Ga naar inhoud


Na witten plafond overslagen te zien


blitzteam

Aanbevolen berichten

Na het witten van mijn plafond, zie ik overslagen.

ik heb met het licht mee gewit.

 

ik heb van een grote doe het zelf zaak, een bekend merk gekocht mono.... van his....

ik moet best wel een grote opp. witten.

kan het zijn dat de verf ten opzichte van vroeger sneller indroogt( of te wel minder vettig is )

 

zit er nog verschil in bep merken, behoudens de prijs, maar kwaliteit.

 

Welke raden jullie me aan.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


het heeft er ook mee te maken wat er voorheen op gezeten heeft (de ondergrond was behandeld met???)

alsmede

of je het eerst gereinigd hebt met spons en lauwwarm water met amonia. (***)

 

er zijn bovendien acrylaat dispersie verven (bijvoorbeeld van Sikkens) die niets meer van doen hebben met de 10 jaar geleden snot goedkope bouwmarkt veegvast verfjes.

 

het verdelen van oud vet en vuil via de natte roller op het plafond kan overslagen *** tot gevolg hebben.

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De saus in de emmer goed roeren ,en dat je kleur verschil ziet ,dat betekent

dat er op ene plek meer saus zit dan de ander plek, goed verdelen met de roller

je zal nog een keer moeten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

plafond is al enkele malen, gedaan in de loop van de jaren, en denk ik dat hij al verzadigd is.

 

welk merk raden jullie me aan

 

gelieve via PM om geen reclame te maken

aangepast door blitzteam

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

plafond is al enkele malen, gedaan in de loop van de jaren, en denk ik dat hij al verzadigd is.

 

Ja, dat zou dan idd het probleem niet kunnen zijn. 

Ik vond hier nog enkele tips, misschien heb je daar nog iets aan ;

(hoop dat het niet als reclame wordt gezien)

<link naar webshop verwijderd>

 

In ieder geval succes!

aangepast door wiz
reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus

dat is natuurlijk weldegelijk reclame.

maar ik heb er geen moeite mee.

 

van de " echte Merken " kan men ook erg goede verwerkingsvoorschriften krijgen die meer informatie bieden als de verkopende winkeltjes.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus

dat is natuurlijk weldegelijk reclame.

 

Oeps, sorry!!! Ik begrijp de regels geloof ik nog niet zo goed hier. Merknamen noemen is geen probleem, maar een verwijzing naar sites is dus niet toegestaan?  O.k. ik zal er voortaan rekening mee houden. Was niet mijn bedoeling hoor. Nogmaals excuses!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is "goede" verf... ik kocht ook altijd bekende merken, maar na een konsumententest die ik een paar jaar geleden op de Zweedse tv zag, bleek dat er niet zo vreselijk veel verschil in verf was... het ging hier wel om verf voor de gevel van je huis, houtverf voor buiten dus. En het was niet de duurste die de beste was... maar dat weten we al lang dat veel betalen geen garantie is voor kwaliteit.

 

Eerst moet je inderdaad lang genoeg wachten tot alles droog is... en dan nog een laag er overheen. 1 laag is vrijwel nooit genoeg, ondanks de kreten op de emmer. Dat de overlap stukken mooier wit zijn is omdat daar 2 lagen over elkaar zitten... mijn devies is minimaal 2x verven... zelfs discounter-verf is niet echt slecht...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige tijd geleden heb ik de plafonds en muren airless gespoten. Geen aanzetten of strepen te zien. Nadeel is wel dat je echt alles moet afplakken. Misschien een optie al je het toch opnieuw moet doen. Ik heb de Wagner Paint Crew gebruikt en ben/was zeer tevreden over het spuiten en resultaat.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast alles af te moeten dekken gebruik je ook veel meer verf (tenminste op mijn ruwe muur met stucwerk wel), vandaar dat ik maar snel de verfroller weer heb gebruikt.

 

Verder gebruik ik altijd extra dekkende verf en dan zie je de aanzetten ook veel minder.

Ook de roller voorzien van een lange steel zodat je gewoon over de vloer kunt blijven lopen en snel grote vlakken uit kunt rollen.

Daarna natuurlijk wel wachten tot het goed droog is want als het half opgedroogd is begin je je altijd af te vragen of je hert wel goed hebt gedaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanzetten zijn meestal niet het gevolg van een her en der wat dikkere of te dunne laag. Dat ligt veel meer aan het dekken.

 

Bij een dunne laag schijnt de oude laag er nog iets door heen en bij een dikkere laag houd je de kleur van de nieuwe laag, dan lijken het dus aanzetten maar het is niks meer als de oude laag die er door heen komt. Als het plafond over de hele oppervlakte goed gedekt is, kan je over een gedeelde nog 6x gaan zonder de aanzetten te zien. (immers de randjes doe je met een kwast en daar komt een heel andere laag overheen dan met de roller, dat verschil zie je ook niet.

 

Verder is bovenstaande tip van een verfspuit zeer goed. Werkt perfect en geen aanzettingen, bovendien is mijn ervaring dat dit zeker niet meer verf gebruikt maar dat zal dan wel van het type ondergrond afhangen. In een bewoond huis is het inderdaad minder praktisch omdat het toch wel stuift en je veel af moet plakken / dekken. In een leeg huis zou ik het wel weten...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...