als de flash en al het andere klaar is, maak ik de EPG map leeg via de blauwe knop > Gereedschap > en dan iets met EPG.

Als dit gewist is, komt de mededeling dat de ontvanger op nieuw start.

 

Ik heb de ontvanger zo ingesteld dat ie altijd opstart met DanceTrippin.tv, want die heeft geen EPG.

Dan lang drukken op Blauwe knop en EPG import configureren.

Nadat, op de ingestelde zoek tijd gekeken wordt naar bijv. ARD Das Erste, (of ik gebruik de gele toets, direct importeren),

krijg ik het volgend, (neem zondag als voorbeeld en vanaf 20.00 u).

Sommige programma´s zijn fictief.

 

20.00 u. Tagesthemen

20.15 u. Tatort

21.45 u. Infoprogramm

22.30 u. Titel, Thesen, Temperamente

21.00 u. Tagesthemen

21.15 u. Tatort

22.45 u. Infoprogramm

23.30 u. Titel, Thesen, Temperamente

 

Etc. programma´s die voor dit blok, of erna, komen, herhalen zich ook, met een verschil in aanvangstijd van een uur.

Daarom ben ik, al lang geleden overgestapt op EPGRefresh, omdat daar die problemen zich niet! voordoen.

Alleen moet ik dit ´s middags doen, (automatisch), want dat duurt iets over een uur.

 

Bij veel zenders gaat dit verkeerd, bij andere is alles dan weer normaal.

 

Ra, ra, hoe kan dat?.
 

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rara hoe kan dat :grin:

ja dat is een heel goede vraag.

poging 1

ik vermoed, omdat je schreef dat ie altijd één uur verschoven is, dat je Tijdzône en de ingestelde tijd niet overeenkomen.

als de tijd verkeerd ingesteld is ten opzichte van de in het satellietsignaal aanwezige EPG dat je een conflict krijgt.

ook daar je refresch de EPG uit het satelliet signaal zelve haalt (anders dan de import)

 

je hebt Midden Oosten feeds op de schotel EN feeds uit Europa op een andere schotel

stel je zou je Tijdzône op amsterdam , parijs, berlijn instellen, en je zou de receiver instellen op een NTP server in die regio werkt de epgimport dan wel juist?

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPGRefresh er af gegooid, EPG Import er op gezet en alles was na ongeveer 15 min. weer voor een hele maande gevuld.

Net nog even gecheckt, alles in orde.

 

Voor een hele maand gevuld??? Hoe doe je dat. Ik gebruik dacht ik dezelfde plugin en bij mij stopt het bij een weekje...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, je schrijft:

"ik vermoed, omdat je schreef dat ie altijd één uur verschoven is".

 

Dat is niet het probleem, het probleem is, elke uitzending staat in "blokken" er dubbel in, zie voorbeeld.

Dus ieder programma staat er in met de goede tijd en dan nog een met één uur later.

Dit gebeurt ook als ik op jullie tijdzone ga staan. En, voordat ik de EPG start, met gele knop, of automatisch met ingestelde tijd,

zorg ik er voor dat de EPG map compleet leeg is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

save EPG for X days in future...

maar niet iedere zender geeft die info ook mee

 

met de duitse zenders lukt dat meestal wel.

 

dan heb ik inderdaad tegenslag vermoed ik, want ik meen dat al eens zo ingesteld te hebben. Eens checken of de duitse zenders het wel doen dan.

 

(ff ontopic: de omschakeling naar zomertijd ging hier feilloos. Was gisteren niet thuis en alles stond netjes op de harddisk zoals gepland. Timer vrijdagavond al ingesteld.)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...