POLAKS Geplaatst: 3 april 2013 Geplaatst: 3 april 2013 Ik heb een LG lm660, draadloos aangesloten op een Netgear 2200 router. Alles werkt goed, maar nu wil ik de tv wel in het netwerk opnemen maar geen toegang tot internet geven. (reden: als ik de tv aansluit dan duurt het 1 minuut voor de eerste port scans binnen komen, die worden door de router wel als dos-attack tegengehouden, maar toch) Nu kan ik in deze router (DHCP is aan) een Statische Route aanmaken, met de instelling op prive (aanvinken) zou er geen verbinding naar het internet zijn. Ik geef een naam aan de route, en vul bij - ip-doeladres: 10.0.0.9 (dit is de tv, vast adres in de router aangegeven) - ip-subnetmasker: 255.255.255.0 (uit de router overgenomen) - ip-adres gateway: 10.0.0.1 (uit de router overgenemen) - metrisch: 2 (ik heb maar 1 router) Nu krijg ik telkens de volgende foutmelding, Ongeldig IP-adres. Voer dit nogmaals in. Mijn vragen zijn nu, is het wel mogelijk om op deze manier een statische route naar mijn tv te maken? en ik denk dat ik bij ip-adres gateway iets anders moet invullen maar weet niet wat, 10.0.0.0 werkt ook niet. Henk
Psychosammie Geplaatst: 3 april 2013 Geplaatst: 3 april 2013 Maar wat is nou je probleem? Die port scans? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
POLAKS Geplaatst: 3 april 2013 Auteur Geplaatst: 3 april 2013 Nu krijg ik telkens de volgende foutmelding, Ongeldig IP-adres. Voer dit nogmaals in. Mijn vragen zijn nu, is het wel mogelijk om op deze manier een statische route naar mijn tv te maken?en ik denk dat ik bij ip-adres gateway iets anders moet invullen maar weet niet wat, 10.0.0.0 werkt ook niet. Het probleem is dat de router deze statische route niet wil aanmaken, terwijl het er simpel uitzag wordt het toch ingewikkeld.Henk
campello Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 De combinatie van IP-range en subnet die je gebruikt is heel vreemd, waarschijnlijk is dat dan ook het probleem. De ip-range die je gebruikt is (normaal gezien) een klasse-A ip-range, dwz met als subnet normaal gezien 255.0.0.0. Als netwerksoftware een beetje "intelligent" is kan het zijn dat die de combinatie van ip en subnet als ongeldig ziet. Probeer gewoon eens met 255.0.0.0 zou ik zeggen, veel kans dat het toestel dit accepteert. Wil je liever op je klasse-C range (wat logisch is als je niet meer dan 255 toestellen aansluit) blijven werken, dat verander te best het IP van de router in iets zoals 192.168.XX.X, dhcp-pool iets in dezelfde range, en al je toestellen eens herstarten. G
Tonskidutch Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 255.0.0.0 heb ik ook als subnetmask met 10.0.0.xxx ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Big fellow Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Klasse A,B,C netwerken zijn "een beetje" oude benamingen, en zijn (niet echt) van toepassing op dit probleem... Immers het netwerk adres met het masker bepalen gezamelijk wat het broadcast adres is van het netwerk. Als de netmaskers anders staan op een node dan op alle andere nodes binnen een netwerk, dan ontvangt de ene niet goed geconfigureerde node de broadcasts van alle andere nodes niet, en andersom.. @POLAKS; Wat het eenvoudigste is, is domweg je DHCP aan te zetten op je TV, deze dan alle netwerk instelllingen laten doen, en dan kijken waar deze op komen te staan. Je router geeft maar een beperkt aantal DHCP adressen uit, welke je kan zien in de instellingen. Als je nu opschrijft welke instellingen je TV automatisch krijgt via DHCP, dan zet je de TV op handmatige instellingen. Je vult dan de dezelfde instellingen in je TV als je voorheen hebt opgeschreven. Het enige wat je verandert is het laatste nummer van het IP adres. Dit verander je naar een nummer buiten de range van de DHCP server. (253 bijvoorbeeld...) Als je dan ook geen gateway instelt dan kan je TV niet het internet op... Trouwens, als een DHCP server in de router goed / slim is, dan doet die een ARP request naar een IP wat hij wilt uitdelen voordat hij het uitdeelt. Als het IP al in gebruik is dan komt er een antwoord op de ARP request, en weet de server dat het IP niet kan worden toegewezen... Dus in dit geval hoef je niet eens het laatste nummer van het IP adres te veranderen, aangezien de routers DHCP server snapt dat het IP al in gebruik is.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
campello Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Klasse A,B,C netwerken zijn "een beetje" oude benamingen, en zijn (niet echt) van toepassing op dit probleem... Immers het netwerk adres met het masker bepalen gezamelijk wat het broadcast adres is van het netwerk. Als de netmaskers anders staan op een node dan op alle andere nodes binnen een netwerk, dan ontvangt de ene niet goed geconfigureerde node de broadcasts van alle andere nodes niet, en andersom.. Niet akkoord hoor, die broadcasts doen hier niet ter zake. Als een toestel een bepaald ip onder die bepaalde subnet niet "accepteert" wil dat wss zeggen dat het een controle doet op het ip binnen de subnet, een "normaal" samengaan van ip en subnet zal het dan wellicht oplossen. Theortisch kan dat natuurlijk allemaal wel werken, dat zeg ik niet, maar als het niet werkt, dan denk ik dat dit het eerste is om te proberen om het op te lossen. Grtz G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen