Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn eerste berichtje hier en al direct een dom vraagje eraan gekoppeld. :-) ik ben bier al veel geweest, maar vond tot nu toe alles via de zoekfunctie. Het volgende vind ik dus niet.

Op mijn ontvangers heb ik de keuze om wel/geen netwerk te zoeken. Wat is eigenlijk het verschil, behalve dat het 10x zo lang duurt?

Bedankt voor de info,

Mark

Geplaatst:

uuuuuuuuuuuhHHHHHHHHHHHHHHHh

wat voor ontvanger?

wel een beetje je situatie beschrijven en info toevoegen die ons niet bekend is... A.U.B.

;)

Kon nou zeg,   jij hebt toch ook een E2 bak,  staat bij zenderzoeken.

Wat het doet als je het aanzet, bv als je alleen zoekt op 12.515h  ook de transponders die daarbij horen ook opgezocht worden..

zet je het uit zoekt hij alleen op 12.515h..

Geplaatst:

netwerk zoeken staat bij die E2 bak ook elders omdat het wat anders KAN betekenen. (networkbrowser)

maar je hebt wellicht gelijk DeBeek als het over een zender zoekloop gaat...

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Ok, dus zonder netwerk zoeken, zoek je alleen de specifieke frequentie en anders zoek je alles, als ik het goed heb begrepen?

Bedankt voor de antwoorden!

• Moderator
Geplaatst:

Met netwerk wordt bedoeld alle transponders wan de netwerk bedrijver.

Wanneer je dus afstemt op een transponder van Canaldigitaal en je hebt netwerk zoeken ingeschakeld, worden automatisch alle transponders van Canaldigitaal achter elkaar ingelezen.

Wanneer netwerk zoeken uitstaat, worden alle transponders op volgorde ingelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Het proces werkt zo:

Op de transponder waarop je zoekt staat een netwerk tabel (NIT, ofwel Network Information table). Eigenlijk gewoon een tekstbestandje. In die tabel staan alle frequentiegegevens van de bewuste provider zodat er niet alleen op de transponder waar je in eerste instantie op afstemt wordt gezocht, maar ook op alle andere transponders waarvan deze provider gebruik maakt. Als je dus gebruik maakt van 'Netwerk zoeken' wordt de NIT gebruikt en worden automatisch alle kanalen gevonden.

Nu wordt het heel technisch, maar voor de geïnteresseerden staat hier een voorbeeld van zo'n NIT:

http://dvbsnoop.sourceforge.net/examples/example-nit-dvbs.html

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Uit ondervinding, bij CD/TVV wordt alleen de NIT van hen gelezen en gezocht.

Neem je een frequentie van een ander, gewoon willekeurig, dan zoekt hij alles, dit is gemakkelijk omdat in de database, meestal niet de allerlaatste nieuw frequenties staan.

Overigens, ook weer uit ervaring, op Astra werkt dit goed,

maar op bijv. Hotbird en Turksat, heeft het totaal geen nut.

Als je daar gescand hebt, moet je ook nog kijken bij bijv. Flysat, of alle freqs. gevonden zijn.

Nou, een heleboel niet dus.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen