Ga naar inhoud


vu+Duo router aansluiten


smerckx

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb mijn VU DUO (open pli3.0) aangesloten via LAN aan de router.

Via menu "adapterinstellingen" automatisch IP vekrijgen gedaan.

Netwerktest gedaan maar krijg bij IP adres "onbevestigd" te zien.

Is het toch de bedoeling dat ik daar het IP adres van de router zet of kan dit automatisch?

Ben een leek op dit vlak.  :crazy:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zou niet het ip adres van je router invullen. Op je netwerk moet elk apparaat een uniek ip adres hebben. Als je router dhcp doet en je je vu op dhcp hebt staan zou je na een reboot zoals tonski aangeeft als het goed is een ip adres moeten zien welke je van je router hebt gekregen middels dhcp.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf wel prettig vind is om een reservering te maken op je router voor je MAC adres van je VU+.

De meester Routers/Accespoint bieden deze mogelijkheid.

Je hebt dan altijd hetzelfde IP adres, maar je gebruikt wel DHCP. Zodat je niet handmatig het IP adres hoeft in te kloppen.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smerckx,

 

En daarom, ben ik twee jaar geleden al overgegaan op VTi.

Heb dit probleem niet met originele software, ook niet met VTi maar, bij PLi kwam dit nu net wel erg veel voor.

Voor de rest niks mis met PLi hoor, maar als het nodig is, wil ik wel verbinding hebben met modem/router.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf wel prettig vind is om een reservering te maken op je router voor je MAC adres van je VU+.

De meester Routers/Accespoint bieden deze mogelijkheid.

Je hebt dan altijd hetzelfde IP adres, maar je gebruikt wel DHCP. Zodat je niet handmatig het IP adres hoeft in te kloppen.

 

Dat lijkt mij een behoorlijk ingewikkelde methode om een vast IP aan een apparaat te koppelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat lijkt mij een behoorlijk ingewikkelde methode om een vast IP aan een apparaat te koppelen. 

 

Hoi,

 

eens je box aan je netwerk hangt kan je tegen je router zeggen dat het mac adres van die box altijd dat IP adres moet krijgen.

 

Dit moet je maar een keer doen en als je het een beetje logisch opbouwt ken je al de ip adressen in je netwerk.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet echt FalconerThe!

 

in de router enkel de dhcp range invullen 192.168.178.40 tot en met 192.168.178.50

en het IP adres van de VU daarbuiten te kiezen dus voor 40 of na 50 (maar niet 1 of 255)

 

IP VU+ instellen 192.168.178.100

subnet 255.255.255.0

gateway 192.168.178.1

dns 192.168.178.1

ready.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

eens je box aan je netwerk hangt kan je tegen je router zeggen dat het mac adres van die box altijd dat IP adres moet krijgen.

 

Dit moet je maar een keer doen en als je het een beetje logisch opbouwt ken je al de ip adressen in je netwerk.

 

mvg

 

 

Sure.... Maar wat is het voordeel daarvan boven gewoon een vast IP in je Duo zetten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet echt FalconerThe!

 

in de router enkel de dhcp range invullen 192.168.178.40 tot en met 192.168.178.50

en het IP adres van de VU daarbuiten te kiezen dus voor 40 of na 50 (maar niet 1 of 255)

 

IP VU+ instellen 192.168.178.100

subnet 255.255.255.0

gateway 192.168.178.1

dns 192.168.178.1

ready.

ciao

 

Precies, dat is wat ik zei, gewoon een vast IP in je Duo zetten, dat door je router te laten doen is een omweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, dat is wat ik zei, gewoon een vast IP in je Duo zetten, dat door je router te laten doen is een omweg.

 

Is grote onzin. Voor de minder getalenteerde gebruikers ( Lees minder verstand van netwerk instellen ) is de dhcp van de router /modem een uitstekende oplossing. Hiermee voorkom je dubbele IP nummers in je netwerk. Dubbele IP nummers kan resulteren in een traagwerkend of niet werkend netwerk.

 

Een vast IP nummer is echt nodig bij:

 

Het bereikbaar maken van buitenaf ( via internet, poort forwarding )

Het koppelen van NAS aan je VU

 

 

Voor de rest heeft een vast IP nummer totaal geen voordeel of nadeel.

 

 

Maar nu de oplossing, waarom de Topic Starter geen IP nummer verkrijgt van de router:

*  Herstart de router even

*  Slechte UTP stekkers op de UTP kabel

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn LAN kabel is in orde: getest op mijn laptop en PS3.

Als hij aan de VU DUO hangt krijg ik melding dat de LAN kabel aangesloten is, dus dat is ook ok.

Maar bij een netwerk test krijg ik nog steeds geen IP.

Heb geprobeerd om de VU DUO af te zetten en ook de router (Livebox van mobistar) maar zonder resultaat.

Als ik in de instellingen van de livebox ga kijken zie ik ook geen verbinding met de VU.

Kan iemand mij van hieruit verder coachen met hoe, wat en waar ik iets moet invullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een netwerktest doet zou je dit moeten zien (screenshot)

 

post-66958-0-12227000-1365150460_thumb.jpg

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

C class netwerken (wikipedia ) IP range 192.0.0.0 - subnetmasker 225.255.255.0

de netwerkklanten communiceren met elkaar indien ze in die range vallen

 

je kijkt eerst even welke IP adres je PC / Laptop heeft want met die heb je al een verbinding lopende

de meest bekende zijn

  • 192.168.1.x
  • 192.168.178.x
  • 192.168.2.x

met de subnetmask 255.255.255.0

dus in een van de bovenstaande ranges bevinden zich je netwerkklanten

  • 10.0.0.x

of een andere IP range is

met subnetmask 255.0.0.0

 

indien de netwerkklanten in een verkeerde range staan communiceren ze niet met elkaar

dus laptop in 192.168.1.20 communiceert niet met VU+ in 192.168.178.100

als je daar een fout maakt bij invoeren in de VU+ dan krijg je geen verbinding, ook niet met de router

 

in sommige routers (livebox mobistar ken ik niet) moet je echter het macadres van de netwerkkaart (nic) toevoegen om verbinding te mogen maken.

een en ander staat gewoon in de handleiding van de router die men kan downloaden.

 

indien je nu van laptop direct op de VU+ aansluit met een lan kabeltje en beiden hebben de juiste unieke IP adressen ingesteld, is er dan verbinding?

als dat zo is blokkeert enkel de router instelling de verbinding naar de VU+

 

ciao

 

 

 

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de vuduo(pli3.0) hoef je eigenlijk niets in te stellen

netwerkkabel aansluiten en bij reboot maakt hij volledig automatisch verbinding

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...