Con Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Ik heb de Vigor 2130 en denk een poort te moeten forwarden en doe dat als volgt; Als vervolgens een online-check doe verwacht ik dat poort 5060 open staat. Maar die staat op slot. Wie weet hier helderheid voor mij in te scheppen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
waterpas Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Probeer eens; startport, endport 5060,5060 ik heb hier een 2820 en daar hebben beide poorten hetzelfde getal, en dat werkt In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
jeevanhoof Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Zo te zien zit je achter een modem. Deze kan je poort ook dicht zetten. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
theparasol Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 In de firewall moet je de boel ook nog openzetten...
Con Geplaatst: 1 april 2013 Auteur Geplaatst: 1 april 2013 (aangepast) Ik heb idd een dongel als modem. Volgorde: dongel, router, Sipura. Router opengezet (in mijn beleving) maar hoe het "modem" aan te pakken, geen notie. 1 april 2013 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 In het modem zet je een default server oid naar je router.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 april 2013 Beheerder Geplaatst: 2 april 2013 Je port forward is correct ingesteld. In de firewall moet je de boel ook nog openzetten... Nee, dat is niet nodig. De port forward is voldoende. Jouw dongel, is dat zo'n 3G stick die rechtstreeks in de USB poort van de 2130 zit? Dan kan het daar ook niet aan liggen. Wat ik me alleen afvraag is waarom je in vredesnaam 5060 zou open willen zetten. Om alleen een SIP trunk te registreren is dat volstrekt onnodig is zelfs af te raden! Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 2 april 2013 Geplaatst: 2 april 2013 Wat ik me alleen afvraag is waarom je in vredesnaam 5060 zou open willen zetten. Om alleen een SIP trunk te registreren is dat volstrekt onnodig is zelfs af te raden! Mvg, Michel Dit is een stelling die ik vaak langs zie komen maar waar ik toch twijfels over heb De NAT heeft een timeout ,als de registor frames niet kort genoeg zijn verliest de nat de route naar het sip device waardoor inkomende gesprekken niet aan komen. Voor uitgaande gesprekken is de nat timeout geen probleem.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 april 2013 Beheerder Geplaatst: 2 april 2013 Toch is het zo. Als je 5060 open zet ben je vatbaar voor SIP scans en dus voor misbruik. Voor een SIP registratie is geen open poort nodig. De signalering gaat outbound en een fatsoenlijke router zet dan inbound voor de geadresseerde open. Uiteraard moeten er dan geen specifieke firewall rules gemaakt zijn die alsnog alles dicht gooien. Poort 5060 open zetten is een zeer onveilig lapmiddel. Op routers als een Zyxel USG-20/50/100/200 zit een SIP signaling timeout. Die staat standaard op 120 seconden en die moet dan even op 320 seconden (net iets meer dan 5 min) gezet worden. Bij een draytek (waar de ontwikkelaars het SIP protocol wel goed snappen) is er geen open poort/port forward en geen specifieke firewall setting nodig. Out of the box 100% ok. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 2 april 2013 Auteur Geplaatst: 2 april 2013 (aangepast) . . . . Wat ik me alleen afvraag is waarom je in vredesnaam 5060 zou open willen zetten . . . Na dagen zoeken waarom ik geen telefoonverbinding meer heb pas ik ook uit nood de voorstellen die de Sipura doet . . . 5060 openzetten. Ik ben een dummy op dit gebied daarom doe ik sommige dingen "in vredesnaam", sorry. 2 april 2013 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 april 2013 Beheerder Geplaatst: 2 april 2013 Dat (5060 open zetten) is in ieder geval niet de oplossing voor je probleem. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sverige Geplaatst: 2 april 2013 Geplaatst: 2 april 2013 Ik heb inderdaad ook niets gewijzigd aan mijn poort instellingen. In Zweden gebruik ik ook mobiel internet (van Tre.se) rechtstreeks geplugd in mijn router (Dovado 4GR), en dat werkt inderdaad 'out of the box'. Als telefoon gebruik ik wel een gigaset IP telefoon. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen