Gast Geplaatst: 20 september 2002 Geplaatst: 20 september 2002 Ik ben sinds een paar uur in het gelukkige bezit van een Magic Module. Maar de software kan de compoort niet vinden, zowel 1 als 2 niet, mijn muis zit op de seriele poort aangesloten die ik dan ook loskoppel als ik de software start. Ik heb een extern modem op compoort twee zitten die ik ook al losgekoppeld heb gehad maar dit heeft geen enkele zin, bij instellingen gekeken en ook daar vindt ik niets. Wat zie ik over het hoofd, ik ben ten einde raad en hoop op jullie hulp. Alvast bedankt
Gast Geplaatst: 20 september 2002 Geplaatst: 20 september 2002 Probeer eens onder Windows je com poorten te verwijderen en dan opnieuw te laten installeren. Klinkt raar maar dat wil nog wel eens helpen. Avensis
prutsie Geplaatst: 20 september 2002 Geplaatst: 20 september 2002 Als je adviseert de comporten te verwijderen, vertel er dan wel even bij hoe dat moet. de meeste gebruikers van pc's weten dit gewoon niet. wat je het beste kan doen is controleren of de comporten goed staan ingesteld in de BIOS van je pc. omdat er honderden1duizend verschillende bios versies zijn adviseer ik je hiervoor het boekje van het moederboard van je pc te raadplegen, hierin staat doorgaans wel in hoe je de bios settings op je beeldscherm kan toveren, en hoe je de comportsettings met de bijbehorende interrupts en adresseringen zichtbaar moet maken. verder wil het softwarematig verwijderen van de comporten inderdaad wel eens, maar het is geen structurele oplosing. -druk op de startbalk -kies instellingen -configuratiescherm -kies systeem -kies tabblad apparaatbeheer -druk op het plusje (+) voor poorten (com & lpt) -selecteer com 1 door deze EENMALIG aan te klikken (wordt blauw) -verwijder deze door op de DEL toets te drukken. op alle vragen JA en VERDERGAAN, behalve het systeem opnieuw opstarten. -herhaal deze procedure voor COM2 -herstart nu je systeem en jawel hoor, Windhoos heeft nieuwe hardware aangetroffen, en gaat hiervoor software installeren !!!!! nu kan je proberen of je programmer werkt. Het gelazer met deze manier is dat vaak na het uit en aanzetten van je computer je programmer weer niet meer werkt. je zal dan de hele procedure weer van voren af aan moeten herhalen. Wat vaak de oorzaak is zijn allerlei programma's die (soms ongewild) op de achtergrond meedraaien. het niet meer automatisch laten opstarten van deze programma's wil vaak beter werken. dit vereist wel enige vorm van kennis van wat er op je pc gebeurt, maar als je wat foutdoet is dat ook geen ramp, alles is herstelbaar. -kies start -kies uitvoeren -typ MSCONFIG en druk op OK -in het tabblad opstarten kan je nu alle zaken waarvan je vaak niet eens wist dat ze als tsr op je pc draaiden uitzetten. als je teveel uitzet is dat geen probleem, je kan altijd weer terug. je komt vaak na het uitzetten van alle onnodige tsr's tot de ontdekking dat je pc ineens weer lekker snel is. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 20 september 2002 Geplaatst: 20 september 2002 Bedankt voor jullie hulp, na ongeveer een duizend verschillende instellingen ben ik er dan toch uit, muis uit de computer gehaald en zo ook het modem en die uitgeschakeld in de hardware profielen het geheel opnieuw opstarten seriele kabel aansluiten en joepie het werkt. inmiddels wel de computer een 30 keer opnieuw ingesteld en opnieuw gestart maar we zijn d'r toch uit. Magic Module programeren en draaien maar. dat van die ms config wist ik nog niet, ga ik gelijk eens uitproberen, inderdaad je weet maar nooit wat er nog meer meedraaid. Nogmaals bedankt voor de hulp!!!!!
Gast Geplaatst: 21 september 2002 Geplaatst: 21 september 2002 Excuses je hebt volkomen gelijk. Maar als je al meer als 30 jaar in de IT zit denk je er gewoon niet aan dat er nog mensen zijn die niet of niet zo goed thuis zijn in Windoos. Avensis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen