Ga naar inhoud


zonnen ruis minder signaal


pukje

Aanbevolen berichten


Pukje, je hebt zeker een veel te lang middagdutje gedaan.


Op de site van Astra SES is een tool beschikbaar waar je de zonnestoringen uit kunt uitrekenen, zie: http://skyline.ses-worldskies.com/Tools/Enterprise%20Portal/NSS_SunOutageTool.aspx?WCMP=new

Daar kun je zien dat het hoogtepunt van de zonnestoring op 1 maart lag en niet op 1 april.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij ben je nog erg jong (moet dus nog veel leren)

1.ik stel een eenvoudige vraag "zitten we weer in de periode dat de zon in de focus zit van de schotel"

dan hatelijke antwoorden waarom?

 

mijn vraag was niet zo dom op gisteren en vandaag zijn de signalen op de sat's stuk

minder geworden er is geen storm/sneeuw of weet ik wat geweest

 

een verklaring kan zijn de zon maar dat is nu uitgesloten (hier had je normaal op kunnen antwoorden)

 

maar ondertussen is het probleem opgelost.

 

Ik stond op het punt de modurator te waarschuwen maar zie er van af.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje (en ook veel anderen).

 

Als je je tekst opstelt zonder punten en/of komma's en verdere leestekens wordt de tekst voor vele mede forumleden onbegrijpelijk. Zou graag zien dat hier een beetje op gelet gaat worden. 

 

Daarmede voorkom je vreemde antwoorden en blijft een ieder dichter bij het onderwerp.

 

Cor G

Philips DSR 7141 HD, Visosat 3 x lnb Astra 1,2 + HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat je 2X per jaar dit fenomeen hebt, maart/september, kan je ook mindere of geen ontvangst hebben door

atmosferische storingen.

 

Mijn Turks Duitse buurman heeft daar last van op enkele Astra 1 frequenties. Op een gegeven moment zie je het signaal minderen,

dan is het 5 minuten weg, om dan weer terug te komen.

Dit gebeurt o.a. op RTL Deutschland.

Ik heb er geen last van, want 160 cm. schotel, hij 120 cm., heb hem herhaalde malen gewaarschuwd, wilde niet luisteren.

Dit gebeurt het hele jaar. Alleen verschuift de tijd langzaam en is iedere dag wat later tot de cirkel rond is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Eilandcor


De kop van dit draadje is: “zonnen ruis minder signaal”


Dat lees ik niet als een vraag maar als een aangedragen feit.
Bovendien is het geen zonnen ruis maar zonneruis net zoals het ook zonnestand en zonnestelsel is. Zoveel moeite is het toch niet om dit even op internet of in een woordenboek op te zoeken.
Ook ik weet niet altijd hoe iets precies geschreven moet worden maar dan zoek ik het even op, toch zeker als je een nieuw onderwerp plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli


Je hebt helemaal gelijk dat je last kunt hebben van atmosferische storingen.
Aan de Costa Calida waar ik vaak zit heb je voor een goede en stabiele ontvangst minimaal een Triax 110 nodig met Inverto Black Ultra lnb’s. In Malaga nog een grotere schotel.
 

Veel Spaanse zogenaamde satellietdeskundigen verslijten mij voor gek en zeggen dat het met een 80cm-schotel ook kan met een
duo-lnb. Nou, geloof me, ik heb alle maten schotels en type lnb’s uitgeprobeerd maar alles wat minder is dan ik zeg, geeft op sommige momenten, vooral bij heel warm weer, uitval van beeld op de DVB-S2 8PSK FEC 3/4 en 5/6 modulaties.


Ook mijn buurman zat met een 70x80cm-schotel naar de Astra 3 te kijken. Gaat vaak goed maar regelmatig ook mis. Omdat hij last had van blokvorming en stilstaand beeld, heb ik hem een bijna nieuwe 90x100cm-schotel kunnen aanpraten voor 20 euro, maar voor een groter schotel en met losse lnb’s wilde hij niet gaan.

Hij merkt wel dat de ontvangst nu veel stabieler is.

Ik baal van die mensen die altijd voor het minimale gaan en dan lopen te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat mensen zo eigenwijs kunnen zijn.

Nu kost een 160 cm. Prime Focus schotel wel wat duurder, alhoewel ik voor die van mij 150 TL (€70.--) heb betaald.

Heb alleen achteraf de 3 staven, waar de LNB houder aanzit, vernieuwd.

In plaats van aluminium is het nu "draadeinde", ofwel, staaf met constant draad er op.

Deze staat uitgericht op 19.2 oost, met een Invacom  Flens Twin LNB.

Er aan "geplakt" een normale twin LNB voor 23.5 oost.

 

En alleen bij zwaar weer, af en toe beeld uitval, maar dat kan ook in NL gebeuren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb sinds het stormachtige weer van twee weken geleden ook slchtere ontvangst. Misschien dat de opener van deze thread daar nog niet aan had gedacht?

 

Mijn schotel is door de harde wind een tikje uit de richting geslagen. Mijn schutting overigens ook; die had in zijn geheel de grond bereikt.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hadrian


Als het in Nederland stormt hoeft het nog niet in andere landen van Europa te stormen. Bovendien vind ik het maar slordig dat een schotel met stormachtig weer vergaat. Als ik een schotel vast heb gezet, steek ik altijd een staaf ijzer in de klem en probeer de schotel uit alle macht te verdraaien. Als hij vergaat heb je pech en moet je hem opnieuw afstellen maar dan weet je wel dat je hem niet vast genoeg had staan.

Maar ook in Spanje hebben hoopjes mensen de laatste 10 dagen problemen met de ontvangst van de Astra 3, met name Ned.1, 2 en 3HD. Al 4 mensen in mijn zeer naaste omgeving hebben me geraadpleegd en de afgelopen dagen besloten een grotere schotel te gaan plaatsen.
Het is voor CanalDigitaal allemaal leuk om met 8PSK-modulatie te gaan werken maar voor de klanten wordt het allemaal een stuk lastiger om onder moeilijkere omstandigheden goede ontvangst te blijven houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, feit is gewoon dat de schotels, zeker in moeilijke gebieden, per definitie veel te klein zijn. Dat door de digitale foutkorrektie de beelden toch goed op het scherm komen vanwege een zeer goed werkende foutkorrektie is een zegen van de MPEG groep ontwikkelaars. Het is gewoon fout om en te kleine schotel in te zetten en dan te bidden dat de foutkorrektie dit kompenseert.

Dat CD 8PSK is gaan inzetten is een logisch gevolg van de technische ontwikkeling.

Ze hadden dat natuurlijk ook kunnen laten maar CD is zoals algemeen bekend geen klantenvriendelijk bedrijf.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...