verkerkbr Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Van de website van VoipChxxxx If you have audio problems:Use a STUN server (e.g. stun.voipcheap.com) with port 3478 (if supported by your device)Use the G.711 codec
Con Geplaatst: 12 april 2013 Auteur Geplaatst: 12 april 2013 Ik reageer even op het verzoek van pr0ton om middels mijn IP in te bellen. Dat is gelukt met SJPhone, deze oproep kwam binnen op mijn Fritz. Om alles uit te sluiten heb ik een shield opgebouwd teneinde op het www onzichtbaar te zijn. Na deze actie lukte het mij niet meer een verbinding op te bouwen. In bovenstaand geval moet het dan ook bij Budgetphone liggen in mijn beleving en met mijn boerenverstand. Want o, o, o, o wat heb ik geen sjoege van deze materie. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Geplaatst: 13 april 2013 Gisteren, om een en ander verder uit te sluiten, heb ik een voip-in genomen van Cheapconnect, Dat werkte ogenblikkelijk. Ofwel ik kan weer gebeld worden (uitbellen kon altijd al). Is nu met 100% zekerheid te zeggen dat mijn probleem bij Budgetphone lag? Of is het gebruik van bijvoorbeeld verschillende protocollen door telefoonproviders reden dat het toch nog aan de Fritzbox kan liggen? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Cobus R Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 De fritz geloof ik helemaal niks van die is juist gemaakt voor voip. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
pr0ton Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 (aangepast) Hij bedoelt meer dat het aan de instellingen van de Fritzbox gelegen kan hebben denk ik. Hoe dan ook, als je nog met BudgetPhone contact hebt genomen om te vragen hoe het er vanaf hun kant uitziet, en ze negeren dit.. Dan zijn ze zo een klant kwijt lijkt me, of het nu bij hen zat of niet. In mij ogen is het 100% te wijten aan BP in ieder geval. 13 april 2013 aangepast door pr0ton
Con Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Geplaatst: 13 april 2013 Hij bedoelt meer dat het aan de instellingen van de Fritzbox gelegen kan hebben denk ik. Hoe dan ook, als je nog met BudgetPhone contact hebt genomen om te vragen hoe het er vanaf hun kant uitziet, en ze negeren dit.. Dan zijn ze zo een klant kwijt lijkt me, of het nu bij hen zat of niet. In mij ogen is het 100% te wijten aan BP in ieder geval. Als dat idd zo is dan heb ik goed beschouwd 150 euries voor niets uitgegeven. Daarom is het voor mij belangrijk dat BP bijvoorbeeld geen andere protocollen gebruikt dan CheapConnect. Ik heb ze inmiddels aangegeven dat CC direct wel werkte qua inbellen. Het antwoord was wel heel erg eenvoudig en goedkoop; Je kunt je nummer laten porteren . . . . . . . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 13 april 2013 Beheerder Geplaatst: 13 april 2013 Het zal met zekerheid niet aan budgetphone gelegen hebben. Die bieden aan duizenden klanten dezelfde dienst op hetzelfde platform. De dienst werkt daar of het werkt niet. Het enige dat bij budgetphone niet werkt is klantgerichte communicatie. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
cremas Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Het zal met zekerheid niet aan budgetphone gelegen hebben. Die bieden aan duizenden klanten dezelfde dienst op hetzelfde platform. De dienst werkt daar of het werkt niet. Het enige dat bij budgetphone niet werkt is klantgerichte communicatie. Mvg, Michel Valt nog wel mee. Vorige week zondag kon ik niet inloggen. Gemeld via de website en nog dezelfde dag een mail retour dat het weer opgelost was ( op zondag! ) Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
pr0ton Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Och, hij zit met zijn Fritzbox gelijk aan de buitenwereld. Hij heeft zich kunnen registreren met BudgetPhone, voicemail werkt. Hij heeft van buitenaf direct naar zijn box kunnen bellen. Een andere provider werkt gelijk, en het heeft voor hem ook lange tijd gewerkt met Budgetphone. Waar ligt het dan aan? Met zoveel klanten kan het juist een keertje fout gaan lijkt me, je hebt er toch zat, waarom omkijken naar die ene klant. Alles wijst naar BP nu..
pr0ton Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Ik heb ze inmiddels aangegeven dat CC direct wel werkte qua inbellen. Het antwoord was wel heel erg eenvoudig en goedkoop; Je kunt je nummer laten porteren . . . . . . . Neeeee, adviseren ze bij BP om naar CC te gaan??? Ongelooflijk...
verkerkbr Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Ze hebben uiteraard maar weinig aan abonnee´s die BP hoofdzakelijk gebruiken voor inkomende gesprekken en uitgaand via VoipXXX bellen. Inmiddels ook omgeschakeld naar CC. Portering ging snel en uiterst correct. Weet alleen niet welke provider erachter steekt. Bij BP is dit Verizon. Groet, Bram
Con Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Geplaatst: 13 april 2013 Neeeee, adviseren ze bij BP om naar CC te gaan??? Ongelooflijk... Het probleem is natuurlijk dat ze geen claim willen hebben, ik heb immers 150 euries geïnvesteerd in een mogelijke oplossing voor het probleem bij BP. Nu blijkt dat niet alleen CC direct goed werkt maar zelfs forwarding op de site van BP naar CC . . . . . heel boeiend allemaal. De reden dat ze als voorstel hebben om een en ander te porteren is dan ook wel heel erg doorzichtig, toch? . . . . . Zeg nou zelf. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 14 april 2013 Beheerder Geplaatst: 14 april 2013 Het kan natuurlijk ook zijn dat ze een klant die vrijwel niets opbrengt maar wel een hoop support capaciteit opslokt, liever zien gaan. Dat is uiteindelijk goedkoper. Vrijwel alle particulieren zaten alleen maar bij BP voor hun DID en dat levert BP helemaal niets op. Bij hun gaat het pas interessant worden als je veel via hun netwerk uitbelt. Aan jullie valt dus niets te verdienen en dan zijn ze je mogelijk liever kwijt dan rijk. Overigens allemaal de schuld van Bugetphone zelf, want tegen een dergelijk laag tarief kan iedere ondernemer zelf wel uitrekenen dat het meer kost dan het abonnement opbrengt. Nogmaals, hele volksstammen bellen perfect met budgetphone via de sip1.budgetphone.nl. Als jij op dat zelfde systeem niet kunt bellen, ligt dat voor 99,999% zeker aan jou eigen apparatuur/netwerk/internetverbinding/instellingen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 14 april 2013 Auteur Geplaatst: 14 april 2013 (aangepast) @Michel Ik ben begonnen met het hele verhaal dat van de een op de andere dag ik niet meer gebeld kon worden, zelfde hardware, zelfde settings. Ja, dan gaan klanten op een gegeven moment bellen na weken onderzoek. Voorts, moet je BP in het groot zien. Als 25000 mensen x 10 euro (ik doe maar een gooi) een abo hebben dan kunnen ze voor een flink bedrag een helpdesk bezetten. En als alles goed werkt heeft BP nauwelijks overheadkosten. Daarnaast, als je een dienst levert, dan moet je dat goed ondersteunen. Voorts heeft BP de helpdesk niet alleen zitten voor geporteerde nummers dus "pakken ze dat er gewoon bij". Maar jij als kenner, geef nou is aan hoe het kan dat ik met SJPhone op mijn IP kan inbellen en dat je met Cheapconnect ook direct kunt inbellen. Terwijl met BP in de Fritz staat dat er verbinding is met het account BP, dat ik op het portal geregistreerd ben met mijn nummer en dit niet lukt. Zit er dan verschil tussen de verschillende providers bijvoorbeeld qua protocollen of wat dies meer zij? Jij zou, als ik al jouw reacties lees over voip, dat tot in het detail moeten weten. 14 april 2013 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 14 april 2013 Beheerder Geplaatst: 14 april 2013 SIP is een protocol dat volgens een RFC 'standaard' werkt, maar waar de standaard zeker bij de Nederlandse providers ver te zoeken is. Iedereen interpreteert de SIP RFC op z'n eigen manier en zo is zoeken naar dit soort klachten zeker bij providers als Budgetphone lastig zo niet onmogelijk. Er is eigenlijk maar één manier om dit goed uit te zoeken en dat is door aan beide kanten een netwerk logje te maken met tcpdump/wireshark en dan te kijken wat er precies fout gaat. Pas zinvol als je dat aan beide kanten kan doen en beide logjes naast elkaar kunt leggen. Dat gaat budgetphone zeker niet doen, dus kan je hooguit nog proefondervindelijk proberen het probleem op te lossen. Er zijn geen pasklare antwoorden voor jouw probleem. Iemand met wat kennis van zaken zal op jouw stoel moeten gaan zitten en proberen tot hij er bij neervalt, óf het probleem opgelost is. Het feit dat je met een SIP phone wel kunt registreren zegt al dat het niet aan budgetphone ligt, maar eerder aan je andere SIP client (fritzbox). Voor uitbellen is er geen registratie nodig, voor inbellen wel. Je probleem is dus concreet dat je fritzbox de BP account niet registreert en daarom ben je niet bereikbaar, maar kan je wel uitbellen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen