Ga naar inhoud


12.722 /H zwakker na omzetting?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Ik heb de indruk dat het signaal 12.722 / H op Astra 1 na de omzetting naar DVBS2 aan sterkte redelijk heeft ingeboet.

Opvallend zwakker dan de andere transponders op Astra 1.

 

Klopt mijn constatering?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je eens een voorbeeld geven,welke zenders wil je dat ik met elkaar ga vergelijken ,na omzetting heb ik op deze transponder 16db signaal helaas weet ik niet meet de waarde voor de omzetting

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een voorbeeld geven,welke zenders wil je dat ik met elkaar ga vergelijken ,na omzetting heb ik op deze transponder 16db signaal helaas weet ik niet meet de waarde voor de omzetting

Alle andere transponders op Astra 1 hebben op mijn 2 Dreamboxen een signaalsterkte van 90-100%. 12722 /H zit op 72%.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle andere transponders op Astra 1 hebben op mijn 2 Dreamboxen een signaalsterkte van 90-100%. 12722 /H zit op 72%.

daar heb ik helemaal geen last van ik vind deze transponder juist heel sterk hier

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk al helemaal niet interessant om de signaalsterkte te meten. Belangrijker is de signaalkwaliteit. Ik lees op de Inverto Scena 5M in Zuid Spanje de volgende waardes uit:


Eerste getal signaalsterkte, tweede getal signaalkwaliteit

12722H =40% - 95%

12515H =46% - 85%

12344H =50% - 78%

12071H =50% - 64%

 

Hierbij wil ik meteen de opmerking maken dat deze waardes niet met andere merken tuners vergeleken kan worden want met dezelfde schotel lees in op de Homecast HS2100 alles 100% uit.

 

Ik kan met mijn gegevens zeggen dat ik dan wel de laagste nietszeggende signaalsterkte heb maar wel de hoogste signaalkwaliteit op 12722H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, natuurlijk gaat het om signaalkwaliteit, maar ik vond bovengenoemde signaalsterkte zo opmerkelijk laag t.o.v. de andere transponders dat ik mij afvroeg of de omzetting extreme gevolgen heeft gekregen.

Kennelijk zit het verschijnsel in mijn installatie, zo begrijp ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...